Am profitat de faptul ca AFM a suspendat temporar inscrierile si ca, in acelasi timp, fondurile nu s-au terminat pentru a contacta absolut toti instalatorii de fotovoltaice validati din programul Casa Verde 2019 pentru a-i intreba daca ei cer sau nu avans/garantie.
Dupa cum va spuneam intr-un articol anterior, multi instalatori fac liste si cer avans chiar de dinainte de obtinerea ATR, un lucru total gresit si fara logica. Unii spun chiar ca ar fi ilegal.
De aceea ne-am gandit sa ii contactam pe toti si sa-i intrebam daca au fondurile necesare acoperirii sumei de 20.000 lei, care abia ulterior le va fi decontata de catre AFM. Mai jos aveti lista cu firmele care ne-au raspuns si care nu cer avans.
Din restul de 230 o parte ne-au spus ca cer avans si o mare parte aveau casutele de email indisponibile: o dovada clara de lipsa de interes si profesionalism. La polul opus, cateva firme ne-au raspuns detaliat si chiar ne-au trimis poze cu depozitele lor, pline cu panouri fotovoltaice si accesorii de instalare.
Asadar, daca inca nu v-ati inscris in program inca o mai puteti face iar instalatorii de mai sus posibil sa va ajute. Trebuie sa stiti ca instalatorii au voie sa monteze in toata tara dar si ca unii dintre ei se vor opri la un anumit numar de clienti pe care ii pot deservi – iar probabil ca multi dintre ei au ajuns la acel numar.
Eu m-am inscris la Enel, unde se pare ca te poti inscrie doar ca si client al lor, iar colegul Cristian s-a inscris la eSolar.
Tu ce instalatori corecti mai cunosti? Lasa-i in sectiunea de comentarii si noi ii vom adauga in lista de mai sus.
De asemenea, daca esti instalator autorizat si nu ceri avans clientilor atunci poti sa ma contactezi pe darius [at] arenait.net pentru a te adauga in lista de mai sus.
UPDATE-uri dupa discutiile din comentarii:
- Firma Tehnomir a fost scoasa (cel putin momentan) din lista, pentru ca mai multi cititori au spus ca le-a fost cerut avans inca de dinainte de la inscriere. Le-am cerut si lor un punct de vedere
- Ordinea firmelor este data de ordinea in care ne-au raspuns la email. Articolul nu e sponsorizat de nimeni si nu cred ca ar fi corect sa fie – desi poate ne-ar fi placut.
- Articolul va fi actualizat in permanenta daca apar informatii noi.
Vali a zis
Am inteles ca cei de la ENEL se limiteaza in a instala doar varianta minima de 3Kw monofazat.
Darius a zis
Da, o singura varianta de 3 kWp: panouri Canadian Solar si invertor ABB.
Sorin a zis
Darius, inteleg ca te-ai inscris la Enel….
Procedura se realizeaza prin punctele Enel (m-am interesat si eu la un anumit moment), insa inteleg ca ei doar iti inregistreaza cererea de finantare si primesc documentele, dupa care le trimit la un departament special creat, care la randul lui, verifica documentele, dupa care, daca totul este ok, incarca cererea pe platforma afm. Practic la acel moment poti cunoaste daca ti-a fost blocata finantarea sau esti in afara programului…cel putin eu asta am inteles din discutia cu ei….
Tie ti-au confirmat ca a fost blocata finantarea?
Silviu a zis
George buhnici face video-uri legate de asa ceva. Se pot afla mai multe informatii utile de pe canalul lui de youtube
Darius a zis
Asa este, chiar recomandam clipurile lui de pe Case Bune.
Insa pana acum nimeni n-a contactat toti instalatorii sa le ceara un raspuns in legatura cu avansul.
Ducu a zis
La articolul vostru ce mă intrigă este faptul că primul pe lista a instalatorilor care nu cer bani este Tehnomir .Păi ăștia au fost primi care au cerut bani inca din februarie 2019 -suma 1500 lei pentru ,,înregistrare comanda sistem voltaic si înscriere în programul Casa Verde „.Dacă nu mă credeți va trimit factura proforma cu suma de 1500 lei si indemnurile lor pe mail s-o plătesc ca pierd finantarea . ….
Darius a zis
Destul de urat din partea lor, dar ei asta mi-au transmis, in scris, ca vor suporta cei 20.000 lei.
Nu cred ca trebuie sa mentionez ca daca ei m-au mintit pe mine eu va voi minti pe voi, din pacate.
Lacatus Florin Mircea a zis
Comfirm si eu informatia pentru tehnomir, acum cer 550 de lei doar ca sa te inscrii pe liste ceea ce mi se pare aberant! Cineva din minister ar trebui sa verifice acesti instalatori si pur si simplu sa regandeasca programul…Ceilalti instalatori pe Bihor pe care i am sunat sunt toti full si complet sau dezinterrsati sa mai ia clienti desi mai sunt fonduri.De ce???
Georgi a zis
Si eu spun despre Tehnomir ca cer avans. M-am “inscris” la ei si imediat mi-a fost trimisa proforma. Nu m-a sunat nimeni sa imi explice nimic, pur si simplu au cerut avans pentru a fi inscris in sistem in momentul in care se deschide aplicatia. Mai mult de atat, am primit pe whatsapp confirmarea ca am fost inscrisa, ca trebuie sa achit proforma pe care mi-au trimis-o pe mail, iar apelurile telefonice se fac doar cu programare deoarece sunt foarte ocupati. Bineinteles ca nu am achitat nimic, iar acum fiind primii din lista voastra care NU cer avans, arata clar cat de “profesionisti” sunt.
Furtuna. Dumitru a zis
Confirm faptul că Tehnomir Oradea au încasat bani personal am plătit 530 acum refuza sa restituie suma voi face plângere penala.
claudiu dezrobitu a zis
Enel te conditioneaza sa te muti la ei daca tu ai alt furnizor.
Cristian Răducă a zis
Incorect. ENEL nu iti preia dosarul daca nu le esti client 🙁
Sorin a zis
confirm si eu. conditie este sa fii client enel. iti cere Codul de client
Sorin a zis
Buna ziua,
Prin validarea acestor instalatori si conditionarea afm ului ca inscrierea sa se realizeze exclusiv prin acestia, s a creat o situatie neplacuta si in dezavantajul beneficiarului final al finantarii.
Spun acest lucru in contextul celor deja semnalate de dvoastra si anume de sumele cerute in avans cu titlu de consultanta si a listelor pentru inscrierea cu prioritate in aplicatie a solicitantilor.
Eu sunt un beneficiar al programului casa verde (panouri solare) , procedura de inscriere pe care au facut o exclusiv eu la afm si astfel nu am mai fost conditionat de nicio firma specializata.
Avand experienta anterioara, fiind interesat si de programul cu fotovoltaice (depunand cererea la un instalator care nu mi a solicitat nicio suma cu titlu de avans), consider ca era mult mai bine si in interesul nostru al beneficiarilor ca toata aceasta procedura de inscrire la afm sa o realizam exclusiv noi beneficiarii, urmand ca, in contextul acceptarii de catre afm, sa ne orientam spre unul dintre instalatorii validati.
In acest fel evitam orice pretentie/lipsa de interes, de profesionalism din partea instalatorilor si de ce nu de o efentuala frauda din partea instalatorilor (inteleg ca aplicatia afm este blocata din prima zi din cauza unui instalator care a gasit o bresa si a depus foarte multe solicitari intr in timp foarte scurt). Nu sunt intr o astfel de ipostaza, insa cunosc multe perosane care se regasesc. Si eu inainte sa merg cu acest instalator, am primit tot felul de oferte…
Poate pe viitor, cei de la afm, vor imbunatati tot acest proces, in contextul in care sa vor mai organiza astfel de programe
Alina a zis
Mie in calitate de instalator validat îmi convenea sa nu stau sa adun acte, sa completez cereri sa ofer ore întregi consultanta mai ales oamenilor care nici măcar nu accepta sa le trimit o lista cu documente și vor in mod expres sa le explici document cu document (pentru ca așa este mai simplu), mai ales cum după 15 minute de explicatii mai veneau eventual cu o completare de-altfel fără rost însă suficient cât sa-mi dau seama ca explicația vis-a-vis de lista cu documente o mai primise și din alta/alte parte/părți, și pur și simplu sa ii înscriu după ce ei erau înscriși in program, cu documentele deja verificate și in regula.
Dar cum te gândești tu ca trișează toți oamenii ăștia pr câte eu i-am descris mai sus, sa se înscrie singuri in program? Este adevarat, la noi ai venit și mulți oameni care au cotiți regulamentul, care au știut sa citească și lista de documente primită pe mail, care nu ma întrebau la ce astea găsește ANAF-ul ….etc, și care sunt convinsă de faptul ca le-ar fi fost mai simplu sa se descurce singuri, dar oamenii ăștia sunt putini….Și programul asta este pentru toată lumea, din acest motiv eu continuu sa pierd câte 15 minute și cu oamenii care nu au chef sa citească!
Alina a zis
Scuze, am uitat autocorectul activat și nici nu am recitit mesajul înaintea postării. Sper sa se și înțeleagă in condițiile in care multe cuvinte nu au nici-un sens in contextul explicației. Scuze!
Dan a zis
Tehnomir mi a cerut avans 400 de lei.
Tudor P. a zis
Eu am apelat la cativa instalatori, si am dat si peste astia care cereau avans, dar pana la urma am decis sa-mi inscriu dosarul la Romsir din Bals, oamenii m-au informat, nu mi-au cerut avans si nici taxa de procesare dosar.
Andreea a zis
Bună ziua, nu știu pe ce v-ati bazat când ați scris articolul dar din păcate va anunț ca Tehnomir ia avans și după nu mai răspunde la nici un fel de mesaj. Va pot trimite facturile și proformele și de asemenea conversațiile pana în momentul achitării avansului de 400 de lei ptr fiecare locație.
Cristian Răducă a zis
Dupa cum a spus si Darius, ne bazam pe raspunsurile primite de la instalatori.
sly a zis
@C.Răducă: man, ce este mai important pentru tine? Clientul sau firma aia de la care ai luat bonus?
Dacă ai deja persoane ca ți-au spus că ăia au cerut bani de ce o ții pe a ta?
Au DOVEZI!Cere-le, arată-le ălora și pune o informație validă aici, nu FAKE NEWS!
Gigi Prisecaru a zis
Nu este adevarat cu acele firme care nu iau avans…Tehnomir energie au luat 400 lei avans si astept sa fiu inscris deoarece am cerut 5kW pentru care am sa platesc in plus ..si nu ma inscris in prima zi.
Cristian Răducă a zis
@sly: după cum a scris mai sus Darius, articolul se bazează pe ceea ce au răspuns instalatorii. Și nu, nu este articol sponsorizat, nu a primit blogul vreun ban și nici eu sau Darius, care am aplicat, nu am beneficiat de tratament preferențial. Daca ei au mințit, așa și noi. Chiar mai bine, că se vede că nu sunt de cuvânt.
Mihaela Alexa a zis
Hahhaha…ce au raspuns instalatorii…care instalatori? La noi nu a sunat nimeni! Dezinformati grosolan, asa ca si noi ne peemitem sa credem ca ati primit bani!
Cristian Răducă a zis
Nimeni nu a spus ceva de sunat. Darius a trimis un mail către TOTI instalatorii autorizați. Poate așa înțelegeți. Încă o dată, nu neg ce zice tot mai multă lume aici. Aia posibil sa fi cerut bani, dar nu au declarat asta către noi. Te invit sa demonstrezi câți bani am primit de la oricare dintre firmele nominalizate, iar eu îți dau ție dublu, ok?
Sly a zis
Faptul că ai DOVEZI de la persoane că firma aceea a luat avans este mai presus de un amărît de e.mail primit de la ei.
Minimul respect pentru cititorii tăi spune că ar trebui să adaugi o notă în ARTICOL sau în dreptul numelui lor, nu printre comentarii(culmea că încă îi susții), prin care să informezi corect.
Le-ai spus în față celor care au luat avans că sînt niște mincinoși.
Susținînd în continuare că ei te-au informat nu faci decît să confirmi sponsorizările primite.
Culmea că i-ai pus și ca prima firma care nu a luat avansuri.Hahahahaha.
Le-ai trimis ălora un e.mail în care să le ceri o clarificare?Nu?Dezamăgitoare atitudine.
Prin aceste lucruri arunci singur cu murdărie pe munca voastră pe care am apreciat-o pînă acum.
Belu Marin a zis
Plus Electric Craiova nu cere avans
Darius a zis
Te referi la PLUS ELECTRIC & LIGHTING SRL? I-am putea adauga in lista, dar oricum nu cred ca mai sunt fonduri in acea zona.
Alina a zis
După ce ai vorbit cu toți instalatorii, ăștia sunt singurii care nu cer avans? Pentru ca dacă este așa, mi se pare articolul asta cu titlu de reclama, ca sa nu mai spun ca incepi cu o firma (Tehnomir) care Tocmai ca ia avans. Nu știu pe ce baza legală facturezi având înainte sa fii declarat oficial instalator validat, sa nu uitam ca in August s-au publicat listele cu instalatorii!
Marius a zis
Tehnomir a cerut bani in avans. Cum apare pe lista ca nu a cerut ???
Cristian Răducă a zis
Andreea, tu ești? 🙂
gushpi a zis
…și „colegul cristian ” nu ti-a spus că esolar cere 10% avans după ce ești acceptat si ai atr?!?!
Cristian Răducă a zis
Nu. Am discutat cu ei și nu au cerut. Cel puțin când am lăsat actele la ei.
Darius a zis
Daca se intampla asta, ii vom taxa.
Sly a zis
Guși, tu ai dovada comisionului cerut de esolar?
Sau arunci cu noroi doar?
Marius a zis
Cum te-ai documentat ? Punând cap de lista pe unii care cereau bani in avans de luni bune ???
Si … ai întrebat toate firmele ??
Îți garantez ca nu
Cristian Răducă a zis
Ținând cont că ai același IP ca și Andreea, bănuiesc că sunteți cuplu sau aceeași persoană. Anyhow, am răspuns anterior.
Darius a zis
Le-am dat cate un email tuturor celor validati. Unii n-au raspuns, altii au adresele de email inactive sau gresite. Cei care au avut interesul se ne raspunda sunt in lista, ceilalti nu.
Deci DA, i-am contactat pe toti.
Mihaela Alexa a zis
Articol care dezinformeaza! Probabil de cei aflati in lista :))) Chiar prima firma ia bani dinainte de publicarea listei instalatorilor admisi!!! Vai-vai…ati vb cu toti instalatorii :))) Sunt in masura sa va spun ca NU!! Plus, din toata lista aia de 200 si ceva de instalatori, fix pe astia i-ati gasit fara pata. Eu va sugerez sa munciti ( informati) nu sa intindeti mana la cateva firme, sa aveti de-o paine….Rusine!!!
Cristian Răducă a zis
Poți să îmi explici cum poți dovedi cele de mai sus? Că noi putem arata mailurile trimise.
Alina a zis
Cristian, de ce nu dovedești tu cu acele email-uri pe care le-ai trimis firmelor. Eu lucrez la o firma instalatoare validată, și nu-mi aduc aminte sa cer cuiva avans. As vrea sa văd un mail prin care am cerut noi avas, sau bani.
Referitor la consultanta, noi nu am cerut bani pentru nimic, însă lumea este extrem de comoda, nu mai vrea sa citească nimic, suna de 20 de ori sa le explice lista de documente, deși le trimitem pe mail toți pașii. Pierd minim 15 minute cu un posibil client, explicându-i cum sa obțină 3-5 documente. De ce? Pentru ca este mai simplu decât sa citești o lista. De aici și banii pentru consultant pe câte ii cer anumite firme, nu este corect….clar, dar nici cum procedează marea majoritate….care nici măcar nu deschid lista aia de documente sa o citească.
Cristian Răducă a zis
Articolul e scris de Darius. El poate face publice adresele. Însă am fost in CC la acele mailuri. Daca ne spui firma, ar fi mai ușor. Unele adrese erau greșite pe lista AFM. A voastră e ok?
georgescu radu a zis
Si mie Tehnomir mi-a cerut avans.
Legat de suma pe care trebuie să o achitam, am auzit ca ar fi minim 2000 lei plus costuri ascunse de pana la 3000 lei. Stiti ceva despre asta?
Furtuna. Dumitru a zis
Trebuie să ne trezim și sa acționăm tehnomir refuza sa restituirea banilor retinuti ca avans este o infracțiune trebuie acționați in instanta
Manea Stefan a zis
Firma din Oradea Tehnomir Energy. Srl mint ca nu cer avans eu leam dat avans 400 lei
Octavian Crisan a zis
In calitate de reprezentant al Tehnomir Energy confirm ca percepem avans.
Nu pentru ca suntem rai si nu stim cum sa luam pielea de pe oameni, pentru ca fata de multe alte firme acesta este un avans rambursabil, nu este o taxa de inscriere.
La inceput nu percepeam avans, dar pur si simplu ne-am saturat de solicitanti care parca se inscriau din plictiseala si recunosteau ca s-au inscris la mai multe firme…..ca doar este gratis si considera ca au mai multe sanse. Noi daca ne trezeam la inscrieri ca jumate sunt respinsi, munceam degeaba.
Nestiind cum sa deosebim clientul serios fata de cel neserios, am introdus avansul. Chiar si asa 25% din ei sunt foarte foarte greu de procesat, dar nivelul calitativ al clientilor este la cu totul alt nivel.
Diferenta majora intre noi si celalte firme este platforma in care clientul isi incarca singur documentele si datele in regim selfcare, dupa care cererea si declaratiile se genereaza automat. Cine stie ce face, in cateva ore de la inscriere are dosarul validat, fara sa stea la coada.
Da, cei care trimit documentele pe email sunt procesati cu intarziere considerabila, dar sunt procesati si validati.
Octavian Crisan a zis
In calitate de reprezentant al Tehnomir Energy confirm ca percepem avans.
Nu pentru ca suntem rai si nu stim cum sa luam pielea de pe oameni, pentru ca fata de multe alte firme acesta este un avans rambursabil, nu este o taxa de inscriere.
La inceput nu percepeam avans, dar pur si simplu ne-am saturat de solicitanti care parca se inscriau din plictiseala si recunosteau ca s-au inscris la mai multe firme…..ca doar este gratis si considera ca au mai multe sanse. Noi daca ne trezeam la inscrieri ca jumate sunt respinsi, munceam degeaba.
Nestiind cum sa deosebim clientul serios fata de cel neserios, am introdus avansul. Chiar si asa 25% din ei sunt foarte foarte greu de procesat, dar nivelul calitativ al clientilor este la cu totul alt nivel.
Diferenta majora intre noi si celalte firme este platforma in care clientul isi incarca singur documentele si datele in regim selfcare, dupa care cererea si declaratiile se genereaza automat. Cine stie ce face, in cateva ore de la inscriere are dosarul validat, fara sa stea la coada.
Da, cei care trimit documentele pe email sunt procesati cu intarziere considerabila, dar sunt procesati si validati.
Sly a zis
D-le Crișan, ceea ce ați făcut dvs.este echivalent cu legarea de glie.
Aveți și bani grămadă de rulat luați fără dobîndă.
Octavian Crisan a zis
La nivel de grup avem peste 3 Mil. Euro cifira de afaceri si cam 650.000 Euro profit pe anul trecut. Din putin peste 1000 de persoane care au achitat, credeti ca sunt chiar asa multi cei 130.000 Euro din avansuri ?
Sly a zis
Hahaha.
Să ai la dispoziție 20% din profitul anual pentru care nu plătești nimic este extraordinar.
Pe lîngă asta utilizezi cei 130.000 euro in alte tranzacții deci, alt profit. Adică, ai profit după o cifra de afaceri de 600.000 euro fără să îți bați capul deloc.
Susții exact contrariul omule fiindcă dacă banii reținuți nu îți sînt de folos nu i-ai cere.
Nu ești singura firmă care nu ar cere comision.
Ai emis facturi pentru cei 130.000 euro???
Te numești om de afaceri cu principii?
Octavian Crisan a zis
Da, sumele sunt facturate si platit tva plus impozit la sumele achitate :).
Spune-mi orice alta varianta iti trece prin cap prin care putem sorta clientii seriosi fata de plictisiti, neseriosi, oportunisti care se inscriu la alte 10 firme ca na….este gratis. Decat sa ne trezim la final ca am muncit degeaba pt. 40% din solicitanti ca sunt neseriosi sau se inscriu la altii, mai bine sa fim noi printre cei „rai”.
Noi asa ne selectam clientela si slava Domnului chiar am vazut o imbunatatire radicala a nivelului clientilor dupa introducerea avansului.
Nu avem costuri ascunse. Este un avans din contributia proprie care se mentioneaza de la bun inceput. Acesta este rambursabil daca clientul nubeste eligibil sau nu a prins loc. Am rambursat peste 100 de avansuri deja.
Ah da…avem linie de credit pentru o suma mult mai consistenta luata pentru acest program cu dobanda aproape inexistenta :).
Sly a zis
Degeaba iei tu avans fiindcă acest lucru nu garantează clientului accesul la un proiect.
Este doar o păcăleală ca să ai clientul mult mai repede la tine în curte, client dificil sau nu.
Prin proiectul acesta statul și UE nu face diferența între unii sau alții, dar vă găsiți voi să faceți asta.
Urît pentru cineva care se crede în vest și își dorește standarde europene.
Dacă ești așa de bun atunci asumă-ți toate riscurile conform proiectului.
Octavian Crisan a zis
Aceasta este decizia noastra, suntem multumiti ca am luat-o.
De ce sa ne asumam riscuri cand putem sa le diminuam? A functionat. Avem rata de raspuns si de procesare a documentelor pe care alti instalatori care sunt gratuiti….nici nu le pot nici visa.
Treaba companiilor este sa isi reduca riscurile la minim, nu sa se arunce cu capul in fata si sa urle in gura mare…haideti la noi….este gratuit tot….si ulterior sa ne trezim cu 10.000 de persoane care ne trimit acte si nu ii putem procesa.
M-as chinui sa explic cat dureaza procesarea unui dosar, dar dupa atitudine imi dau seama ca ar fi in zadar. Ca nu iti convine…..ai de unde alege, slava Domnului. Se va vedea la final cine s-a implicat mai mult si cine mai putin 🙂
Sly a zis
Da, abia astept să te văd ce ai lucrat.
Altfel, ești plin de laude.
La 400lei avans ai luat tu ciuciu minim 1.300 de dosare :)))
Bine că nu am acceptat să va dau avans.
Există și firme care au făcut ceea ce faceți voi gratis.
Octavian Crisan a zis
Arata-mi te rog o firma care ti-a creat un spatiu virtual de selfcare, incarcare automata a actelor, customizator pentru optionale, monitorizarea sistemului fotovoltaic, etc.
Legat de crezut ….. chiar nu avem de ce sa ne justificam. Vor vorbi rezultatele.
Am acordat destul timp acestui topic in sine. Va tin pumnii sa primiti finantarea. O seara frumoasa
Marian a zis
Mai trebuie plătim ceva pentru aprobarea ATR-ului . La firma Wattrom mi sa spus că trebuie să achit 5000 Ron in afara de cei 2000 Ron partea mea . Deci are e adevarul
Cristian Răducă a zis
Costul ATR și eventualele modificări ale instalației de la casa nu sunt incluse in program.
Claudia a zis
Am citit comentariile… nu se specifica nicăieri ca trebuie sa mai plătim ceva. Ce înseamnă ATR…? Și de ce ar trebui modificata instalația în casa?? Mulțumesc pt eventualele lamuriri
Darius a zis
Nu trebuie modificata instalatia in casa, doar ca poate va fi nevoie de modificari a instalatiei pana la contor si cu siguranta se va schimba contorul. ATR = Aviz Tehnic de Racordare si inseamna solutia necesara (data de furnizorul tau de energie) pentru a putea sa te racordezi cu sistemul fotovoltaic la retea.
Darius a zis
Am actualizat articolul cu o sectiune numita „UPDATE-uri dupa discutiile din comentarii”. Acolo veti gasi noutatile care apar pe acest subiect.
Printre altele, in urma comentariilor voastre am scos firma Tehnomir din lista si le-am cerut o parere.
Marius a zis
Îți garantez ca nu i-ai contactat pe toți.
Pe noi nu ne-ai contactat.
Slaba miscare, slaba documentare, doar manipulare.
Darius a zis
Cine sunteti voi?
Paul a zis
Nici pe noi nu ne-a contactat. Este in mincinos care face reclama la anumite firme.
Paul a zis
Nici pe noi. Face doar reclama la anumite firme.
Adrian a zis
SC ENERGOPETROL COM Campina ,instalator agreat de AFM a cerut,pe baza unui contract de consultanta , 500 lei + TVA la momentul inscrierii iar acum,dupa validarea inscrierii fiecarui client la AFM ne-a distribuit cate un ACORD DE PLATA prin care ne solicita sa viram in contul firmei , in avans .suma de 20.000 lei ,pe care urmeaza sa ne-o restituie imediat ce va face decontul cu statul.Pentru a va lamuri sunati la firma: 0244260613; 0742220125,0742220115.
Vali a zis
Buna ziua, Confirm ca Energopetrol Com Campina a cerut printr-un contract 20.000 avans si 500 fara TVA taxa de inscriere. Eu am confirmarea de inscriere, am sunat la ei cu o saptamana inainte de a incepe inscrierile, persoana de contact a confirmat ca nu se iau bani inainte. Acum au schimbat-o. I-am anuntat ca daca pierd instalarea avnd loc confirmat merg la Protectia Consumatorului si ii dau in judevcata sa ma despagubeasca cu cei 20.000 leipe care ii subventioneaza AFM. Am scris si la AFM sa vad care e parerea lor deoarec in Ordonanta data este specificat ca banii se livreaza in contul firmei deschis la Trezorerie in niciun caz firma sa ii ia in avans de la Beneficiar!
florin vlad a zis
Salut. De unde reiese ca instalatorii pot face instalati si in alte regiuni?
Multumesc de raspuns.
Darius a zis
Pai nu e interzis, deci e permis.
Ionut a zis
Domnule Octavian… Tupeul și nesimțirea primează în România. Dacă statul a pus condiția ca banii sa fie virați instalatorilor.. Întrebarea mea simpla este de ce v ati mai înscris în acest program cerând avans? De ce mințiți la înscriere pentru ca apoi sa cereți bani în avans ? Explicația dumneavoastra e lipsita de sens. Știați de la început cum se procedează…. Asa ca încercați doar sa păcăliți statul… Și cetățenii..
Octavian Crisan a zis
Este o regula la dvs. sa faceti comentarii in necunostinta de cauza, sau este o exceptie?
1. Statul vireaza cei 20.000 Ron. Noi ii suportam, nu ii cerem clientilor. In schimb sunt peste 200 de firme care cer aceasta suma de la client(cand de fapt ei nu respecta ghidul). Ce este asa greu de inteles aici?
2. Luam avans DIN CONTRIBUTIA PROPRIE, care se plateste obligatoriu de catre client conform ghidului oficial AFM, si care este in valoare minima de ~ 2.200 Ron. Nu este nicaieri in ghid specificat ca nu ai voie sa iei avans.
Ce bine ar fi daca am pune mana si am citi putin, inainte sa ne deschidem gura 🙂
Alina a zis
Domnule Octavian,
Nu stiu daca ati cititi nici dvs. foarte mult.
Conform ghidului, instalatorul factureaza contributia solicitantului dupa ce acesta are dosarul validat.
„SUBCAPITOLUL IV:Implementarea proiectului Art. 26:
Dispoziţii generale
(2) Implementarea proiectului se realizează în termen de 8 luni de la semnarea contractului de finanţare nerambursabilă, termen în care beneficiarul final depune la instalatorul validat certificatul de racordare şi încheie cu acesta toate formalităţile privind recepţia sistemului de panouri fotovoltaice, emiterea facturii şi plata contribuţiei proprii.”
„(3)Factura trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a)să fie completată integral, conform prevederilor legale;
b)să fie emisă înainte de data depunerii cererii de decontare la Autoritate şi după data semnării contractului de finanţare nerambursabilă;
c)să conţină denumirea şi cantitatea bunurilor livrate, elementele de identificare a acestora, denumirea serviciilor prestate.”
In ghid se specifica faptul ca facturezi clientului final dupa ce a fost semnat contractual de finantare nerambursabila – contract incheiat intre Client si AFM…..
Hai sa nu mai radem si sa ne bazam pe faptul ca nu citeste lumea….ca dvs nu prea aveti nici-o scuza privind faptul ca nu stiti sau omiteti aspect importante din Ghid.
Octavian Crisan a zis
Va rog eu frumos sa imi spuneti acolo unde scrie ca nu este voie sa se incaseze avans. Va rog sa precizati unde se mentioneaza ca plata contributiei proprii se face DUPA executarea lucrarlor de montaj.
Avansul odata incasat, in momentul facturarii sumei finale……se storneaza. Asa se procedeaza dpv. contabil, nu? Sau aveti dvs. alte informatii, care ne-au scapat noua?
Daca mergem pe ideea ca instalatorul la finalul lucrarii trebuie sa isi recupereze sumele atat de la persoanele fizice cat si de la AFM(care cine stie dupa cat timp va plati)…….sunteti intr-o eroare grava. Inclusiv institutia financiara care ne finanteaza a conditionat linia de credit pentru subventia de 20.000 Ron de plata avansului de catre beneficiar.
Ca intr-o lume ideala ar fi altfel, da. Dar nu traim in acea lume ideala, ci in Romania, acolo unde multi romani daca au posibilitatea nu platesc.
Alina a zis
Eu nu am zis ca trebuie sa facturam dupa ce montam sistemul….nu ati cititi mesajul meu. In dosarul de decontare pe care-l depunem in calitate de Instalator validat, una din conditiile de decontare cu AFM-ul este sa se aducem dovada de incasare a cotributiei clientului final….de aici se deduce, ca a fost deja facturata contributia clientului la momentul in care depunem cererea de decontare!
Eu am spus doar ca Ghidul nu permite emiterea unei facturi catre Clientul final decat dupa ce a fost semnat contractual de finanatare….(contractual incheiat de clientul final si AFM). Semnarea acestui contract fiind posibila doar dupa validarea dosarului si obtinerea ATR-ului. Pana in acest moment…..din punct de vedere legal, nu exista nicio certitudine ca se poate implementa sistemul de panouri fotovoltaice.
In mesajul de mai sus, v-am copiat efectiv conditiile din Ghidul de finanatare…..nu am scris ceea ce am crezut eu. M-a deranjat faptul ca-i acuzati pe ceilalti pentru simplu motiv ca nu citesc ghidul….pai daca-l citim…hai sa-l citim !!!.
Va sustin ideea in ceea ce priveste o suma de bani pentru consultanta…pentru a diminua solicitarile clientilor neinteresati si doar curiosi de a obtie a nnn…opinie…oferta…informatie. Ma consult in fiecare zi cu zeci de telefoane, primite de la posibili client…le spun frumos ca le trimit pe mail toate detaliile si daca nu au inteles ceva, sa revina si sa discutam direct despre acel aspect….nimeni nu vrea asta…toata lumea vrea sa le povestesti pas cu pas la telefon…..Sunt client care ma intreaba unde gaseste ANAF-ul…si ma si cearta daca nu le raspund asa cum doresc ei, altii ma intreaba daca nu putem noi sa le obtinem certificatele de atestare fiscal….etc. Asta este un motiv pentru care sunt deacord cu perceperea unei taxe, cu toate astea noi nu am cerut nimic nimanui….si asta a fost, nici nu ne-am gandit cat o sa fie! La fel de greu mi se pare si sa le iei bani si sa fii totusi corect!
Referitor la intrebarea:
„Va rog eu frumos sa imi spuneti acolo unde scrie ca nu este voie sa se incaseze avans. Va rog sa precizati unde se mentioneaza ca plata contributiei proprii se face DUPA executarea lucrarlor de montaj.”
Tocmai ca se mentioneaza in ghid ca plata contributie se face dupa semnarea contractului de finanatare.
Si 2….unde in ghid scrie ca este legal emiterea unei facturi cu titlu de avans? pentru un dosar neaprobat! Si daca AFM-ul nu valideaza dosarul? Si daca clientul de obtine ATR-ul? Sau nu este deacord cu solutia din ATR? Se mai storneaza avansul? Cum se inchide din punct de vedere contabil ? Intreb doar!
Octavian Crisan a zis
Ok, sa reluam.
Suma facturata de noi are titlu de avans, nu de taxa de consultanta. Este o suma care se scade din contributia finala a clientului nostru.
In ghid nu scrie ca nu ai voie sa facturezi, ci: ” Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate după semnarea contractului definanţare nerambursabilă încheiat între beneficiarul final şi Autoritate.”
Avand in vedere ca noi inregistram cu titlu de avans suma respectiva, o vom storna, urmand ca factura fiscala finala sa respecte exact forma ceruta de AFM. Ar fi mai elegant sa facturam doar o data, dar preferam sa rezolvam noi intern aceasta procedura decat sa ne trezim ca umblam dupa clientii nostri sau si mai grav…..sa muncim si sa ne trezim ca 30% din clienti sunt neseriosi, nu actualizeaza documentele, apar ca deja inscrisi de alta firma, etc.
Pana in momentul de fata am rambursat peste 100 de avansuri de la persoane inscrise care nu sunt eligibile, au trimis documente false, fie s-au razgandit. Nu vreau sa ma gandesc cum era situatia daca nu percepeam avans… Conform termenilor si conditiilor agreate de clienti, acestia isi primesc sumele achitate inapoi integral cat timp nu sunt eligibili sau nu sunt acceptati in program.
Noi ne ocupam si de obtinerea ATR-ului. De la confirmarea platii, aplicatia noastra genereaza automat toate documentele necesare pentru AFM cat si pentru obtinerea ATR-ului, clientul doar sa le semneze.
Ni s-au facut plangeri la toate institutiile posibile si imposibile ale statului, inclusiv la AFM de nenumarate ori. Dar de fiecare data raspunsul a fost acelasi. Nu este ilegal ceea ce facem.
Mai grav este de cei care cer cei 20.000 Ron de la client, cand ghidul zice clar ca firma suporta suma respectiva. Vor avea surprize mai tarziu, mai ales daca se face cate o sesizare din partea unui client suparat 🙂
Catalin Florin a zis
@Alina, @Octavian
Sunt din Timisoara si am optat sa fiu clientul unui instalator autorizat din alta zona, un instalator care percepe avans. Sunt multumit de alegerea facuta pentru ca, de exemplu, am primit alerta prin e-mail ca lipseste copia dupa CI de la dosar. Am introdus-o fiind plecat din tara in concediu, de pe telefonul mobil, la 10 seara, in 2 minute si am primit confirmarea ca a fost atasata.
@darius
Din punctul meu de vedere nu avansul e important ci timpul pe care l-am castigat prin incarcarea documentelor online.
Multumesc,
Octavian Crisan a zis
Din curiozitate, la ce instalator?
Catalin Florin a zis
@Octavian
Nu as vrea sa dau numele instalatorului, oricum e foarte „vehiculat” in postarile anterioare, si ar fii interpretabila interventia mea.
Ideea pe care o sustin este ca instalatorii nu ar trebuii separati in buni si rai in functie de avansul pe care-l percep ( sau daca il percep). Altele ar trebuii sa fie criteriile. Dar e doar punctul meu de vedere.
Pentru mine e mai usor sa platesc ” in rate „, adica avans + diferenta, decat toata suma o singura data.
Mersi,
Clementin Rotariu a zis
Care este parerea dvs despre Electrovox SRL din Ploiesti???
MONICA LUPASCU a zis
NO COMMENT…….
Clementin Rotariu a zis
puteti dezvolta subiectul?
Ioana a zis
Oare îmi poate răspunde cineva concret la intrebarea urmatoare: cererile înregistrate în data de 10.09 trebuie înregistrate din nou, sau nu?!
DariusJ a zis
Nu trebuie: https://arenait.ro/2019/10/31/casa-verde-fotovoltaice-gratis-cand-reia-programul.html
Gal Angelica a zis
Buna as avea si eu o intrebare in zona de vest mai precis Timis aveti idee instalatorii care nu percep comision??
daniel a zis
pentru moment doar Ilfov si bucuresti mai sunt fonduri
Jurchescu Petru a zis
Mie mi-au cerut 500 roni pe care i am platit cu banca Transilvania pt. ca sa proceseze actele. Tehnomir trebuie sa returneze banii.
Cocos Laurentiu a zis
Legat de Tehnomir, ATENTIE !!! Nu se dau banii inapoi, cititi Termenii si conditiile, au un termen de 24 ore dupa emiterea facturii fiscale in care poti primi banii inapoi, dar si atunci doar o parte din bani.
Dupa cum spune domnul Octavian Crisan „Nu avem costuri ascunse. Este un avans din contributia proprie care se mentioneaza de la bun inceput. Acesta este rambursabil daca clientul nubeste eligibil sau nu a prins loc. Am rambursat peste 100 de avansuri deja.”.
Acest lucru este fals.
M-am inscris la Tehnomir anul trecut direct prin platforma lor si am depus toate actele necesare, am inscris inclusiv un vecin crezand ca e cel mai ok, dat fiind ca firma e si din Oradea.
Eu si nici vecinul nu am prins loc, iar acum cand doresc sa primesc si eu banii inapoi in chat mi se spune:
„Buna ziua, cererea dumneavoastra va fisolutionata conform ” Termeni si Conditii”. O zi buna”
La articolul 5.5 din termenii si conditiile lor, ei stipuleaza ca nu mai dau banii inapoi la 24 de ore de la emiterea facturii fiscale (adica dupa confirmarea primii plati de 550 lei catre ei).
Deci oameni buni, ajungeti sa platiti 550 de lei pentru procesare de documente in caz ca nu prindeti loc.
Octavian a zis
Da, asa este, dar cu mici precizari. Nu sunt 100 de clienti la care am rabursat avansul ci deja sunt peste 600 😉
Termenii si conditiile au fost actualizate din doua motive. In urma unui control de fond de la o anumita institutie, ne-am trezit ca ne-au pus sa platim TVA-ul pentru toate finantarile rambursate. Motivul? Se pare ca pentru servicii nu poti fiscal sa returnezi TVA-ul pentru ca acea munca a fost prestata. Anume s-au procesat documente, cineva a raspus la telefon, etc. Asta a fost explicatia lor pentru care a trebuit sa platim TVA de 10.000 Euro, pe langa sumele rambursate clientilor.
2. Persoanele inscrise inainte de schimbarea conditiilor de rambursare si care au cerut retragerea din program, sunt pe lista celor carora li se va rambursa suma la finalul programului. In nici un caz nu voiam sa muncim si dupa cum am vazut toti, pentru o gafa a celor de la AFM prin care au respins peste 13.000 de dosare, noi sa rambursam sumele inainte de a avea posibilitatea sa ii reinscriem, si astfel sa ne ducem la final contractul.
Dar este un motiv pentru care suntem al doilea instalator ca si marime din tara dupa numarul de clienti inscrisi in program. La cati au ramans neinscrisi de la noi, si cate locuri se pare ca vor fi disponibile, prea multi nu estimam ca vor ramane pe din afara 🙂
mihaela a zis
Cei de la Tehnomir pot fi catalogati ca adevarati tepari. In cel mai scurt timp o sa le fac sesizari la organele competente pentru a-mi recupera banii. Le-am platit anul trecut in septembrie factura proforma in valoare de 400 de roni dar cand i-am sunat sa-mi confirme plata nu mi-au mai raspuns la telefon vreo doua saptamani apoi mi-au trimis un mesaj ca au primit banii si ma inscriu in program.
Dupa ce le-am trimis banii ,vazand ca nu-mi raspund le-am trimis un mesaj sa-mi returneze banii chiar de a doua zi dar parca vorbeam doua limbi diferite.Eu le ceream banii iar ei imi raspundeau ba ca ma inscriu in program sau sa astept terminarea programului.
Dupa multe solicitari de returnare a banilor ma trezesc ca prin luna iunie, dupa ce s-a incheiat programul imi trimit un e-mail in care imi spuneau ca imi vor returna banii conform unor termene si conditii a unui contract atasat pe care nu l-am vazut niciodata si pe care nu mi l-au trimis atunci cand le-am dat banii.
Cred ca la fel ca mine sunt multi oameni inselati de acesti escroci si va invit sa va alaturati initiativei mele da a urma caile legale pentru a ne recupera banii.
Octavian a zis
Avem peste 1400 de clienti inscrisi care va pot contrazice si peste 600 care au primit avansul inapoi. Ne-am asumat ca la terminarea programului rambursam sumele nu intre sesiuni. Nu avem cum sa multumim pe toata lumea, dar dupa ce am muncit 2 ore pt dvs., vreti avansul inapoi doar pt. ca v-ati razgandit? Asa pierdeti avansul, pentru ca munca noastra implica costuri pe care le scoatem prin instalarea sistemelor.
Stati pana la final, ne lasati ca sa va inscriem in cadrul programului si castigam toti. Au anuntat o noua sesiune in octombrie.
Legat de organele statului, au vazut conditiile agreate si ne-au dat dreptate.
O zi frumoasa si insorita.
Furtuna. Dumitru a zis
Total de acord cu tot ce ați scris cred că este important sa ne asociem toți cei care au luat țeapă de la tehnomir, personal am achitat 550 lei avans nu vor sa răspundă la telefon și au schimbat condițiile după ce au luat bani.
Paul a zis
Esti un mincinos. Nu ai contactat toate firmele. Doar faci reclama la unele. Detin o astfel de firma, noi nu cerem avans si daca ne contactai cu siguranta raspundeam. Deci o mare minciuna! Reclama doar.
Darius a zis
Daca erati alidati si aveati o adresa de email sigur v-am contactat. Poti sa lasi aici numele firmei ca sa vezi ca nu e nicio reclama si sa-ti arat ca v-am contactat. Altfel asta o sa fie ultimul tau comentariu aici.
David a zis
Mai sunt clienti tehnomir carora nu li s-a rambursat avansul?..eu de 3 luni primesc acelasi raspuns ca plata e in „procesare”…niste nesimtiti fara scrupule..
Octavian a zis
Tehnomir este al doilea instalator la nivel national ca si nr de contracte AFM semnate in curs de montaj.
Cu toata stima, ati agreat un contract la inscriere prin care ramaneti alaturi de noi pana la epuizarea fondurilor, nu pentru o singura sesiune de inscriere(chiar daca s-a cam lungit). Am rambursat tuturor care au cerut sumele achitate inapoi inainte de inceperea programului. Sunt peste 600 care pot confirma.
Inainte sa jigniti, verificati dvs conditiile contractelor agreate, nu cititi printre randuri. Cand se termina cu sesiunea la care dau drumul prin martie pentru epuizarea fondurilor, daca vom mai avea clienti neinscrisi, acestia isi vor primi banii inapoi.
Sau va convine sa muncim degeaba ca apoi sa mergeti in alta parte? Am muncit cel putin 2 ore pentru fiecare dosar. Nu s-a agreat contractual ca noi sa muncim aiurea si sa stam la cheremul clientilor care se razgandesc cand vor ei dupa ce noi am muncit. Un an nou fericit.
David a zis
Nu stiu despre ce contract vorbiti, inainte de inscriere ati emis o factura proforma care a trebuit platita pentru a fi inscris pe lista si ati dat asigurari ca daca dosarul va fi respins veti returna banii..nu s-a semnat nimic din pacate…da mai bine ce sustineti dvoastra…ati schimbat regulile din mers cum v-a convenit…in fine..spuneti-mi in schimb cate sisteme ati instalat fara sa cereti de la clienti toti banii in avans, urmand sa-si recupereze ei candva banii de la AFM?
Octavian a zis
Da, si sustinem in continuare ca sumele se ramburseaza la epuizarea bugetului, nu dupa prima sesiune. La inscriere ati agreat termenii si conditiile inscrierii.
Nu am conditionat clientii cu contract AFM la montaj cu achitarea subventiei.
Avem intr-adevar clienti care au spus ca vor cat mai repede si prefera sa ne dea o garantie de 10.000 lei, asa ca oferim acest serviciu, dar pentru care emitem o scrisoare de garantie de la o institutie financiara. Binenteles, acesti clienti care ne ajuta sa economisim dobanda bancara de 7% au prioritate la montaj, garantie extinsa si alte beneficii. Ceilalti clienti vor fi instalati conform contractului cu AFM. Este interesul nostru sa ducem toate contractele la final si sa ne inscriem clientii ramasi in urmatoarea sesiune.
Am instalat aproape 20% din sistemele contractate.
Roman a zis
Tehnomir mi-a cerut si mie avans si acum nu vor sa intoarca banii … incerc cu ANPC, sper sa pot rezolva ceva 🙁
E foarte trist cum isi bat joc de oameni asa …
David a zis
Sa ne spuna dnul. Crisan, acuma ca tot nu se mai organizeaza mult promisa si asteptata sesiune din martie pt epuizarea fondurilor, cand incepe sa ne returneze banii???..de un an de zile ne tot promiteti ne tot amanati..sunt curios..acuma ce motiv aveti sa nu returnati banii????
cocos laurentiu a zis
O da probabil tot pe aia cu tva-ul, deci probabil ca nu va mai returna banii niciodata. Au schimbat termenii si conditiile cel putin odata de cand a inceput Tehnomir sa preia inscrieri, fara a notifica in prealabil utilizatorii despre schimbari.
Putem doar sa ne adunam mai multi si sa ne luam un avocat pentru a ne recupera prejudiciul cauzat.
cocos laurentiu a zis
Mai am un vecin caruia i-am facut contul si depus dosarul in platforma Tehnomir, care la fel ca si mine cauta sa i se faca dreptate. Din pacate in Romania dreptatea se face cu bani multi, cei de la ANPC nu vad sa faca mare lucru, eu si vecinul am facut sesizare (probabil si altii).
Daca am fi macar vreo zece care se aduna si suportam cheltuielile de judecata, in caz de castig am avea banii inapoi. Ca de altfel daca asteptam dupa spusele d-nului Crisan putem astepta mult si bine (ca tot timpul o sa vina cu alt termen limita).