Am facut ITP-ul la Megane in urma cu doua saptamani. Masina buna, 2015, EURO 6 si cu sanse de 100% sa trec ITP-ul fara spaga. Doar ca am avut o surpriza neplacuta si cred ca este bine sa stiti si voi de chestia asta ca sa nu patiti ca mine.
Cand te duci cu masina la ITP sunt doua variante: fie te duci cu incredere ca masina ta nu are nimic si treci ITP-ul pe bune, fie te pregatesti cu rabdare, cauti o statie de cartier (sau intrebi un prieten) si tragi pe dreapta cateva sute de lei ca sa il treci in siguranta. La mine a fost prima varianta.
M-am dus cu incredere la ITP stiind ca masina nu are nici o problema, nici o eroare in bord, nu are rugina, nu am probleme cu noxele si totul este in regula. Doar ca fiind EURO 6, cei de la ITP mi-au spus ca trebuie sa puna o diagnoza pe masina inainte sa o bage pe rampa.
Zis si facut! Ii fac loc inspectorului, ii ofer acces la mufa OBD si surpriza: toata tableta s-a inrosit! Erori peste erori, care mai de care mai „periculoase”. Sincer, si eu m-am speriat. El mi-a zis imediat ca nu trec ITP-ul cu erorile astea si mi-a recomandat sa ma duc la o reprezentanta ca sa imi stearga erorile. Vezi doamne ei nu au voie sa apese pe butonul CLEAR ALL…..
Dar ce s-a intamplat?
Cu cateva zile inainte de ITP am fost nevoit sa schimb rulmentii pe fata. Operatiunea a necesitat si inlocuirea senzorilor ABS si a cititorului de ABS (adica mufa aia). Am pornit masina si am mers cu ea cativa metri fara mufa conecta la senzorul ABS, iar masina arata ca un pom de Craciun. Aveam erori peste tot.
Nimic de speriat. Masina practic mergea fara ABS, insa sistemele ei au dat erori peste tot: frana, injectie, directie….TOT. Evident ca ele au disparut de la sine cand am conectat mufa ABS pe roata, insa ele au ramas stocate in calculator.
Nu m-am gandit sa le sterg atunci la mecanic, nici nu m-a interesat. Dar chiar daca masina nu avea nici o problema iar erorile erau vechi, pe cei de la ITP nu parea sa-i intereseze. Ei nu fac diferente dintre o eroare veche si o eroare actuala care persista. Eu nu aveam nimic aprins in bord cand m-am dus la ITP, iar erorile stocate puteau sa fie si de acum 2 ani. Nu le pasa.
Dupa ce le-am explicat situatia si le-am aratat si pozele, oamenii au inteles. Au apasat pe butonul magic CLEAR ALL si erorile au disparut.
Cred ca ati inteles mesajul meu. Masinile EURO 6 primesc si diagnoza la ITP, iar daca va apar erori pe tester NU treceti mai departe. Sunt poate erori de care voi nu stiti, stocate in calculatorul masinii de ani de zile, poate de la fostul proprietar, poate de la o reparatie mai veche. Aveti grija!
Am avut aceasi problema dar cu un Passat euro 3. Am scos siguranta de ABS din greseala….vroiam pe aia de faruri ca am schimbat un far….si cand am pus siguranta la loc….s au aprins 3 becuri in bord. Si cel de ABS si cel de ESP ….si acel semn de exclamare…ca si cum as avea frana de mana trasa. Evident ca a trebuit sa dau spaga la ITP ca aparent s a produs o eroare in computerul de bord si acuma nu mai pot sa le sterg din bord…si merg cu toate 3 becurile aprinse…….. Am pus masina pe calculator la 4 persoane diferite si nu poate nimeni sa imi stearga acele erori….desi nu sunt reale…..
de ce nu incerci la reprezentanta?!
Alin……….. Are 22 de ani vechime…. Vreau sa o dau la rabla anul viitor si sa fac o schimbare…de aia nu vreau sa mai bag atatia bani in ea…..
Putin probabil sa poti avea erori de 2 ani memorate. Daca testerul de la ITP arata erori memorate, atunci ele sunt recente (cat de recente nu stiu sa iti spun pentru ca nu stiu ce strategie au cei de la renault). In mod normal un service care iti umbla la masina si iti produce detectarea unor probleme, ar trebui sa rezolve (in cazul tau sa fi sters erorile dupa conectarea senzorilor) fara sa fie nevoie sa le zici tu asta.
Problema mai mare mi s-ar parea sa fie inregistrat ceva in ecu-uri fara ca tu sa stii si sa te trezesti ca iti pica ITP-ul. Totusi nu cred ca ITP-ul te pica cu orice eroare, ci numai cu cele nasoale (frane, directie, airbaguri, ESP, noxe). Daca ai o eroare memorata ca ai avut de exemplu bateria descarcata, nu ar trebui sa ai probleme. Totusi nu sunt sigur.
Acum 6-7 ani cand scriam soft pt DTC-urile alea , desi au fost diferite marci, toate le stergeau dupa 100 „ignition cycles”..deci teoretic daca nu s-a schimbat filosofia producatorilor, dupa ce ai pornit masina de 100 ori nu ar mai trebui sa ai ceva eroare aparuta random , o singura data, candva..
În Popești-Leordeni, pe strada pârâul rece, este un punct ITP unde nu așteaptă șpagă, nu comentează nimic de nicio mașina, nu răsufla din greu când se baga sub ea, nu te trimite la service sa schimbi degeaba piese. Recomand cu căldura
Cei de la RAR si cei care fac ITP-ul o parte din ei sunt niște habarniști. Mașina nu ar trebui sa treacă ITP-ul atunci când ai erori care indică defecțiuni permanente. Erorile temporare nu ar trebui luate in calcul.
ar trebui sa dea clear all si doar daca mai apare ceva dupa ar fi problema. si erori serioase, nu AC sau alte nimicuri..
pe de alta parte ma bucur..desi stiu ca cu bani se „sterg” oricum in tara…
E atat de ieftina si de intuitiva o interfata de diagnoza… cand stii ca masina nu are probleme, iti poti da singur un reset. Oricum daca exista cu adevarat probleme, ele reapar la scurt timp dupa ce au fost sterse sau ju se sterg deloc daca eroarea e inca prezenta.
Eu am trecut ITP cu becul de „check engine” aprins in bord. Nici un comentariu, nici o spaga.
Am si pete de rugina pe masina. Euro5
E de la debitmetru de aer, random mai scuipa cate o eroare, si e de cativa ani asa. Cam o data sau de 2 ori pe an se aprinde becul ala, l-am tot verificat/sters cu diagnoza. Dar dispare de la sine in 2-3 saptamani.