Evident dupa ce trece pandemia si scapam de criza economica ce va urma. Totusi, anul acesta vreau sa-mi schimb masina, iar eu cu Darius nu ne putem intelege in privinta unui aspect.
UPDATE – Mi-am luat masina!
Am dispus de o suma mai mare, iar masina este un Renault Megane 3 Sport Tourer GT Line 1.5dCi 110CP EDC in 6 trepte. Masina are 70.000km si este din 2016. A costat 8900 euro.
Va spun sincer ca nu eu am ales masina, ea m-a ales pe mine. Eu nici nu aveam in plan un Renault ci o Mazda sau orice alt brand asiatic. Aveam inclusiv Kia pe lista.
Cum am ajuns la Megane? Am realizat ca sunt foarte multe tepe, foarte multe masini tipla, ca noi, care de fapt sunt niste epave cu kilometrii dati inapoi. Eram 99% convins ca voi alege un Logan nou 2021, chiar daca este o Dacie macar aveam siguranta ca este o masina NOUA! Pur si simplu imi era frica de o masina SH.
Megane-ul este de la un prieten care vinde masini si am incredere in el. Are un parc auto cu destul de multe masini, in general foarte scumpe, iar eu am avut de ales intre:
- Skoda Octavia 2015 cheala la 8300 euro cu motor 1.6TDI
- Duster 2016 PH2 1.5dCi Laureate la 7400 euro – deci PH2 este o caruta de masina, ingrozitoare! Scaunele nu se pot numi scaune, iar plasticul de la interior este scarbos, atat am de zis. In rest masina se conduce bine.
- Renault Megane 3 Sport Tourer pe care l-am si cumparat.
Masina imi place, este mare, a apartinut unui director de la o companie foarte mare, este ingrijita si imi place ca este automata. Eu fac 20.000km pe an, motiv pentru care un diesel consider ca este mai bun. Plus ca motorul de 1.5dCI de la Renault consuma extrem de putin.
Asta a fost 🙂
Pe scurt, vreau sa-mi schimb masina, una in care au intrat 6000 de euro in 3 ani. Stati linistiti, 1000 au fost de nevoie iar 5000 de placere 🙂 Totusi, este o masina mica si veche care incepe sa-si arate vechimea mai ales la caroserie.
Asadar, m-am decis sa o vand fara sa ma gandesc la banii cheltuiti cu ea. Chiar nu ma doare sufletul, deci nu vreau sa vorbim despre asta pentru ca a fost strict alegerea mea.
Bugetul pe care il aloc viitoarei masini este de 6000 euro + banii pe care ii voi obtine pe actuala masina, aproximativ 1500-2000 euro.
Aici intervine „cearta” mea cu Darius, deoarece sunt la suma la care pot alege un Logan nou sau o masina straina second hand de la un brand mai calitativ. Initial eram foarte fixat pe Logan, dat fiind faptul ca este o masina noua. Mi-am schimbat imediat parerea dupa ce am condus unul si am vazut anumite aspecte care m-au deranjat.
In primul rand eu sunt un om atent la detalii si orice ar fi nu vreau sa fac downgrade. Viitoarea masina trebuie sa imi ofere dotari mai bune decat actuala si o putere mai mare. Altfel nu vad un motiv serios sa o mai vand. Problemele de caroserie le pot reparat foarte usor la un cost maricel totusi.
Ce nu mi-a placut la Logan si nu imi place in continuare:
- pozitia de condus foarte incomoda
- plasticele si finisajele de la interior foarte slabe
- portbagajul care iti sare in fata cand il deschizi
- arcurile de la portbagaj
- mocheta care nu este prinsa in portbagaj
- motoarele mici pe benzina
- volanul care la viteze mici nu revine la pozitia initiala dupa un viraj
- antifonarea slaba
- dotarile slabe chiar si pe versiunea de top
- rugina care apare destul de repede
- zonele neprotejate ale caroseriei si predispuse la rugina prematur
Ce imi place la Logan:
- motoarele si cutiile sunt fiabile
- piese si revizii ieftine
- oricine o poate repara
- spatiul generos
- nu te ploua in el
Am analizat foarte bine piata auto, o fac de ani de zile din pura placere dar cu o atentie mai sporita in ultima vreme. Am inteles destul de clar ca atunci cand vine vorba de motoare diesel trebuie sa alegi o europeanca. Nemtii si francezii stiu sa faca motoare diesel bune. Asiaticii sunt fix pe dos, ei stiu sa faca motoare pe benzina foarte bune. Cand spun asiatici ma refer la japoneze, masiniile coreene nu sunt tocmai pe placul meu.
Cum eu imi doresc o benzinara din motive evidente, n-am altceva de ales decat o japoneza. Sunt singurii care imi pot oferi un motor pe benzina fiabil, fara consum ridicat de ulei si cu o tehnologie verificata.
Un bun exemplu pe care il pot da este motorul de 1.6 MZR de 105CP de pe Mazda 3 sau motorul de 2.0 MZR 150cp tot de pe Mazda 3. Sunt doua motoare fara turbina cu distributie pe lant, tehnologie clasica, fiabila si care cer sa fie turate. Sau 1.8 aspirat de la Honda.
Problema este ca in bugetul meu nu pot alege o masina tocmai noua ci una de 10 ani vechime. Honda Civic, Mazda 3 sau Toyota Auris sunt doar cateva exemple care imi ofera dotarile si motoarele pe care eu le caut. Dar au deja 10 ani vechime.
Aici lucrurile trebuie puse in balanta:
Masina japoneza de 10 ani vechime, Euro 5, sub 100.000km, dotari premium vs Dacia Logan noua, Euro 6, 0 km, dotari modeste.
Darius mi-a spus ca nu ma lasa el sa-mi iau masina veche si probabil imi interzice si accesul pe site daca fac asta. Imi recomanda cu caldura Loganul, lui ii place. Apropo, vedeti si review-ul la Logan Stepway facut de el AICI.
Fiind intr-un conflict puternic cu Darius astept si parerile voastre in sectiunea de comentarii. In acest moment eu sunt fixat pe Mazda 3 2010 2.0 MZR 150CP sau 1.6 105CP. Este o masina spectaculoasa din punctul meu de vedere si am gasit oferte bune chiar de la reprezenta Mazda din Germania.
Voi ce ati face in locul meu? Ati alege Loganul sau alta marca? Ce alta marca ati alege si de ce? Ce motorizare?
unde găsești Logan nou la 7000 E ?
Il gasesti si la 6000 de euro prin programul rabla 🙂 Unde? Pai…direct la Dacia.
Ca și calitate/pret, eu recomand Hyundai /Kia, indiferent de stare noua/sh (garanție 5-7 ani transmisibila). Eu am avut Kia Ceed 10 ani și nu am avut nici o problema cu ea. Acum am Hyundai i30 și sunt foarte mulțumit. Ambele motorizări 1.4 benzină aspirat. Față de Kia, reviziile la Hyundai sunt ceva mai scumpe, dar este posibil să fie și politică de dealer. Am avut și Logan din prima generație, dar nu aș mai repeta experiența…motoare bune, fiabile (1.4/1.6/1.5) ideale pentru firmă (tavaleala), dar nu mașină personală… părerea mea. De motorizări deastea de 0.9/1.0 eu unul nu vreau sa aud.
Exista și Hyundai i20 mai mare.
Nota: Si Loganul este masina straina.
Mergi pe alt „brand”.
Mazda/Toyota suna bine.
Depinde ce intelegi prin masina straina cand te referi la Dacia. Ca face parte din grupul Renault? Eu cred ca este un brand romanesc si iti spun si de ce: motoarele se fac la noi la Mioveni, cel de 0.9 TCE se face sigur. Se face din materiale produse la noi in tara. Multe componente regasite pe Dacia sunt facute de firme romanesti la noi in tara. De exemplu farurile sunt Elba, iar pe Renault sunt Hella sau Valeo. Noi ne punem farurile noastre facute de noi la noi. Si asa sunt multe componente.
Vreau sa te contrazic la cateva aspecte legate de Logan, din lista ta de „neplaceri”, dupa cei 600 Km facuti cu 0.9 TCe.
Pozitia de condus mi s-a parut foarte comoda, o fi o chestie discutabila, insa am condus zeci de modele de masini si Logan Stepway chiar mi s-a parut comod.
Antifonarea m-a impresionat, eu cred ca e la nivelul Nissan Qashqai si peste Nissan Juke.
Dotarile pe versiunea de top includ cam orice iti poti dori, inclusiv Android Auto si Apple CarPlay, treburi la care nu visezi pe Honda aia de 10 ani decat daca-i pui tu, aftermarket.
Motorul e mic insa trage bine, mult peste corsa ta. Am avut si eu un Fiat Punto 1.2 aspirat si stiu ce vorbesc. Daca faci sub 20.000 Km pe an cred ca peste 10 ani va merge ca in prima zi.
La restul punctelor nu ma pot prenunta. In 600 km n-a ruginit nimic si povestea cu portbagajul asa e cum zici tu, insa sunt niste puncte nesemnificative, daca ma intrebi pe mine.
ACUM, de ce SA NU IEI o masina de 10 ani, fie ea Honda, Maibach sau Lamborghini:
1. Probabil e deja ruginita si nici nu stii asta. Vei afla in 1-2 ani cand incep sa iasa problemele reparate de dealer/baieti.
2. In 2 ani are 12 ani si vei face ITP-ul din an in an.
3. E O MASINA VECHE, dai o masina veche pe alta masina veche. Daca a mers mult, nu e bine, ca e uzata, daca a stat mult iar nu e bine, ca e coapta.
4. Nu ai garantie deloc, nici macar ipotetica sau teoretica. In 1-2 ani mai poti baga in 20-30% din valoarea masinii in ea ca nimic. Cred ca tu ar trebui sa fii cel mai constient de asta.
De ce ai lua-o? Nu stiu, poate doar pentru ca e la vremea ei era o masina buna.
Nu zic sa-ti iei Logan nou neaparat, poate fi o Corsa, o Fabia sau alta masina noua. Iar cea mai buna afacere e sa iti iei o masina de 1-2 maxim 3 ani vechime (de obicei la 3 ani a depasit km din garantie), cu garantie de la producator. Pretul va fi cu 20-30% mai mic decat daca ai lua-o „noua”, desi ea e practic tot noua.
–––-
PS: Sper ca esti pregatit si cu acte false si bani pentru operatie faciala, ca sa-ti poti recapata acccesul pe blog.
Iti raspund pe rand:
1. Pozitia de condus e discutabila, eu nu ma simt bine in ea pentru ca parbrizul este prea scurt, iar scaunul nu ma tine bine. Simt ca fug din el pe viraje.
2. Eu nu mor dupa Android Auto sau Apple CarPlay. Cand spun dotari ma refer la: parbriz incalzit, scaune incalzite, clima pe doua zone, scaune din piele (optional), cotiera calumea nu chestia aia de pe Logan, cruise control, sistem audio BUN, xenon, comenzi pe volan nu langa volan, senzor de ploaie si multe altele la care Dacia inca viseaza chiar si pe Duster.
3. Motorul stiu ca trage binisor. La viteze de pana la 80km la ora am vazut ca se infige super bine. Dar la fel ca la actualul meu motor, pe autostrada cu AC-ul pornit scoti piciorul pe usa si impingi.
In rest ai dreptate: nu am garantie, risc sa bag bani in ea dupa 1-2 ani DAR la fel de bine pot sa ma chinui in service cu o masina noua. Cunosc atatea cazuri in care nu s-au putut rezolva pe garantie multe probleme aparute in 10.000km. Sau cum garantia este doar pe hartie si cand te duci cu un defect reprezentanta iti spune „nu are nimic, mergeti asa” si dupa 100km te lasa masina undeva la munte si chemi platforma. Intra pe grupul celebru de Duster si vezi acolo problemele….
Da, ITP-ul an de an este o cheltuiala in plus. Sunt totusi 200 lei…sa zicem ca nu e asa o mare tragedie.
Da, ai dreptate, dau o masina veche de 20 de ani pe una veche de 10 ani. Totusi, daca are km reali si putini (sa zicem 100.000km, adica 10.000 pe an), nu crezi ca masina este ok? Vorbim de Germania, alti mecanici, alte drumuri.
PS: ma imprumuti si pe mine cu niste bani pentru acte si operatie? :))
Faza cu garantia e asa: daca te refuza la simptome si iti pica mai tarziu, macar tot ti-o face pe garantie. Iar daca ai noroc, poate ai si ceva program de asistenta si nu platesti platforma.
La second-hand nu are cine sa te refuze.
Fara a te supara, Darius, insa vezi doar o parte a paharului. E doar o discutie, nu dau cu parul, bineinteles ca si tu ai dreptate. 🙂
Insa , hai sa le luam pe rand, facand comparatia cu Mazda:
1) Controlul masinii – ca fost proprietar de Mazda, Ford si Mercedes (Gabi stie ca bag si eu bani in masini), iti pot spune clar ca nu se compara cu directia de la Logan. Directia este incredibil de precisa si muuult mai usoara ca la Dacia sau Renault – asta stii si tu sigur. La drum lung si la parcare, aici SH-ul are un +, cam orice marca japoneza sau nemteasca fata de Dacia;
2) Stabilitatea masinii – nu poti compara niciodata stabilitatea unui Logan cu cea a Mazdei. Nu vorbesc doar cand ai chef sa te joci cu ea pe serpentine [sa nu fim ipocriti, toti ne mai jucam cu ele, pana si socrumiu la 55 de ani se mai joaca cu Corsa lui, da e ca a lui Gabi, doar ca e gri =)) ];
3) Sistemele de siguranta – Renault investeste in sisteme de siguranta… doar pentru Renault. Iti pot garanta ca difera enorm sistemele de ESP si TC de la Mazda cu cel de la Dacia si chiar si intre Renault si Dacia. Cand ai tras de volan stanga/dreapta, masina intra in „tangaj” dar te vor ajuta enorm sa repui masina pe sosea (iti zic din experienta, discutam cu totii la o bere candva 🙂 )
4) Franarea – nu cred ca are rost sa discutam. Am Corsa E (nu electrica) in curte, e a vecinei. Pe o masina din 2018 inca pui tamburi pe spate?
5) AC pe Dacia – aici e marea lor problema de care multa lume s-a lovit. Vreau editia de baza, nu ma intereseaza sisteme speciale, navi etc. Dar ai nevoie de AC. E optionala! Optionala in 2020?
6) Rugina – aici ai partial dreptate. Am vandut Fordul pe care l-am avut (2011, E5) si recent am achizitionat o Laguna 3 (2009, E4). Am garantie anticoroziune pana la anul! Din 2009! Fara pic de rugina pe ea. Corsa E din curte are deja puncte sarite de vopsea pe LATERAL! pana la tabla. O sa duca masina la garantie, in conditiile in care are masina doar 11.000 km.
7) Caz real cu Renault spus de un amic de-al nostru, Iulian, cand proprietar de Renault din 2019 a dus masina inapoi ca i s-a stricat pielea de pe scaune, din lateral, de la sezut!
Concluzia mea e ca suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri „facute ieftin”. Daca ar fi sa iau masina noua, as merge pe Hyundai sau Suzuki (am pus ochii pe un i20 pentru sotie si pe un Vitara Hybrid pentru cele 110 kg ale mele :D), deci o masina peste 15.000 de euro, care sa merite. Am condus multe masini si am multi kilometri. Personal, n-as lua masina noua decat daca mi-as permite sa iau ceva care sa-mi ofere siguranta la volan, insa, in definitiv, e decizia lui Gabi.
E doar o parere :). Multa sanatate, baieti! Stay safe!
Alin, ai dreptate, insa tu compari o masina de 7-8000 euro cu una de 20000 euro. 🙂
Minciuni,zgomot,volann prost era sa ia-n stalp am crezut ca volanu are retur si multe dar merge problema e ca suntem saraci nici straini nu sunt prea avu-ti dar iau usor foarte usor credite
Încearcă 1.0 tce de la Dacia cu gpl are cp..
Alegerea e cu atat mai grea, cu cat ai si alternative… interesante la 6000~
Desi as merge si eu pe Logan (nu, nu-mi place, dar daca stau stramb si gandesc drept… e o masina de care clar nu-ti va parea rau peste 4-5 ani cand o vei duce inapoi la dealer pentru a-ti lua modelul urmator) nu pot sa nu mentionez ca ai optiune si la ceva Prius (sunt niste baieti in Brasov care le reconditioneaza super fain si le vand… sa zicem in bugetul tau). De asemenea, din tarile nordice poti sa-ti iei in banii astia o Octavia destul de ok – acolo motorina face legea, masinile pe benzina sunt in principiu cele de pe la primarii, chestii de administratie locala, unde nu se merge(a) mult, etc.
Detin un peugeot 407 1.6 hdi din 2008.
Masina de firma este un logan din 2019 motor 1.5. Pot sa zic sincer ca nu mi-as da masina pe un logan, sunt diferente enorme. Chiar daca e din 2008, are dotari care nici pe logan nu sunt. Si da, nici mie nu mi se pare confortabila, mai ales la drum lung. Personal nu imi place loganul, prefer oricand o masina second la banii de logan. Eu ti-as zice sa te uiti si spre peugeot 308/508. 308 din 2014/2015 gasesti lejer la banii aia cu dotari full. Si-a luat un coleg un 308 break din 2015 la 6000 euro, 1.6 bluehdi 120cp si am ramas uimit de ce poate sa faca si ce dotari are. Nu sunt scumpe piesele, daca ai grija de ea nu o sa investesti multi bani. Am 407 de 2 ani si exceptand consumabilele, pot sa zic ca am bagat 1500 de lei in ea pe alte piese din vina mea.
Tocmai ce am zis, fara diesel! Doar benzina.
Au si pe benzina, eu ma refeream la marca.
Va rog sa nu mai recomandati diesel! Nu ma intereseaza asa ceva 😀
Toyota, Honda, Mazda, benzina, cele mai bune mașini. Punct
Oh, ironia 😀
Din aceleasi motive ca si tine nu mi-am luat logan. La fel ca si tine am incercat sa gasesc o japoneza pe benzina. Am luat-o, noua, o vitara cu motor 1.4 si 140cp. Am facut tot posibilul sa iau noua, bani stransi vreo 6000 si masina veche + milogeala la socrij si parinti :). De ce am facut asta? Pentru ca mai am un seria 3 din 2010, 2l wi 140cp. Motoru ala o sa-l intreaca pe lis la ani, in rest, tocmai a implinit 10 ani si 240.000km, din care eu 140.000 in 5 ani. O masina veche de 10 ani e o masina veche de 10 ani oricine ar faceo. Decat asa de veche mai bine golanul. Poate daca gaseai ceva la 3-4 ani vechime mai ziceam, dar la 10 ani e mult rau.
La incheiere, benzinarul 1.4 de pe vitara e un leopard pana pe la 130km la ora, apoi, e un elefant care sforaie rau de tot 🙂
Anul trecut m-am aflat in aceeasi pozitie ca si tine, Gabriel, dar cu rolurile inversate. Eu imi doream masina boua, familia si prieteni imi spuneau sa imi iau la mana a doua. Intru-un final am ajuns sa cumpar un Golf 6 1.6 benzina aspirat cu 5700 euro si sunt foarte multumit de masina. Sfatul meu, decat Logan, mai bine masina la mana a doua, dar verificata inainte de a cumpara. (multi bisnitari in Romania cu masini extra full, ff putini km, fara rugina, etc).
Nici n-as lua masina din Romania. Bilet catre Germania, reprezentanta Mazda, verificata complet si venit cu ea acasa.
Cred ca decizia ta trebuie sa se bazeze pe un singur aspect: cand o conduci, este ceea ce vrei sau nu? Parerile celor din jur raman doar pareri si nu or sa iti faca scaunul mai comod, parbrizul mai mare, cotiera cum trebuie si nici clima manuala nu o sa se transforme in bizonica. Asa ca iti poti lua una noua si sa te doara spatele in ea 10 ani, sau una care e pe placul tau si sa te bucuri de ea 4 ani.
P.S. Sunt adeptul masinilor/motocicletelor/telefoanelor/obiectelor noi, mai putin daca vorbim de muscle car american 😛
1) Nu Logan ! (din aceleasi motive expuse de tine).
2) SH benzina. 4-5 ani vechime, Polo, Fabia, Ibiza, Clio, Corsa, etc.
3) Anul trecut am vrut sa vand o Alfa 159 2006 230.000 km si sa cumpar un Logan 2019, am renuntat dupa ce am condus Loganul nou (5000 km) de munca al surorii mele.
Logan
+ pret scazut la mentenanta
+ garantie
+ spatiu pasageri
+ pozitii LED
+ media nav
+ climatronic
+ cutie robotizata
+ spatiu portbagaj
+ spatiu depozitare pasageri
– pozitie de condus
– materiale slabe calitativ
– ma durea spatele de la scaun.
– senzatia de ieftin
Momentan ma uit dupa Astra benzina
https://www.autovit.ro/anunt/opel-astra-ID7GB2OE.html#gallery-open
Succes Gabriel !
Când tata și-a luat Logan nou (acum 3 ani) eu mi-am luat o Hyundai elantra sh (2012). La el full option, la mine nu chiar full, dar nici cheală. La mine consum dublu față de el, dar confortul la condus net superior. Piesele sunt aproape dublu la preț, dar confortul net superior. Ca și piese acum trebuie sa schimb capete de bara, dar cum suntem izolați, rămâne pe alta dată in rest am schimbat doar filtre. Menționez că am luat-o cu 38000 km in bord, și acum am 80000. Nu o menajez, o turez de-i sar capacele, dar nu regret decizia ✌️
Cu aceasta suma , pentru piata sh , cea mai „noua” masina ( KM si an ) OK ar fi un megane si cu dotari bune . Sau o Kia Ceed .
Eu unul îți recomand E90 facelift, Passat B6 sau daca vrei masina japoneză, Mazda 6
Detin cele doua modele mentionate mai sus(e90 si Passat B6)
1. Passat-ul il avem in familie de cand avea 24.000 km, in 2010, iar acum are 130.000 km, iar masina s-a descurcat bine mereu, niciodată nu ne-a dezamagit
Motor 1.9 TDI foarte fiabil si destul de puternic, masina fiabila(dpmdv), in acesti 10 ani singurele probleme fiind un motoras de la frana de mana electrica si pompa ABS, in rest au fost resepctate intervalele de schimburi de ulei si filtre, distributie
2. BMW-ul 320xD LCI il avem de un an, are 250.000 km iar cu ea chiar nu am prea avut probleme, nici eu dar nici cunostinta de la care am luat-o si a ținut-o cativa ani
Are un consum bun desi e xDrive, putere desrul de mare si chiar arata bine
Gasesti exemplare din astea de la 7-8000 mii
Cu cat costa mai mult, cu cat ai sansa sa nu-ți iei teapa legata de km =))
3. Mazda 6 nu am avut, dar mie mi se pare superba masina, daca nu era sa iau e90-ul luam această mazda penteu simplu fapt ca e aratoasa
Nu stiu ce probleme are acest model sau daca e fiabil, dar merita sa arunci privirea
Ceva pe la 20 de ani vechine recomanzi? Nu de alta , dar la 10 ani poate mai are un surub neruginit. La 20 sigur e riginita toata.
Daca ai de gand sa iti iei o japoneza grija mare la rugina motoarele sunt bune japonezii fac motoare reusite pe benzina daca iti permite bugetul eu as zice Honda. Logan nou clar masina noua vine cu unele avantaje dar totusi e o masina facuta sa fie ieftina nu te poti astepta sa concureze direct chiar si cu o masina de 12 ani care a costat la vremea ei 30-40.000 Euro. Am vazut ca a mai ridicat si Dacia cat de cat calitatea nu stiu la modelele de acum dar la cele mai vechi nu te poti intelege cu nimeni in masina dupa ce treci de 110 km/h.Trebuie sa fii cu mintea deschisa daca iei o masina second hand oricat ai fii de precaut tot masina second va fii si se poate strica, alege cateva modele care te atrag si intereseaza-te sa nu aiba probleme grave in rest alege ce iti place
Ca și proprietar de benzinar Logan 1.4 din 2005 (cu AC montat ulterior) pot să confirm că nu te plouă în mașină :). În rest nu este prea confortabilă și nu are motor dar o să apreciezi fiabilitatea și consumul redus precum și spațiul ultra generos. Aș recomanda sh doar dacă cunoști primul și unicul proprietar, istoricul mașinii și ești sigur că a stat preponderent în garaj, altfel ascultă de Darius și uită de depășiri 🙂
Posesor de Logan,benzinar 1.4.Nu recomandand.Cutia si motorul sunt foarte bune facute de Reno,in rest rugina cat China,
In locul tau eu as merge pe un Renault CLIO in defavoarea Logan-ului, asta deoarece LOGAN-ul dupa 2012 (inclusiv faceliftul din 2016 ) foloseste sasiul de pe clio din 1999. Gasesti un clio decent pe la 6000E. Marci premium nu se merita, din simplul motiv al costurilor foarte mari de intretinere si fiabilitate redusa. Adica pana si consumabilele sunt foarte scumpe (detin un VOLVO). Cand mergi la service si iti cer cei de acolo 1200 lei pentru un schimb de ulei, nu inseamna altceva decat ca arunci bani pe fereastra, trebuie sa fii foarte prost informat si arogant ca sa dai banii aia! Si apropo acel schimb de ulei sa il faci acasa costa 235 lei si nu e vorba de nimic complicat fix ca la un Logan (ulei + filtru aer+ filtru ulei) . Aici am avut noroc de suedezi care au o groaza de tutoriale si ca nu sunt umflati in pene ca toti romanii care zic : „Hai ba frate ai avut bani de masina premium si nu iti permiti sa schimbi uleiul la service?”. Imi permit, dar spre deosebire de acei oameni am avut parte si de o educatie financiara.
Masina este o „cheltuiala” nu o investiei ( doar daca nu e vreun model e epoca evaluat la 2 mil. E). Eu as merge si pe LOGAN nou cu GPL din fabrica (dar nu cele turbo ci doar aspirat , daca se mai fabrica). Sau pe un Renault Clio/Megane pe benzina. Dar si pe 1.5 dci (de la Renault), pe careil are tatal meu atat pe un Logan MCV (560.000km) cat si pe un Doker (130.000 km). Dar la ambele dupa 120.000km- cam troncane orice plastic prin masina. O alta chestie observata la ele a fost faptul ca schimbatorul se misca in toate directiile cand e pe liber(dupa 150.000), are un joc foar accentuat. Un alt aspect pe care il detest la ele sunt chederele de la portiere! Se desprind dupa 3-4 ani, le iei inainte cand cobori din masina, intra vantul.
Pe langa Honda civic 1.8 (aceasta a fost si optiunea mea inainte sa cumpar Volvo acum 3 ani) mai exista si Kia ceed 1.6 (parca) sau Hyundai I30 tot de 1.6L si foarte fiabile. Toyota a fost mereu rpea boring pt. gustul meu. Fiabila fiabila dar la cate dotari are mai bine merg pe Logal la 1/4 din bani si aceeasi fiabilitate+cost de intretinere.
eu n-am sa-ti recomand nici una, nici alta. In schimb, daca vrei sa tii masina mai mult timp, cu un avans maricel (7000 €) si niste rate infime pe 5 ani, ai sa-ti iei si exact ce vrei tu si ceva ce vei putea testa in prealabil si un lucru nou cu garantie. Cu o rata care nu te poate destabiliza (100-150€) nicicand, nu ai sa dai gres. Daca nu vrei rata, eu ti-as recomanda loganul insa e clar ca nu-l vrei si pace.
Recomandarea mea e să nu-ți iei mașină mai veche de 10 ani din cauza asigurării RCA și a CASCO în cazul în care vrei să-ți faci.
În cazul RCA, dacă ți-o bușești, asiguratorul o să-ți ofere o sumă care se poate să nu acopere toate daunele cauzate de accident, în special dacă sunt daune la structura șasiului sau a caroseriei, etc.
La CASCO, multe firme probabil nici n-o să-și dorească s-o asigure pentru că, în general, chiar dacă prețul mașinii scade odată cu trecerea timpului, prețul reaparaților rămâne același și nu-i profitabil pentru ei dacă bușești o mașină de 2000€ și CASCO plătește 4000€ s-o repare.
O mașină cu maxim 5 ani vechime îți recomand să-ți iei dacă te interesează SH. Și în niciun caz un tomberon de BMW cu 200.000 km la bord cum îți recomandă cineva mai sus.
Eu zic că soluția lu’ vărucu e chiar ok. +1pentru el și + câteva mii de euro pentru tine Găbitzule. 🙂
Cauta un golf cat mai nou 1.4 tsi 122 cai.sau motor mai mare daca gasesti la pret bun. Masinile mici polo/fabia,clio,corsa nu le lua in considerare.nu sta pe sosea ca un golf.directia si schimbatorul vw sunt excelente
Vine si cu rafinaria la pachet sau trebuie sa ii cumpar eu ulei in fiecare saptamana? Motivul pentru care nu vreau motoare pe benzina europene este consumul mare de ulei in special la VAG sau sunt prea mici si in 3 pistoane la francezi.
1.4 tsi nu consuma ulei.e motor ok.distributie pe lant.la audi 1.8 tfsi mai auzi ca ar papa ulei mai mult.
La Dacia noua poti lua pachetul All inclusive pentru aprox 200 euro si ai garanție extinsă la 5 ani + reviziile gratuite. CASCO destul de ieftin: valoare asigură 13200 euro la 1450lei pentru un an fără franciza.
Mai degraba repara masina pe care o ai mai strange bani si cumpara ceva nou pe gustul tau . Un logan nou este alegerea rationala la banii care ii ai , ca tu vrei sa mergi cu sufrageria dupa tine iti cumperi ceva vechi eu as cumpara logan .
Nu găsești mașină buna SH la 6000€.Un primul rand calculul se face așa: un intermediar care aduce de afara(căci nu vrei terfelite prin Rom de la unii care se uită și la 10 lei și nu-i sch mai nimic că „și așa nu-și mai scoate banii”) vrea cel puțin 1000 in plus că să-și scoată cheltuielile plus un profit care sa merite efortul.Masina ar fi de fapt una de 5000,cel mult (asta in cazul când va uitați pe net și alegeți din poze).Ok,ar fi aparent buna la 5000 dar pozele și cosmetizarea făcută ascund defectele.Sa nu mai zic că interioarele de calitate (și insonorizarea) ai păcălesc pe cumpărătorii care au impresia unei mașini bune,”închegate”,cum zic unii.Dar sa ne uit la ce e important.Uzura și siguranță !La 10 ani vechime și o medie de 40-50.000 km/an (cei de afara nu fac ca noi 10-15.000,că de aia le iau;au serv departe,ies la plimbare des și departe ca-si permit,etc) va rezulta un tot de 500.000 km,dați desigur îndărăt de catre intermediar,spre o valoare psiho între 120.000-180.000 km.Asadar cumpărați un motor uzat,o mecanica uzată dar inca „neuzată”(pt că afară au drumuri bune) dar care va pica rapid la noi,o lipsă de siguranță(pt și cablajele sunt îmbătrânite -s-au văzut multe incendii) ,etc.Sa nu mai zic că treb un buget serios de prev încă de la început pt acte(Rar,traduceri,inmatric) și pt o revizie serioasa(curele,frane,baterie,ștergătoare,presuri,sch ulei,pneuri bune,etc).Cred că per total inca aproape 1000€ pt cineva cu scaun la cap,care nu vrea să riște viața familiei…Dar ideea e apoi :cat mă mai tine după revizia asta ?Un catalizator dus costa o grămadă de bani!Și mai sunt multe altele la motor,f scumpe….Eu unul nu cred că se merita puțin comfort și cai in plus !Nu exista chilipiruri.Ei de le dau ?Iarăși placa aia că s-au plictisit de ele dar sunt bune ?Străinii sunt mult mai calculati decât credeți !O sa vedeți și norma de poluare cât o sa conteze….O sa va para rău că ați luat €5 in detrimentul unui 6 ,pt ceva confort in plus…Sa nu mai zic că bugetul pt întreținere va exploda in câțiva ani(prețul manoperei) + imobilizarea veh(pene dese).Asta ar fi sfatul meu !Mai bine mașină mai mica ,mai simpla dar NOUA !Acum ,face fiecare ce vrea…
Te poti uita si la SH Duster..5.000 EUR max.
Încearcă și un Renault Megane sa vezi cum merge. Eu am unul din 2014 fabricat și la mine ii de 2 ani acum are 230000 km și io am făcut 40000 din ei și nu am băgat nici un leu încă în ea în afara de doua revizii
Logan. Credeam că după etapa covid-19 nici nu mai avea rost întrebarea ta.
Ideea e ca trebuie sa ne obisnuim sa cumparam masini noi daca putem
Indiferent de sigla e noua:
-ai nivelul de poluare cel mai scazut
-ai o garantie
-ai cel mai important lucru „linistea” de a nu cheltui bani inutil prin service
Socoteala e simpla la 7500euro o masina de marca cu pretentii are deja 8-10 ani si aici inseamna uzura si kilometrii o cumperi pentru dotari si alte mofturi si incepi sa bagi bani in ea imediat.
La o masina noua s-ar putea sa nu faci nimic 8-10ani si ai mai multe avantaje fiind noua( itp, taxe, poluare, etc)
Asadar daca la 7500euro scrie pe ea Dacia , asta e , cred ca asta ne deranjeaza mai tare, e tot Dacie, dar nu e chiar asa zic eu, ar trebui sa fim ok cu ea, nu cred ca la 7500eur ar trebui sa avem nu stiu ce pretentii de dotari,materiale si alte mofturi, la altii poate dai 7500 doar pentru o dotare asa ca asta e dacia, o masina low cost facuta sa isi faca treaba nu e pentru impresii.
Atentie nu sunt ecologist si chiar am pretentii la masini, dar ma car cu dacia noua pentru ca a fost singura care mi-a oferit ce am vrut liniste si fara service toata ziua
Dacă vrei o mașină bună cu dotări multe si un pret decent, indreapta-ti atenția spre ford focus, în banii ăștia găsești una cu cutie automată motor de 1.6 benzină, cel pe motorina are probleme mari, ai parbriz încălzit, senzori de parcare, comenzi pe volan, unele putin mai noi au chiar auto parking, dotare ce nu o găsești la multe din mașinile de top, e o mașină fiabilă, cu costuri de întreținere mici
Am avut Ford Focus 2015, 2.0L Diesel automata si a fost o masina exceptionala. Absolut nici o problema in 4 ani de utilizare (am luat-o de noua). Am dat-o si am trecut pe Mondeo care este altceva dar si alt pret.
PS: si eu as merge pe Focus 1.0L benzina 125CP dar cu multe dotari in cazul lui Gabriel
@Gabriel … imi dau si eu cu parerea pentru ca am avut peste 6 masini, 5 second si una noua.
1) Nu mi-as mai lua masina noua decat in cazuri rare (avantaje guvern mari, deduceri pe firma, etc)
2) Nu mi-as lua masina second hand mai veche de 3 ani sau care sa nu fie inca in garantie.
Asadar, desi nu sunt in situatia de a-mi lua masina cu 8000 euro, eu as opta pt o masina second de 2-3 ani, care sa fie inca in garantie. But that’s just me.
PS: in decembrie mi-am luat masina second hand in garantie, fabricatie 2017, care de noua m-ar fi costat 35.000 Euro iar eu am luat-o cu 17.000 fara TVA
Pai zi-ne si noua ce masina ti-ai luat 😀
Ford Mondeo 2017 2.0L Diesel 180CP automata
In UK la 6000 de lire găsești o mașină de 5 ani vechime sub 100.000 mile, iar de la mulți dealeri o iei cu garanție pe câteva luni de zile. Dar știu ca problema e u volanul pe cealaltă parte. Ce vreau sa spun e ca poate găsești ceva similar în Germania, cu garanție inclusa pentru câteva luni de zile, poate chiar un an.
Am luat acum un an si ceva un Duster. Inainte am avut un Logan, Nova, Trabant si Dacia 1300. Dupa Trabant inca plang pentru ca cu un motor mic, economic si fara poluare era minunat pentru oras, fara nimic adiacent de care nu am nevoie. 12 ani am condus Logan si a fost perfect. Fara probleme sau ramaneri in decor. L-am dat de bun, dar nu scapi de nevasta care dorea Duster (eu tot Logan). Nu as lua masina straina SH nici sa ma pici. Nu dau 2 bani pe farafastacuri sau alte chesti adiacente din orice masina. Fara teste serioase pe banc, verificare computer, senzori, motor, cutie, directie … risti sa iei o rabla de 1.000.000 km lovita si „rezolvata” la kilometraj, revopsita, aranjata si perfecta pentru urmatorii 100km.
Daca spui ca ai Duster, poti confirma sau infirma?
De ce nu aștepți noile modele de la Dacia de anul viitor? Poate o sa fie altă mâncare de pește cu noua platforma.
In 2007 am fost exact in situația în care ești tu acum. Am ales Dacia noua. Nu regret. Rugină am doar in 3 locuri, unde am lovit mașina, adică porțile, când le-am deschis și s-au lovit de ceva. De fapt, nici alea nu sunt la ușa șoferului (dacă înțelegi ce vreau să-ți zic). O singură dată am cheltuit 3500 de lei pe ea, dar și atunci în banii ăia am cumpărat un set nou de anvelope premium + revizia anuală. Eu sunt nefumător și niciodată nu am lăsat pe nimeni sa fumeze in mașină și astfel s-a menținut acel miros de „nou” ani de zile. In primele 3 ani nu i-am pus nici un odorizant. Acum deja mi-aș dori o mașină nouă, dar nu sunt bani. La un buget de 7-8 mii de euro, sigur as lua o Dacie nou.
Cum se descurca azi masina? Cati km ai?
Cel mai prost motor 0.9 TCe. 1.2 TCe de la Renault Dacia.. dupa 80 mii de km pica motoru…daca vrei masina noua de la dacia iti recomand doar diesel 1.5 de 110 cp , NU PENTRU CA SUNT FAN DIESEL , ci pentru faptul ca e SINGURUL MOTOR REUSIT DIN GAMA RENAULT!!! CARE NU PICA si cand spun acest lucru il spun pentru ca motorizarea asta echipeaza Mercedes clasa A si B in rest numai pocnituri de masini de la DAcia la bmw, audi ,opel etc…singurele marci care m-ai fac masini bune..sunt japonezele, coreenele… ATAT. nimic mai mult!! ASTIA CARE V-ATI LUAT KAKATUL DE LOGAN de 0.9 TCE sa va asteptati sa va crape motorul!! NU ma credeti va astept la garaj sa vedeti motor pocnit la 80.000 km!!!!
Chiar asta ma gandeam si eu. Singurul motor bun de pe Dacia este cel de 1.5dCi. Unul dintre cele mai reusite motoare facute vreodate. Pacat ca-i diesel…
SI 1.3 TCe e pe Mercedes.
Daca pentru tine un aspect pozitiv la Logan este ca „nu te ploua in el”…..e clar! tu nu-ti doresti Logan, dar ai vrut sa faci trafic pe site 🙂
Lasa vrajelile si cumpara jarca aia de 10 ani. Bafta! Vezi sa ajungi cu ea din Germania fara tractari si altea alea.
Iti inteleg retinerile cand este vorba de Logan, insa ai grija ca nici Mazda nu este o marca lipsita de probleme la capitolul rugina, mai ales ca iei in calcul o masina care are 10 ani.
@ Darius nu stiiam ca au optat si pt mizeria aia de motor..Trist atunci. Atunci ramane sa aleaga marcile japoneze, coreene fiind cele mai reusite pentru ca europenele sunt de tot rahatul. Pana si opelul incepand cu varianta K la diesel au optat pentru o distributie pe lant care este pusa in partea din spate a motorului fiind obligat la inlocuirea ei sa dai motorul jos. Cost intre 800-1200 lei demontat/montat motor… ca sa nu mai zic de pretul distributiei care este in jur de 3500 lei. Deja ii bate la fund pe cei de la Bmw…..
Ultimele Opel-uri BUNE au fost Astra G, Corsa C si Vectra C. Ce a urmat dupa…dezastru.
Singurul lucru trist e că mai sunt triști de-ăștia ca tine care n-au testat „mizeria” aia de motor de 1.3. și vorbesc ca niște…triști. Hai, înapoi la BMW bișnițarule că numa’ gura-i de tine.
Auzi, tu ne recomanzi mașini coreene? Kia ar fi una dintre ele, nu? Ahahahaha…
Dacă stai bine la buget poti lua o masina SH dar gândește că un SH nu îți dă garantie la un Logan am înțeles ca garanția este undeva la 5 ani si sa bagi bani in un SH lipsă
Salut, conduc la munca logan 2019 0.9 tce de ceva timp, si descrierea ta despre masina este una corecta, dar ai grije sa nu te impingi cu mana mai tare in ea ca sar putea sa treci prin ea
Nu lua japoneze. Poate… Toyota, dar la cateva mii de E gasesti modelele eftine care… ei da… sunt eftine.
Hondele noi nu sunt prea ok, au defecte de proiectare la unele motoare.
Mazda, da! dar motorul benzinar de 2.5. Restul nu sunt cine stie ce.
La japoneze stai dupa piese cu lunile.
Daca vrei masina europeana pe benzina – Renault. Dar motor peste 1.4.
Daca nu ti rusine in VW (diesel) – Passat B7. Eu am B6, e ok dar cam vechi chiar daca e Euro5, in afara de unele mici „boli”, B7 este foarte ok.
Stay away from BMW.
O vreme m-am uitat dupa Mercedes E classe, motorul diesel E651 dupa 2010 este exceptional de fiabil + cutia aia in 8 trepte.
aici ai aruncat un ochi?
(3 ani gar, certificare, program european, ..)
https://www.toyota.ro/used-cars/
Încearcă să te uiți la un Hyundai i20. 9400 euro prin rabla.
Am vazut ca este o masina foarte laudata, insa este prea mica pentru mine.
Salut
Am citit toate raspunsurile pe care le-ai primit. Parerile sunt impartite.
Ma aflu in aceasi pozitie/buget ca si tine.
29-33 ani, 2 tineri, ne dorim un bebe si cautam o masina fiabila dar si comoda.
Mi-a facut cu ochiul un CC 2010, pe acolo, stiu ca sare din buget dar as putea plati diferenta in rate la un parc auto(oarecum cunostinta).
Nu am prea multe informatii despre model/probleme dar cred ca are un aspect placut si destul de spatioasa(portbagaj). Kia Ceed, Tiguan… as tinde si spre un SUV dar stiu ca sunt mai costisitoare la capitolul intretinere.
Am sa mai urmaresc raspunsurile primite, poate asa imi gasesc si eu raspunsul:)
Bafta!
1. Totdeauna o mașina noua este mai buna decât una veche indiferent de vechime sau kilometrii
2. Dacă o conduci ca un om normal și ii faci reparațiile la timp o mașina noua tine la 12+ ani
3. Dacă ești cu pantalonii rupți in fund atunci alege o mașina de mâna doua dar nu sport ci una mai pașnica care a fost condusă de un om normal și așteaptă-te la costuri continuu de reparație dar mai mici decât ratele la o mașina noua
4. Dacă umbli in slip și ii numești pantaloni scurți atunci folosește sistemul public sau redescoperă mersul pe jos ca mașina nu-i de tine
Cum sa dai pe o masina de 10 ani pretul pe care poti lua o masina noua, indiferent care este ea?!
7-8000 eur?
Aceste masini de 10 ani, 2010, sunt la limita lor decenta de viata. Tu mai primesti a doua zi de la cineva 7000 eur pe acea masina?
Exista o zona de pret si ani unde masinile sunt foarte greu vandabile si in acea zona nu e bine sa risti banii.
Poate la 2011 sa iei un megane sau mazda sub 4000 eur, jumatate din pretul celei mai ieftine masini noi de pe piata, ar deveni convenabil, in conditia daca o iei din Germania, cu intretinere la zi si istoric cunoscut/dovedit.
Ulterior masina o revinzi dupa 3-4 ani si poti continua aventura.
Un anumit tip care circula destul de mult, la fiecare 3 ani isi cumpara un logan nou cu AC si pune sau o ia cu GPL, ~8500 eur cu rabla. Dupa 3 ani o vinde la buy back la dealer cu 5500 eur, pierde 3000 pe care i-a recuperat matematic din circulatul pe GPL.
Are garantie, totdeauna o masina noua in garantie, evita astfel alte costuri de reparatii.
Fiind un om tot pe drumuri pentru munca sau placere, face f multi km care amortizeaza acea pierdere de 3000 eur in 3 ani.
E vorba de 1/3 din costul de rulaj si cu reverse engineering: 1000 eur ar reprezenta 1/3 din 3000 eur cost de rulaj pe an din care el consuma doar 2000 eur pe GPL. La un consum de 10% GPL – 55 ct pe L.
divizand cei 2000 eur la 55 ct /L = 3636 L gpl consumati cu consum de 10% = ~37 000 km pe an pentru a amortiza cate 1000 eur din consumul GPL vs Benzina.
Dupa aproape 14 ani de logan 1.4 in care pot zice ca nu am avut costuri relevante, care a fost inclusiv anul acesta in Grecia, anul trecut in MNE/HR/Bosnia si unde a mai fost nevoie, daca privesti masina pragmatic este ok. In acesti ani am avut si 2 sh uri SUV AWD cu meritele lor dar la care trebuie sa ai asumate costuri de intretinere superioare si riscuri de drum, mai ales cand pleci in concedii lungi.
Daca apare o defectiune la o masina noua, chiar si Dacia, suni asistenta si in orice tara te duce la o reprezentanta unde se repara gratis. Costurile sunt poate asigurate cu o asigurare de asistenta, ADAC etc si care pot sa ti ofere si cazare, masina la schimb etc.
E posibil sa iau curand un logan dci 2017 toamna cu un pret de 4500 eur, pentru a inlocui probabil actualul logan. Pentru comfort si placerea de a conduce, mai cuget.
Motorul de 1.6 bk care e total acelasi de pe generatia viitoare mazda il am eu pe masina si tot ce pot spune e ca loganul fata de acest motor de generatie invechita e o gluma proasta. Rezista la turatii de 5000rot/min regim autostrada fara sa clacheze iar viteza data la carte la japoneze e exact ca un ceas elvetian cat despre computerul de bord indica benzina la gram mai aveam 16 km pana la peco in Deutschland si exact asa am ajuns nici un metru in minus sau in plus. Acum minusuri ar cam fi: apare rugina exact ca la logan cand nu te astepti iar dupa 250k km atat am eu benzinar nesegmentat sau umblat in motor daca mergi agresiv papa ceva ulei. Alte minusuri nu exista urmatoarea masina honda civic 1.8 i-vtec dupa ce treci pe nipone nu-ti mai trebuie alceva bine exceptie facand nisan care nu mai e brand nipon, eu zic ca in loc de logan o bicicleta electrica sau o bricheta sau orice electrocasnic motive: stabilitate zero, siguranta zero cunosc caz concret cu oameni dusi din cauza ca airbag-urile nu s-au deschis, rugina, piese low cost dar rezistenta tot atat lista poate continua…si da i30 sau kia ceed nou e super masina daca compari cu o masina de 10 ani sau cu loganul nou.
Pai sa fie intr-un ceas bun. Ti-ai luat masina de familie 🙂 Pacat ca e diesel, in rest te-ai orientat binisor. Daca mergi preponderent in oras, ai sa vrei s-o schimbi din nou in cativa ani.
Merci. Chiar ieri dupa ce am vandut Corsa am chemat un Uber si a venit fix masina asta 😀 200.000km fara probleme.
nu ai cum sa iti mai iei diesel in anul 2020 indif daca e sh sau nu. no offense, unfollow
Sunt multe persoane pentru care diesel este cea mai buna varianta de motorizare la momentul actual.
Paaa
Cum nu ai cum? Uite ca am avut cum :))
Cred că ar trebui să schimbi titlul site-ului în arenaauto. Sunt atâtea forumuri de profil pe auto de ce nu postezi acolo? Sau nu te poți abține?
Dacă mai bălăcărești profilul site-lui cu toate prostiile, eu personal renunț la el și-l șterg din marcaje.
Te pup, pa!
Felicitari – motorul este unul foarte reusit, ai grija doar sa bagi motorina ok si de evitat subturatul.
In rest, o achizite foarte buna – intra si pe forumul reno, mai gasesti un sfat bun din cand in cand.
Doar curiozitate, de ce diesel? Parca era total exclus?
Și eu tot de curiozitate, filtrul de particule urmează să fie schimbat sau „găurit” cu șurubelnița?
Ok, până la urmă nu este treaba mea deși eu nu aș fi luat Diesel.
Cel mai important este s-o stăpânești sănătos și fără evenimente nedorite!
Pentru ca pur si simplu asa s-a nimerit. Da, am fugit de diesel, dar am calculat cati km fac pe an si cat de des calatoresc si teoretic un diesel este mai ok pentru mine. Dar repet, eu nu am cautat masina asta, ea a venit la mine. Daca a fost sa fie diesel…asta e.
Să-ți folosească cu sănătate
Am trecut prin acelasi proces acum aproape 3 ani, tot cu diesel m-am ales. Ii inteleg punctul de vedere al lui Darius, dar depinde foarte mult cum vei folosi masina. Daca mergi proponderent extra-urban, la drum lung, Logan-ul nu prea era o solutie buna (spre deosebire de mers preponderent in oras).
Iar Meganu-ul gasit de tine arata foarte bine. Sa o stapanesti sanatos si fara incidente! 😀
Citat: Gabriel: Te pup, pa!
Ok, am plecat. Te-am șters din bookmarks. Pentru mine nu mai prezinți interes.
Cutia e robotizata Renault sau este CVT/convertor de cuplu? Sunt curios.
EDC
fiind diesel sper sa ajunga la remat cat mai repede, azi daca se poate..
Nuuu apa….nu diesel.Lasand gluma la o parte chiar ai facut o afacere cu „reno-ul”,felicitari si sa o stapanesti sanatos.
Salut,
Cam in aceasi situatie sunt si eu, buget 8000+, masina de familie:
– sotie – mers la munca (cei drept … 5 + 5km)
– viitor copil – carucior si toate jucariile
– caine mare – iubesc sa plec cu cortul + caine, gratar si multe altele
– stau la curte si mereu am de carat una alta
– detin masina de serviciu – logan 2017 – cea mai buna masina – dar nu ca si personala
Putin off topic 😀 – SUV sau Break
Diesel sau benzina.
Sunt 80% setat pe un Tiguan 2,0 – 2012 minim (chiar daca ea pe net este 10,000+)
Dar nu este o decizie finala.
Stiu ca pererile or sa fie impartite. Iau in calcul cat de usor se gasesc piese, cat de complexa este masina la articulatii si consumabile. Stiu povestea cu filtru particule, dar nu prea sunt pareri bune despre benzinare pe SUV-uri.
Daca vrei spatiu nu as merge pe SUV ci pe break. Sau chiar pe un Touran.
Buna,sunt in aceeasi situatie,buget 7000-7500 de euro si urmat.optiuni:Toyota avensis,Peugeot 2008,Mercedes c180 sau Skoda Rapid.Toate cu motorizare pe benzina.