Dacia a anuntat astazi noile Logan si Sandero. Desi prezentate doar sub forma unei fotografii, putem sa ne facem o idee despre masini. Detaliile tehnice vor fi anuntate pe 29 septembrie.
Noile modele arata mult mai bine, mult mai moderne si aduc tehnologii noi. Farurile, desi nimeni nu a confirmat oficial, ar putea fi Full LED, insa parerea mea este ca vor avea tot halogen. Am analizat o poza cu atentie si am putut vedea clasicul bec.
In schimb avem o bara noua redesenata, o capota cu nervuri, stropitorile de apa nu mai sunt pe capota, iar Loganul este mai lung. Aduce mai mult a Fiat Typo si Skoda Rapid. In sfarsit arata a masina sedan. Cat de cat.
In rest puteti sa analizati si voi poza sa vedeti ce si cum. Apropo, voi vedeti acel radar de pe bara fata?
Oare airbag uri cortina pe spate vor pune? Si eventual un motor pe benzina din gama 1.3 tce?
Radarul este pe bara din fata sub numar (mai jos de el) in spatele plasticului mai „lis” fara fagure. El se fixeaza pe ranforsarea fata (bara de metal) care uneste capetele lonjeronului si apoi este acoperi de grila neagra a buclierului.
Ce rol are acel radar de care pomeniti aici?
In general pastreaza distanta minima de siguranta fata de masina din fata. Pe autostrada daca mergi dupa alta masina poate fi setat la distanta de ex. 100m, cand franeaza cel din fata sau accelerea pastraza cat de cat distanta setata (pentru cruise control). In oras daca cel din fata franeaza brusc si tu te uiti la „peisaje pe trotuare” masina va frana automat pentru a evita accidentul. Alt ex: daca distanta fata de cel din fata este prea mica te poate atentiona prin bip-uri sau vibratie in pedala. Cele mai performante pot simti si prezenta pietonilor dar in general aceste sisteme se bazeaza mai mult pe camera video (situata in oglinda interioara). Deci se poate considera ca este un radar de distanta fata de obiectele din fata masinii.
Cel mai probabil au echipat cateva masini cu acel radar doar pt a nu mai fi evaluate masinile cu 3 stele in urma testului EuroENCAP. Unul din motivele principale pt care primeau 3 stele era lipsa unui sistem de franare de urgenta (City brake/City safety), dar si pt procentul de protectie scazut in ceea ce priveste biciclistii si pietonii ca si participanti la trafic.
Confirm! Numai cele 6 masini trimise la test la ncap au acel radar 🙂 ca sa obtina rating bun! #babaiatule
Cum poți să zici că doar cele 6 care sunt trimise la EuroNcap au radare, doamne ce aberații poti spune. În funcție de nivelul de echipare mașină poate avea sau nu radar. Așa e la toți producătorii.
A trecut ironia pe langa tine, ca multe altele de altfel 🙂
Pe langa tine a trecut bunul simt și multe altele.
Aha. Stiam despre sistemul acesta dar nu stiam ca-i spune „radar” si nici n-am crezut ca exista asa ceva pe Dacia.