Renault a anuntat o noua masina cu propulsie 100% electrica in China. Aceasta se cheama City K-Ze si daca ma intrebati pe mine e mai degraba un Sandero Stepway putin modificat. Ceea ce n-ar fi rau deloc.
Pe de alta parte, masina mai seamana si cu un Renault Kwid, un alt crossover mic destinat tarilor de lumea a 3-a. In orice caz, nu e exclus ca acest Renault City K-Ze sa se transforme, in curand, intr-o Dacia. Ceea ce m-ar bucurta foarte tare!
Deocamdata stim ca aceasta se va produce si comercializa doar in China, pentru inceput. Nu stim nimic de autonomie sau puterea motorului. Probabil autonomia nu va depasi cu mult 200 Km, pentru a putea pastra costurile destul de jos. Renault promite incarcare rapida de 50 de minute, de la 20% la 80%.
Portbagajul nu e deloc mic: 300 de litri. K-Ze va fi dotata cu tot felul de senzori, inclusiv pentru PM2.5, care vor trece climatizarea pe recirculare daca valorile de particule in suspensie cresc peste limitele normale.
La interior noul Renault electric va putea fi echipat cu un sistem de infotaiment de 8 inch cu LTE si camera video de mers cu spatele.
Lansarea acestei masini electrice face parte din planul de extindere al celor de la Renault pe acest segment. Ei isi propun sa vanda 550.000 automobile electrice pe an pana in 2022.
Ramane de vazut ce autonomie va avea si ce pret. Comenzile vor incepe pe final de an iar livrarile incepand cu 2020.
Pentru oras e numai buna si-mi place ca e mai intalta decat ce ofera concurenta. Lucrurile incep sa se miste bine si pe segmentul asta.
In anuntul de pe twitter (care contine link-ul: https://easyelectriclife.groupe.renault.com/en/outlook/markets/renault-city-k-ze-is-a-sensation-at-the-shanghai-motor-show/) Renault zice ca va avea un motor de 33kW capabil de 120nm. E putin, este mai putin decat jumatate din ce are Zoe (R90 – 68kW) asa ca nu va avea cine stie ce performante. Da pentru o masina de oras poate ca este ok, nu stiu dar nu va fi prima care pleaca de la semafor.
Referitor la senzor de poluare, Renault a echipat si in trecut cateva modele cu asa ceva (Zoe varianta Zen) insa in ultima vreme din diverse motive au cam renuntat.
In rest pare destul de ok, scaunele cred ca vor fi mai faine ca la Zoe, si in sfarsit au renuntat la porcaria aia de selector care ocupa jumatate din consola.
Ma astept sa coste jumatate fata de Zoe, ca altfel nu o sa aiba sanse de volum mare.
ma amuza astea cu „nu e prima care pleaca de la semafor”.:)) dar dece, sta plina cu cartofi? cu un logan poti lasa toata coloana in spate grav daca pleci la timp si nu subturezi,
Loganul trebuie sa aibe stkere cu turbo si 200 de cruciulite la oglinda, altfel nu merge
China nu este tara de lumea a 3-a