Exista posibilitatea ca masinile electrice sa nu mai inlocuiasca de tot masinile cu motor clasic, pe motiv ca resursele se vor termina. Asta pentru ca Audi impreuna cu Sunfire au gasit o metoda sa produca motorina din apa.
Motorina este, de fapt, numita „e-diesel” si are la baza o substanta numita „blue crude”. Care nu contine sulf si arde mai bine si mai eficient decat motorina clasica. Aceasta se obtine printr-un proces care poate fi simplificat la 3 pasi:
- Se inmagazineaza energie provenita de la surse alternative: eoliene, panouri solare sau hidrocentrale.
- Folosind aceasta energie se desparte apa in oxigen si hidrogen, prin electroliza
- Hidrogenul obtinut este amestecat cu monoxidul de carbon obtinut din dioxidul de carbon preluat din aer, se obtine astfel substanta blue crude
Deocamdata, fabrica pusa pe picioare de Audi si Sunfire este capabila sa produca doar 160 de litri de combustibil pe zi. Cu toate acestea ambele companii lucreaza deja pentru a construi o fabrica mai mare in Germania care va putea produce astfel incat sa se vanda in masa. Pretul unui litru de e-diesel va fi undeva intre 1 euro si 1.5 euro pentru consumatorii finali din Germania. Este un pret bun avand in vedere ca diese-ul clasic trece de 1.5 euro acolo.
Combustibilul este deja folosit de ceva vreme de catre ministrul cercetarii si educatiei Johanna Wanka, o doamna care conduce un Audi A8 3 litri TDI.
Daca s-ar reusi producerea pe scara larga si cu pretul mentionat ori chiar mai mic ar fi o mare bomba „energetica” si ar afecta major tarile exportatoare de petrol ! As fi curios sa aflu ce ieses pe teava de esapament…nu cumva sa fie niscai substante mai toxice decat cele de acum…
tot combustibil la pompa e deci umflata cu taxe,accize,supra accize,extra supra accize s.a.m.d
@Icealinuta , legat de ce ai spus tu mai sus, daca preturile vor fi la fel, nu va fii nici un boom, singura diferenta este costuld e productie a blue crude vs costul de productie a motorinei, si chiar daca se merge mai departe la scara industriala, consumatorul final alege ce si cum sa cumpere, ori aia ori aia, pretul fiind la fel.
tot ma ieftin e sa incarci masina la priza
da, dar cat dai pe masina ?
cata, la fel cat dai si pe o alta masina.
Deschide ochii pe strada, cate masini de peste 40.000 euro vezi? Ca intr-o ora iti numar sute.
unde e dieselul 1,5E? in germania? azi dimineata era la esso 1,18E…..niciodata n-am vazut diesel la 1,5.
Nimic nou sub soare.
Audi nu face decat sa reinvie procedeul Fischer–Tropsch prin care se sintetizeaza hidrocarburi din monoxid de carbon si apa. Patentat in anii ’20, acest proces a fost implementat in anii celui de al II-lea razboi mondial, in Germania, pentru producerea de carburant sintetic.
Imi amintesc cum, in manualele de inginerie chimica din anii ’70, costurile carburantilor obtinuti pe aceasta cale erau considerate prea mari comparativ cu cele ale carburantilor obtinuti direct din titei.
Exact la asta ma gandeam si eu imediat cand am vazut titlul.
Stai ca o sa fie 1.50E pe hartie acum, ca sa atraga privirile, dar cand o sa ajunga gata sa fie produs intr-o scala industriala , sa vezi ce sare pretul;
Trist este ca o sa vina sa zica „este eco, cumpara-l pasta sa salvezi lumea”
Dar oricine din domeniu stiu ca orice actiune are si o reactiune.