Recent Dacia Spring a ajuns la dealerii Dacia din țară pentru test-drive, așa că am profitat de ocazie și am împrumutat scurt mașinuța de la prietenii noștri de la AutoEuropa Timișoara.
Am profitat de ocazie și am făcut și un video cu primele impresii, pe care l-am publicat pe canalul meu de YouTube, unde voi avea video-uri doar pe aceste teme: mașini electrice, case eficiente energetic, tehnologie și sustenabilitate.
Planul e să-i fac și un review detaliat de îndată ce pun mână pe el mai mult de câteva ore, cât am reușit acum, și să fac poate chiar și un video pe canalul ArenaIT. Chiar și așa, mi-am făcut o idee bună despre prima mașină electrică sub brand românesc.
O să enumăr ideile, într-o ordine aleatoare, mai jos, nu înainte de a preciza că varianta testată de mine este cea pentru flote, nu cea pentru utilizatori finali, iar design-ul diferă puțin, după cum vedeți în pozele comparative de mai jos.
- Cum a zis toată lumea, am văzut și eu că într-adevăr e mai mică decât pare în poze. E și foarte simpatică, fiind așa mică.
- Cu toate că e mică la exterior, e destul de spațioasă la interior, mai ales pe locurile din față și în portbagaj.
- Scaunele din piele ecologică sunt destul de tari, însă arată bine și sunt relativ confortabile
- Aerul condiționat face față neașteptat de bine
- Mașina trage foarte bine chiar dacă doar 45 CP, liniar, și neașteptat de bine și după 70 km/h. Pentru oraș e mai mult decât suficient. Nu există grad de comparație cu Dacia 1310, cum tot văd unele glume ne-amuzante pe internet.
- Servodirecția este extrem de ușoară, foarte bună pentru manevre în oraș, dar se întărește odată cu creșterea vitezei
- Poți face între 250 și 300 km în oraș, așă la prima vedere, pe timp de vară
- Are Android Auto și Apple CarPlay
- Materialele la interior par de buget, însă era de așteptat și nu arată rău deloc
- Are un unghi de bracaj mare, ceea înseamnă că roțile se virează mult și mașina poate fi rotită în spații mici cu ușurință
Dacia Spring model comercial
Dacia Spring testată: model pentru flote și ride-sharing
În concluzie, Dacia Spring e o mașină electrică foarte bună, mai ales pentru categoria în care se încadrează. E o mașină electrică de oraș cu o autonomie foarte bună și dotări asemenea: aer condiționat, patru geamuri electrice, navigație cu Android Auto și Apple CarPlay, frânare automată de urgență, scaune de piele șamd. În plus, în România, Dacia Spring e cea mai ieftină mașină electrică disponobilă. Mai mult, prețul din România e probabil cel mai mic din Europa.
Poate ai vrut sa scrii „electrica” nu „elecrica”.
Cu siguranta, mersi.
250km in oras?? Daca este adevarat atunci este grozav! Si 200 arfi minunat.
Sper sa poti face ceva teste caresa confirme autonomia asta.
Se spune raza de bracaj (sau viraj) mica. In oraș se folosește de frana regenerativa așa ca întrebarea este: la drum în afara localității cat o țin curelele ? Asta ca o curiozitate pentru navetiști 🙂
doar 9000 de euro in romania? si ai consumabile/revizii doar anvelopele? e de departe cea mai tare masina. trebuie sa fii disabled sa sau becali sa iei altceva!
Am achiziționat o Dacia Spring in luna Octombrie a acestui an.
La primele câteva încarcari ,la 100 % aveam 220 km autonomie;
La ultimele 2 încarcari sunt doar 159 km autonomie la 100 % încărcare.
Azi am incarcat din nou si doar 150 km avem la 100% incarcare .Am sunat la service si mi s-a raspuns ca nu au peronal calificat pentru problema mea.
Am trm un e.mail la [email protected] pentru a sesiza problema mea,dar fara raspuns .
Si? ti-ai luat si tu o teapa. Lasa ca nu mori.
Buna Daniela,
Conteaza temperatura exteriorara, orice baterie la temperaturi scazute nu o sa tina cat scrie in fisa tehnica!