Mai țineți minte serialul Ce vrăji a mai făcut nevasta mea (în engleză Bewitched), care rula prin anii ’70-’80 pe tv? Cred că așa ar putea fi titlul acestei știri, doar că, în rolul nevestei este… un chatbot.
Air Canada a fost obligată de către un tribunal să ofere o rambursare parțială unui pasager care a primit informații greșite de la chatbot-ul companiei cu privire la politica de călătorie în caz de deces.
Jake Moffatt a cerut clarificări cu privire la tarifele de călătorie în caz de deces și a primit sfaturi eronate de la chatbot-ul Air Canada. În ciuda eforturilor lui Moffatt de a solicita o rambursare, compania a refuzat inițial, oferind ulterior doar un cupon de 200 de dolari pentru un viitor zbor. Moffatt a contestat decizia în instanță, iar tribunalul a decis în favoarea sa. Tribunalul a considerat că Air Canada nu poate fi scutită de răspundere pentru informațiile furnizate de propriul său chatbot.
În plus față de rambursare, tribunalul a decis că Air Canada trebuie să plătească și dobânda și taxele de tribunal ale lui Moffatt, iar reprezentanții companiei au afirmat că va respecta decizia tribunalului.
Experții susțin că Air Canada ar fi putut evita această situație dacă chatbot-ul ar fi avertizat clienții că informațiile furnizate ar putea fi inexacte. 🙂
Lasa un comentariu!