Producătorii auto au devenit din ce în ce mai creativi în găsirea de noi surse de venit, apelând la abonamente și funcții blocate în spatele unor plăți suplimentare.
Totuși, unele strategii depășesc limita răbdării consumatorilor. Un proprietar de Jeep a povestit recent experiența frustrantă cu o reclamă pop-up care invadează constant ecranul infotainment, fără posibilitatea de a fi dezactivată, de fiecare dată când mașina se oprește.
Incidentul a fost relatat pe Reddit de un utilizator care deține un Jeep Grand Cherokee mai vechi, echipat cu sistemul UConnect. Potrivit acestuia, de fiecare dată când oprește mașina, ecranul afișează mesajul „Purchase Peace of Mind” (Cumpără liniștea sufletească), promovând planurile de garanție extinsă FlexCare Extended Care Premium.
Reclama nu doar că sugerează să iei în considerare oferta, ci aproape că o impune. Mesajul afișat include un buton pentru apelarea unui specialist și o avertizare că garanția poate fi achiziționată doar dacă mașina are sub 36.000 de mile. În teorie, există opțiunea de a închide mesajul apăsând pe „OK” sau pe un mic buton „X”, dar în cazul acestui utilizator, reclama a continuat să apară de fiecare dată, ca un spam agresiv.
Stellantis a răspuns acuzațiilor printr-un comunicat oficial în care explică faptul că mesajele de acest tip fac parte dintr-un sistem menit să informeze clienții despre opțiunile de garanție Mopar. Totuși, au admis că o eroare software a împiedicat oprirea imediată a reclamei în unele cazuri izolate.
Aceasta a fost o notificare în vehicul destinată să informeze clienții Jeep despre opțiunile de îngrijire extinsă Mopar, a declarat un purtător de cuvânt Stellantis. O eroare temporară de software a afectat capacitatea de a ieși instantaneu din notificare în câteva cazuri izolate, însă echipa noastră a identificat și corectat problema. Lucrăm direct cu clientul pentru a ne asigura că situația este pe deplin rezolvată.
Aceasta nu este prima dată când șoferii Jeep se plâng de reclame pop-up în mașinile lor. În urmă cu câțiva ani, un proprietar de Jeep Gladiator a raportat o situație similară, iar în decembrie anul trecut, un utilizator de Jeep Wrangler 4xe a postat pe un forum despre aceeași problemă.
Acesta s-a plâns că reclama apare la fiecare oprire, de patru ori în doar 12 mile de condus. Frustrat, a întrebat comunitatea: În afară de a sparge ecranul cu o cărămidă, cineva știe cum să opresc această reclamă la garanția Mopar care apare pe UConnect de fiecare dată când mă opresc?!
Un cont aparent oficial, Jeep Cares, i-a răspuns că utilizatorii pot apăsa „X” pentru a închide notificarea și că reclamele fac parte din contractul cu Sirius XM, însă compania lucrează la reducerea frecvenței acestora.
Această situație ridică o problemă mai amplă: cât de departe vor merge producătorii auto în încercarea de a monetiza experiența utilizatorilor? Dacă ecranele mașinilor devin o nouă platformă pentru reclame, șoferii ar putea începe să riposteze, fie schimbând brandul fie apelând la ”băieții” care pot rezolva problema.
Pe de altă parte, la ce probleme au producătorii auto acum, aș paria că vom mai auzi despre asta și de la alte companii. 🙂
E nesimțire.
Clienții ar trebui sa penalizeze lucrurile astea cumva. Nu știu cum.
De prea multi ani mi-i se baga pe gat r*h*turi și no uite așa, trebuie că sa le acceptăm.
Mno, Io nu le accept și de aia nu le cumpăr mașinile noi. Trag de vechiturile mele până când nu o să îmi mai permită autoritățile să circul cu ele.
După aceea o să mă îndrept spre un producător care s-au deșteptat că nu trebuie sa ceară bani pentru fiecare chestie pe care o pune pe mașină.
Nu mă lua cu poluantul, că ți-am explicat Intr- un comment anterior cum se demontează ideea de poluate a mașinilor vechi
Sa vezi ce cresc costurile la Trabant! 😛
Clientii penalizeaza foarte simplu. Cu portofelul! Parca asa a zis Steve Jobs acu multi ani.
Si au inceput, companiile auto atat americane cat si europene sunt deja in gaura. Oamenii nu mai cumpara asa multe masini noi de la producatorii consacrati pentru ca sunt mult prea scumpe.
Cat despre poluare, tot nu inteleg de unde apare rezistenta asta si negarea. Realitatea e ca un aer mai curat este mai ok. Si nu pot sa cred ca daca stai langa o dacie 1310 din 1980, un Logan din 2004 si un Logan din 2024, nu simti nicio diferenta la ce iese pe teava.
Să crească că sigur sunt mai mici decât să plătești o dobândă de 10% pe real la un credit pentru o mașină nouă. Plus casco si etc
Ca mai toti nesimtitii, toti vor bani scosi usor.O sa avem reclame nedorite si pe hartia igienica.
Adica jeep isi face reclama pe datele mele? Cum vine asta?
“ Totuși, au admis că o eroare software a împiedicat oprirea imediată a reclamei în unele cazuri izolate.”
Si marmota ce facea? Eroarea asta software nu e aceeasi peste tot? Nu e tot software-ul ala?
Bine ca nu am bani de o masina nouă.
Imi aduci aminte de bancul cu baiatul bogat care primeste calul cadou de craciun, si cel sarac, care primeste altceva 🙂 Sa nu iti pierzi optimismul
Boss, daca tii o Dacie 1300 in garaj cu scopul său că urmare a unei pasiuni și faci 3000 km pe an cu ea sigur poluează mai puțin decât Loganul din2004 ce face 15000 km pe an. Tot al unui pasionat care îl ține tot in garaj
Adevarat. Ce spui de fapt e ca la fiecare ITP ar trebui ca taxa sa fie ajustata in functie de nr km parcursi in acel an (ambele modele din exemplul tau fac itp anual). Platesti taxa la ITP pe baza 3000 km motor non euro -> X ron. 15000 km motor euro 3 -> Y ron. Probabil cel mai corect.
Desigur apare problema manaririi kilometrajului, care probabil e foarte usor de facut la masini asa vechi.