Am aflat deja că Apple este cea mai admirata companie din lume și că ea, împreună cu Microsoft, au avut o creștere cap la cap a valorii de piață în ultimele două decade, așa că nu ar trebui să ne mire că tot cele două, în aceeași ordine, conduc și topul celor mai valoroase branduri de anul ăsta.
În această ierarhie, compania din Cupertino are o creștere remarcabilă de 74% a valorii brandului, recâștigându-și titlul de cea mai valoroasă marcă din lume cu o marjă uriașă față de competitori. Deși cu probleme pe anumite piețe, inclusiv la noi, cea mai valoroasă marcă europeană este Deutsche Telekom. Aceasta își asigură poziția de lider mondial în domeniul telecomunicațiilor și un loc în top 10 mondial.
În același timp, Tesla iese din top 10, ajungând pe locul 18, în contrapartidă cu NVIDIA, care are o creștere cu 163%, devenind astfel marca cu cea mai rapidă evoluție pozitivă din lume și dovedind că sectorul inteligenței artificiale este în plină expansiune.
Demn de remarcat este și faptul că domeniul IT&Tech domină acest clasament: primele cinci companii sunt din această ramurp, iar în primele zece sunt doar două care nu au legătură cu asta: retailerul american Wallmart și gigantul financiar ICBC, din China.
În plus, primele patru companii sunt din SUA, iar Samsung, prima locată altundeva, este într-un declin vizibil încă de anul trecut (am scris și noi aici). De altfel, 51 din 100 sunt corporații americane, 19 chineze, 8 nemțești, șase japoneze, patru sud-coreene, câte trei din Marea Britanie și Franța, iar Arabia Saudită, Irlanda, India, Taiwan, Elveția și Canada trimit câte o companie în top.
Sursa:posts.voronoiapp.com
totul este volatil