Pentru ca imi plac masinile electrice, cred sunt viitorul si cred ca sunt solutia pentru reducerea poluarii in oras si pentru ca oricum urmaream indeaproape stirile, am zis sa le impartesesc regulat si cu voi sub forma unei serii noi de articole.
- Tesla Model 3 a depasit ca numar de vanzari toate masinile electrice la un loc in California in 2019 [sursa]
- Skoda Citigo iV e cea mai vanduta masina electrica in Cehia in ianuarie 2020: s-au vandut 254 de bucati. Pacat ca la noi, in Romania, cota a fost de 200 pe toata tara. [sursa]
- Putina istorie despre masinile electrice si cum acestea sunt indragite si de sexul frumos [sursa]
- Tesla Model X vs Dacia Duster vs Hummer pe offroad, cine credeti ca s-a descurcat mai bine? [sursa]
- In caz ca ati ratat stirea, Dacia va prezenta primul automobil electric la Geneva saptamana viitoare. Sa vedem daca nu cumva se anuleaza evenimentul din cauza Coronavirus. [sursa]
- Tesla Model 3 a depasit, intr-un test de long range, distanta de 350 mile (563 km) cu o singura incarcare [sursa]
- Audi suspenda productia lui eTron din cauza problemei cu furnizarea de baterii [sursa]
- Desi era zvonuri ca ID3 se va livra mai repede decat se banuia, adica la finalul lui martie, VW a infirmat zvonurile si a spus ca programul pentru livrari ramane cum s-a mai spus, adica destul de vag: vara lui 2020. [sursa]
Ce parere aveti de aceasta noua serie de articole? V-ar placea sa o continui?
Da!
In acelasi timp ar fi absolut necesar sa avem si o imagine despre sursa de incarcare a acestor masini. In Scandinavia unde energia e produsa in mare parte din Vant sau Hidro este clar benefic sa ai masina electrica. In schimb in Romania e cam tricky situatia pentru ca sunt perioade scurte in care energia este produsa din surse regenerabile.
Ar fi nevoie de un studiu national care sa modeleze care ar fi impactul asupra mediului in functie de numarul de masini electrice si de trendul de incarcare.
Pai avem, datele sunt aici si pot fi urmarite: http://www.transelectrica.ro/web/tel/home
Romania nu sta deloc rau (este clar mult loc de imbunatatire) la producerea energiei, peste 40% e verde.
Romania nu sta deloc rau, intr-adevar, mai ales in comparatie cu alte tari. Insa, importul de energie a crescut, daca nu s-a dublat in 2019. Asa ca fara investitii noi in domeniu, nu mai are rost sa vorbim despre electrificare. Vom fi la mana unora si a altora. In conditiile astea, le dau dreptate colegilor mei mai sceptici care ma trageau de atentie ca totusi benzina va fi mai ieftina in curand 🙂
partea buna a masinilor electrice va fi reducerea poluarii in orase mai ales in cele mari
O fi benzina, aparent, mai ieftina, dar la momentul asta, toate testele, review-urile, sau prezentarile arata ca un plin de energie electrica e in raport de 3-5 ori mai ieftin decat unul echivalent pe combustibil fosil.
Daca mai luam in calcul si diferenta de mai mult de simplu la dublu intre randamentele masinilor cu motoare termice fata de cele cu electrice, tabloul, zic eu e clar….
Nenea RaduD, păi un plin de energie electrică înseamnă o autonomie medie de 200-250 km, iar un plin de benzină înseamnă autonomie medie de 550-600 km, mai scade diferențele alea despre care vorbești că nu mai sunt așa de mari.
Am mai spus-o, indiferent de costurile combustibilului, autonomia medie mică, timpii mari de încărcare și prețul exagerat al automobilelor electrice, arată un tablou destul de clar. În defavoarea EV-urilor, și în favoarea celor termice evident.
Adevărata problemă e prețul ridicat (20k+ €) , urmat de autonomia redusă și timpii mari de încarcare.
Preturile incep sa se apropie (impreuna cu Rabla Plus) de cele a masinilor conventionale. Autonomiile sunt si ele tot mai ok insa intr-adevar, trebuie facute niste compromisuri: opriri mai dese si putin mai lungi. Pana la urma, sunt tot pentru noi.
Darius, hai să fim serioși cu apropiatul prețurilor de al mașinilor convenționale!
În primul rând că Rabla Plus este un privilegiu pentru un număr extrem de limitat de persoane, dacă vor începe să achiziționeze un EV majoritatea celor care dețin acum un autoturism termic, 90% dintre ei nu vor beneficia de numărul limitat de vouchere Rabla Plus.
Ca să nu mai spun că în acel moment, când cererea reală va fi foarte mare, valoarea voucherului va scădea garantat până la eliminarea acestuia.
Compromisurile respective care nu se fac în cazul autoturismelor termice sunt prea multe și prea deranjante, nu vor fi asumate.
Iar autonomiile să spui că sunt tot mai ok este o păcăleală, nu sunt. Sunt ok cele ale Tesla sau ale unor producători care vând un EV cu minim 50 000 euro. Ceea ce era și până acum. Degeaba crește foarte puțin spre insesizabil autonomia, dacă va crește pe măsură și prețul EV-ului care oricum este foarte mare în acest moment.
Nu sunt vreun hater al EV-urilor, dar actuala tehnologie cu baterii clasice este neproductivă și nu reprezintă un viitor cu adevărat oricât ne-am amăgi. La cât de modeste sunt performanțele generale+confortul mediu ale EV-urilor, ar trebui măcar prețul să fie mult mai mic.
Ca orice tehnologie noua, este scumpa. Si am putea admite ca daca Tesla nu impingea tehnologia si nu venea cu performantele respective, nu se apucau marii producatori de masini sa intre pe directia asta. Ce ma mira pe mine este ca dezavantajele care ii descurajeaza pe romani nu descurajeaza alte natii. Ba din contra unii zic ca na, poate dureaza mai mult sa fac un plin electric dar macar nu mai stau cu nasul in NOx. Sigur daca numai unul singur gandeste asa nu e mare realizare, dar cu cat creste numarul cu atat se schimba lucrurile.
@Radu
Alte nații(a se citi cele mai civilizate și dezvoltate din Europa) nu au problemele României.
Respectiv au și stații de încărcare mult mai multe inclusiv cele cu încărcare ultra rapidă, și mai ales prețul unei mașini electrice(care este aproximativ același ca în România) este raportat la un salariu mediu de vreo 5 ori mai mare decât în România.
@Greuceanu
Da, ai dreptate. Alte natii nu au problemele romaniei pentru ca politicienii lor au inteles acum multi ani cam ce tre sa faca. Tot acele natii au fel si fel de alte probleme care la noi inca nu exista. Una din ele e ca cetatenii unei astfel de natii nu vor munci pe un salariu de 5 ori mai mic. Dar datorita pietei libere se duce oricine si face munca pe sa zicem nu chiar de 5 ori mai putin, dar de 4 ori mai putin. Ei in Romania inca nu e cazul de astfel de probleme.
Si mai am un exemplu bun care poate fi o explicatie pentru avansul celor civilizati. Know-how-ul costa enorm. Ca un producator sa faca ce a facut Tesla ca tehnologie, trebuie sa investeasca masiv in cercetare. Asta inseamna sa aiba acces la informatie (costa enorm) sa atraga oameni buni si motivati (costa enorm) sa isi asume mult timp si multi bani bagati fara un rezultat imediat si uneori fara un rezultat fezabil pe multi ani (costa enorm si asta). Faptul ca unii au inteles treaba asta duce la acele salarii mari care automat trag nivelul de trai in sus si tot asa. In Romania nu prea s a inteles asta asa ca stam la 1/5 din ce au ceilalti. Fair enough as zice
Pe mine m-ar interesa stirile (bune) despre conversia auto clasice in auto electrice. Deocamdata vad ca, in timp ce in USA o conversie costa pana in 10000 USD, la noi se vand kiturile cu 15000EUR…