Sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,3 miliarde de euro la finalul anului 2022, valoarea fiind ușor peste cea înregistrată în 2021 (6,2 miliarde de euro), potrivit estimărilor GPeC, ARMO și ale principalilor jucători din domeniu.
Deși bilanțul de 6,3 miliarde de euro de la finalul anului trecut este similar cu cel din 2021, numărul de tranzacții online a crescut, la fel și numărul cumpărătorilor – ceea ce arată diversificarea tipurilor de produse achiziționate online de către români și descoperirea avantajelor oferite de comerțul electronic: economie de timp și bani. Pentru cei interesați, studiul complet și analiza lui, este aici.
La nivel european, achiziția online de îmbrăcăminte și încălțăminte (inclusiv accesorii și articole sportive) reprezintă 42% din totalul tuturor cumpărăturilor, ceea ce corespunde cu rezultatele noastre, care spun că 41% dintre voi cumpărați așa.
Cu toate acestea, trebuie remarcat că 59% dintre respondenți nu fac asemenea achiziții deloc. Printre motivele identificate sunt nepotrivirea hainelor de pe site cu cele livrate, la nivel de design sau calitate, și frica de a comanda ceva ce nu se potrivește ca măsură.
Lasa un comentariu!