Pentru ca tocmai v-am vorbit despre parteneriatul ATI cu Blizzard, si am amintit de Starcraft II, am devenit curios sa vad in ce stadiu mai este acest joc. Si dupa cateva poze si filmulete, m-am gandit ca ar fi interesant sa discutam putin acest joc, pe baza datelor pe care le avem acum.
In primul rand tin sa spun ca sunt un fan infocat al jocului, pierzand multe ore la rand in acest univers. Dar urmarind primele imagini si filmulete din Starcraft II am ramas cu sentimente amestecate, in loc de entuziasm si nerabdare. Asta pentru ca toate imaginile ar sugera un Warcraft 3 cu alte unitati.
Cu alte cuvinte, grafica m-a cam dezamagit. Si uite asa am inceput cu contra-urile. Deci, cum spuneam, grafica arata un pic prea veche, colturoasa, nefinisata, mai mult de nivelul unui Warcraft 3 al anului 2002 decat de nivelul unui Supreme Commander sau Command & Conquer 3 din 2007. Si ar trebui sa fie chiar peste acestea.
Alt aspect deranjant din punctul meu de vedere este coloristica aleasa, mult prea excesiva si stridenta. Parca tendinta este sa avem jocuri cu o grafica din ce in ce mai apropiata de realitate, nu de desene animate…
Si unitatile sunt ireal de mari pe langa cladiri. Si aici nu ma refer la navele de dimensiuni impresionante, ci la unitatile terestre. Unele dintre noile aditii sunt chiar cat o intreaga fabrica de mari.
Acum cei de la Blizzard mai au destul timp pana la lansare. Deci pot sa finiseze grafica, pot schimba proportiile, sobriezeze jocul. Poate aceste imagini erau special realizate pentru a testa gamer-ii, pentru a trezi impresii, sau pentru a nu dezvalui forma finala a jocului.
De bine se poate vorbi mult. Din 1998 asteptam continuarea povestii lasate in aer in Brood War, sa vedem adevarul din spatele hibrizilor lui Duran, si stapanul sau din umbra. Si 10 ani este o asteptare lunga! As vrea sa vad patru rase in Starcraft II. Pana acum sunt sigure doar cele trei cunoscute, dar sper sa avem parte de surprize. Voi ce spuneti?
La final, trailer-ul oficial. Pentru mai multe imagini si filmulete puteti intra pe acest site.
eu consider ca toate argumentele contra aduse in acest articol la adresa SC2 sunt complet puerile. pana la urma motivul pentru care SC a fost o experienta unica (pentru majoritatea gamerilor IMHO) a fost echilibrului dintre rase si posibilitatile induse in multiplayer de acest aspect. grafica era complet nerealista, decorul prea sobru, unitatile prea pari etc. cine cauta o experienta mai realista, cu o grafica de ultima generatie, sunt sigur ca are alternative mult mai solide (cum ar fi… armata romana) si nu sta cu gandul la SC2.
Grafica din Starcraft 1 mi s-a parut foarte reusita. Adica prefer o grafica 2D migalita decat una 3D cu ditamai poligoanele (ca la Warcraft 3). Decorul sobru era mai realist decat coloristica din aceste imagini (orice principiu de lupta spune sa-ti faci unitatile cat mai camuflate, nu strident colorate si vizibile de la mare departare).
Tu crezi ca Starcraft II ar trebui sa nu aiba grafica realista si de ultima generatie pentru a nu se suprapune cu restul strategiilor vremii? Ca asta se intelege din ultima ta afirmatie.
Daca nu te-ai trezi in miez de noapte sa te uiti peste screenshot-uri vechi o sa vezi ca nemultumirea ta legata de culori a fost reparata si inca se lucreaza la grafica.
Patru rase NU o sa fie in joc si prefer sa fie asa. In starcraft este vorba despre 3 rase complet diferite. Nu o ciorba gen Warcraft 3.
Apropo, eu nu inteleg care-i problema cu raportul dintre marimea cladirilor si a unitatilor. Si in starcraft 1 era aceeasi problema, pe care eu nu o pot numi problema.
Asta e site-ul Starcraft2.com, astea-s imaginile de acolo. Cat de vechi sau noi sunt ele vis a vis de dezvoltarea jocului nu pot sa stiu. Dar ca prezentare publicului sunt destul de noi. Nici nu credeam sa fie versiunea finala a jocului! Dar asta e materialul pe care il am la dispozitie, pe el il comentez.
Cat despre proportii, in imagini un siege e jumate din fabrica. Un Thor este cat toata fabrica. Mi se par cam mari. Atata tot. In filme arata ceva mai bine din punctul asta de vedere. Sper sa iasa ca in film!
Am vrut sa spun ca punctul forte al SC nu a fost grafica sau realismul (bineinteles luand in considerare premisele SF ale jocului) si totusi a iesit un joc extraordinar. consider ca Blizzard va tine cont de acest lucru in cazul SC2 si nu va pune accent pe asa ceva (mai ales luand in considerare faptul ca SC2 va trebui sa ruleze pe o gama relativ larga de PC-uri ca sa se vanda la fel de bine ca si titlurile care l-au precedat), iar daca cineva cauta cele doua atribute si in jocul acesta isi da seama din imagini, filmulete si SC1 ca nu va primi asa ceva deci nu va sta cu gandul la SC2.
Pentru mine nu conteaza cat de spectaculoasa va fi grafica jocului ci cat de bun va fi gameplay-ul, oricum tot ce am vazut pana acum in filmulete se ridica la inaltimea standardelor mele. dar gusturile nu se discuta, de ex. mi-a placut foarte mult grafica colturoasa din W3.
Da pare ciudata grafica si putin rupta din W3 dar sa nu uitam cati dintre noi am jucat si inca mai jucam cu deosebita placere W3 DOTA de ex.It’s all about the gameplay in primul rand.Tie ti-ar placea sa ai o grafica beton si gameplayul sa puta? Mie nu… Prefer un joc bunicel dar care sa ma tina lipit de scaun ore-zile in sir.
Uite de exemplu o chestie… GRID un joc cu o grafica superba, un damage cat se poate de real.. mai bine zis un simulator racing, dar… m-a plictisit dupa 3 zile.Am ajuns destul de departe.. vreo 40 mil euro plus o gramada de masini si… parca nu ma mai atrage sa mai joc. Controlul masinii e prea exagerat…si alte cele.
Poate ca nu sunt de acord cu mine toti dar… prefer un joc care sa ma tina la pc decat unul ce arata bestial si imi place mai mult cand altul joaca si eu il privesc.
Dar cele doua notiuni nu tre sa se excluda! Si eu prefer un joc bun si tind sa ignor grafica. Dar totusi, sa nu ma simt ca intr-un cover de W3… Adica asa ceva puteau sa faca de ani buni, nu sa ma faca sa astept pana in 2008 un joc care sa arate ca in 2002 (aici am exagerat ca sa explic un punct de vedere).
Blizzard sta f bine la poveste si gameplay, si aici nu prea ma astept sa fiu dezamagit, mai ales ca si azi as mai juca noi campanii de Starcraft sau Warcraft 3. Si pana acum nici la grafica nu au stat rau. Doar ca ma asteptam la mai mult de la S2 decat ce mi-au aratat aceste poze (hopefully early stage development).
nu ai o treaba cu starcraft … nici nu cred ca ai jucat vreodata starcraft I ai postat un articol de 2 lei … dute si te culca cu WOW … si cu comparatia ta de kkt … asemanandu-l cu WOW … dute si joaca WOW in continuare …
Imi place ca ti-ai argumentat toate afirmatiile! Afla ca am jucat destul Starcraft 1, si il consider printre cele mai bune strategii ever. Probabil am jucat mult mai mult decat tine!
Imi place si ca stii sa citesti! Ca tu ai vazut WoW chiar daca nu am pomenit acest joc (pe care intre altele nu prea l-am jucat). Daca mai ai ceva la fel de pertinent de spus, te rog taci!
cati ani ai jucat ??????????????
Sa fie vreo 8…
lol … ce minte, vrei sa te cred ???
Si totusi razboiul continua intre noi
WOW…Iulian G , din cate pot vedea esti un mare (adica mic) copil…nu stii nici sa citesti , ori tie iti sta mintea numai la wow….si intelegi tot ce incepe cu W ca wow…
Cat despre starcraft II…am o mica neliniste in mine , adica…prima parte mi-a placut atat de mult incat…mi-e frica ca a doua sa nu ma dezamageasca…mi-e frica sa joc 🙁
Din screenshoturi pare de multe ori mai prost ca starcraft I , mult prea strident…parca scos din benzi animate…m-am saturat de atatia ani de jucat Warcraft…vreau altceva!
Eduard, dacă jocul are setări de gamma poÅ£i reduce fără probleme din culori. 🙂 Dar probabil poÅ£i face asta ÅŸi creând un profil al jocului, direct din utilitarul plăcii tale video. ÃŽntr-adevăr, tonurile de culoare au o puternică influenţă din WOW, dar cu siguranţă voi fi prea ocupat să sparg zergi ca să mă mai uit ÅŸi la culori. Nu cred că voi fi dezamăgit de Starcraft II. 🙂 Poate singura dezamăgire este aceea că n-a fost lansat mai devreme, dar sunt *foarte* mulÅ£umit ÅŸi aÅŸa faţă de „evoluÅ£ia” lui Duke Nukem For(n)ever. 😀
Eu nu as vrea 4 rase. Prefer sa ramana asa cum sunt. Am apreciat camapignul la SC. Foarte bine construit cu resursele de atunci(si mai bine construit decat campaignul multor jocuri mai recente), iar multiplayerul e genial. Din punctul meu de vedere e cel mai bun RTS de pana acum.
Cat despre SC II…Grafica nu a fost un punct forte nici in primul joc, dar asta nu a impiedicat pe nimeni sa nu-l joace si nici pe koreeni sa scoata zer(g)ul din restul lumii. Nu grafica ma ingrijoreaza la SC II ci o schimbare comerciala, dar poate spre rau, a gameplay-ului. SC I permitea dezvoltarea a numeroase strategii. Sper ca si SC II sa pastreze aceleasi standarde.