Am fost zilele trecute pe la Dacia ca sa vad noul Jogger Hybrid si sa-l conduc. Ma interesa motorul pentru ca va veni si pe noul Duster si dupa cum stiti eu caut o masina noua si studiez piata. Am aflat de la dealer ca actualul Duster nu mai poate fi comandat cu motorizarea pe motorina 1.5dCi.
Chiar daca pe site inca poti configura un Duster cu motor diesel, in realitate nu se mai intampla asta. Productia a fost oprita in urma cu 1-2 saptamani si chiar acest domn si-a cumparat un Duster pe motorina ca sa-l revanda ulterior la un pret mai mare.
S-au comandat zeci de Dustere pe motorina in ultima perioada si inca exista cerere foarte mare, dar din pacate nu se mai produc. Motorul 1.5dCi a fost produs incepand cu 2001 si s-a vandut in peste 10 milioane de unitati pana in aprilie 2013. Probabil ca din 2013 si pana astazi, deci 11 ani, s-au mai vandut inca pe atat sau chiar mai multe.
A trecut prin multe generatii si norme de poluare, a fost imbunatatit constant si consider ca acest 1.5dCi este cel mai bun motor diesel de cilindree mica. Este rezistent, consuma putin si ofera suficienta putere pentru nevoile normale de zi cu zi.
Pacat ca nu se mai produce. Eu ma declar dezamagit de motorizarile mici pe benzina, turbo si cu trei pistoane, care vezi doamne vor sa inlocuiasca un diesel. O sa fac un articol dedicat…pana atunci va las pozele de mai jos.
Eu am facut cel mai mult cu un plin un drum de 1152km de la Bucuresti pana aproape de Atena. Am mers normal respectand viteza legala. Am depasit tot timpul borna de 1000km cand am facut concedii prin Europa. Este fenomenal cat de putin consuma si ce confort iti ofera la drum lung.
Vlad Dumitrescu a zis
Din Maroc se mai poate comanda, la fel și Logan diesel. https://www.dacia.ma/notre-gamme/duster/configurateur/moteurs.html?conf=https%3A%2F%2Fma.co.rplug.renault.com%2Fc%2FBABf8%2FAg_f2
Gabriel a zis
Nu ai cum. Asa e si in Rep Moldova Logan cu 1.5 dar e greu de venit cu el in Ro. Am prezentat asta acum cateva luni. Acolo nu exista standarde de poluare.
Stelian a zis
După ce conduci 1.0 tce cu gpl pe un Sandero..nu mai vrei diesel. 8.0 consumă pe gaz
Gabriel a zis
Sandero e masina mica si usoara. Ia pune tu motorul ala pe un Megane Break de aproape 2 tone sa vedem ce stie 🙂
Greuceanu a zis
@Gabriel
De data asta nu prea ai dreptate.
Un Renault Megane Combi cu motorul 1,5 dci are la gol cam 1 250 kg. Nici pomeneală să se apropie de 2 tone, are masa maxim autorizată de vreo 1 850 kg.
Da, Sandero e mai ușor, are 1 100 și ceva de kg la gol și 1 600 kg masa maxim autorizată.
Dar motorul 1,0 Tce 110cp are aceeași putere precum acel 1,5 dci și se va comporta asemănător ca dinamică, chiar dacă e pus pe o mașină cu 200 kg mai grea.
Am mers cu Logan 0,9Tce 90cp care a urcat Transfăgărășan cu 4 persoane și portbagaj burdușit de bagaje și s-a comportat exemplar, mult mai bine decât aberează unii despre modelul cu această motorizare.
Motoarele Tce sunt mult mai rezistente și mult mai reușite decât cred unii, atât timp cât sunt corect întreținute.
Gabriel a zis
1.4 tone la gol mai exact. Ajungi la 2 tone cu bagaje si pasageri. Motoarele de Reno sunt reusite, inclusiv astea TCE de 90cp, dar nu consuma cat un diesel si asta e un mare minus. Tragi de ele in turatii mari. Am mers si eu cu ele si sunt decente dar nu au aceeasi vlaga la drum lung. Se simt mici si chinuite. Am avut pe skoda sotiei 1.2 turbo de 90cp. Mergeam spate in spate (eu primul) si cand ma bagam in depasire pe ea nu o mai vedeam. Mi-a zis la primul peco ca era cu pedala la podea dar nu mai putea masina. Amandoi cu 4 oameni in masina si bagaje. Skods Rapid 2015.
Greuceanu a zis
Gabriel, nu tragi de ele (motoarele Tce) în nicio turație, sunt tot pe bază de turbină și nu au nevoie de turație mare pentru a avea performanță asemănătoare cu acel 1,5 dci. Iar consumul nu este identic, dar cheltuielile de întreținere sunt mai mari la diesel fără nicio discuție, per total nu ieși mai scump cu acele Tce decât dacă faci doar trasee extraurbane foarte lungi, pentru oraș nu ieși mai bine cu niciun diesel.
Iar la drum lung nu tragi de el, Tce 110cp se comportă dinamic cel puțin la fel de bine ca 1,5 dci, dacă afirmi altceva e evident că habar nu ai cum se conduce acel Tce 110. Din punctul meu de vedere e superior dinamic lui 1,5 dci de 110Cp.
În fișa tehnică la Megane 3 Combi cu 1,5 dci scrie 1250 sau 1 300 kg, în niciun caz 1 400 kg.
Gabriel a zis
Eu ma uit pe cartea masinii, a mea personala. In 180.000km nu am bagat un ban in motor. Doar filtre, ulei si placute de frana. Nu stiu alte costuri…
Gabriel a zis
Poate tu zici de 1.3tce, care da, e mai fasnet decat 1.5dci si are si acelasi cuplu. Dar 1.0TCe….nu cred ca despre el e vorba. Ca am mers cu 1.0 si 0.9 si nu, nu as lua asa ceva niciodata pentru mine. De acolo am plecat.
Greuceanu a zis
Pentru ca o mașină să fie dinamică nu e nevoie să aibă cuplul foarte mare.
Curba de cuplu la o mașină turbo pe benzină e superioară uneia diesel de putere asemănătoare tocmai pentru că plaja de turație unde are cuplu maxim e mult mai mare decât la diesel. Asta de obicei duce la reprize 0-100 mai bune la benzină decât la diesel.
Eu m-am referit la motorizarea 1.0 Tce 110 Cp care e comparabilă cu acest 1,5 dci. 1,3Tce nu îl compar pentru că e net superior la performanțe acestui 1,5 dci.
Radu a zis
Stai ca ceva imi scapa. Zici ca ai mers sa conduci hibridul, ma gandesc ca acela de 140 de cai, si zici cu parere de rau de 1.5dci. Deci ai facut test drive cu hibridul sau nu?
Daca da, chiar asa nasol e?
Gabriel a zis
Da, am mers cu Hybridul. E un motor foarte, foarte ok. Plang 1.5 pentru consum + putere + senzatia misto de diesel. Hybridul nu se simte ca are 140 de cai. Se simte ca un motor de 100 de cai. Nu te impresioneaza la capitolul putere, e clar gandit pentru eficienta si aici are consum cat un diesel.
Greuceanu a zis
Normal că nu este atât de nasol și e clar mai performant decât acest 1,5 dci, nu doar eficient. Gabriel este un utilizator clasic de diesel și crede ca performanța se măsoară doar în cuplu motor. 🙂
Foarte mulți utilizatori de diesel nu înțeleg motoarele pe benzină care aproape totdeauna scot timpi superiori celor diesel(de putere asemănătoare) indiferent de senzație.
Eu unul nu aș da niciodată un motor turbo pe benzină pentru unul turbo diesel, totdeauna motorul supraalimentat pe benzină va fi mai performant. Iar mai nou și consumurile de combustibil s-au apropiat destul de mult de cele diesel.
Având în vedere că întreținerea la o benzinară va fi totdeauna mai ieftină decât la cea diesel se va constata că în timp nu vor exista economii cu un diesel. Fac excepție doar cei care folosesc mașina exclusiv pe trasee exterioare la distanțe foarte lungi.
Spre exemplu mașina mea cu motor turbo benzină de 210 Cp are consum combinat de 6,5%(pe ultimii 4 000 km). iar la un drum lung combinat de aproape 2 000 km am avut la final 5,8%. Și nu e hibridă. Iar 0-100 km/h face în 7,5 s(măsurat).
Una peste alta are dreptatea lui și Gabriel, motorul 1,5 dci a fost unul dintre cele mai reușite din industria auto, nu doar de la Renault.
Gabriel a zis
Nu sunt utilizatorul clasic de diesel, nu stiu de ce zici asta. Eu vorbesc de niste lucruri concrete din viata reala, nu date de pe hartie. Tu vad ca dai exemplu un motor de colindree mare, ceea ce nu e rau, dar ai plecat cu discutia de la 1.0 in 3 pistoane. Deci pana la urma cu ce comparam? Motoarele pe benzina moderne, fie ele turbo sau nu, dar strict cele de cilindree decenta (2.0, 1.6) au consumuri bune si apropiate de un diesel. Un 2.0 aspirat de Mazda scoate 5% pe autostrada si 8% in oras, exact cat 1.5-ul meu. Are si cuplu si putere si reprize bune. Comparat strict cu motoarele in 3 cilindrii, 1.0, 1.2, care vezi doamne au cai putere si sunt “dinamice”, 1.5 diesel e sfant si face fata cu brio si cand e masina pe burta. Alea nu.
Greuceanu a zis
Gabriel, ești în evidentă eroare. Despre ce motor de cilindree mare vorbești?
Dacă te referi la cel de pe mașina mea, află că are 1,5l exact ca acela de 1,5 dci despre care tot discutăm aici. Că are stoc 182 Cp și e mult mai dinamic și mai performant decât acest 1,5 dci e limpede, dar nu asta voiam să subliniez, ci faptul că la putere dublă(am Stage1 cu 210 Cp) are consum foarte apropiat de un diesel de putere mult mai mică.
Iar motoarele Tce de 1,0l și 110 Cp sunt la fel de dinamice precum acest 1,5dci , indiferent dacă accepți tu sau dacă vrei să înțelegi. Dinamica nu înseamnă preponderent cuplu, ci mult mai mult de atât.
Iar un 0,9 Tce de 90Cp am avut ocazia să conduc niște mii de km, nu doar la vreun test drive, cunosc mult mai bine ce înseamnă acest motor în 3 pistoane, e mult peste ce se aberează(nu mă refer la tine) despre el.
Radu a zis
Cred ca am pierdut sirul discutiei. Acest hibrid nu e in 3 cilindri din cate stiu eu, nu? E un 1.6 litri (4 cilindri) + motor/generator electric si combinat ajunge la 140 de cai.
Cat despre cele in 3 cilindri, eu nu am o parere negativa despre ele. Mai corect spus, nu numarul este o problema ci diferitele idei de proiectare gen curele in ulei cum au ford si PSA. In rest 100 de cai sunt 100 de cai. A, ca un motor mare ii dezvolta la 3000 rpm iar un motor mic la 6000 rpm, asta e adevarat, si fiecare motor trebuie turat corespunzator pentru a scoate din el acei 100 de cai.
Gabriel a zis
Acel 1.6 este un motor aspirat cu 4 cilindrii si ciclu Atkinson. Doar el termic are 90 de cai si cel electric dezvolta 50 de cai. Practic sunt 140 de cai adunati si de asta se simte ca un motor mai lent. Se simte ca un motor de 90 de cai in realitate, nici pe departe 140. Cat despre motoarele in trei cilindrii, eu imi rezerv opinia mea in care spun ca sunt fortate, consuma mult si nu pot fi fiabile pe termen lung daca sunt folosite des in sarcina. De oras, geniale. Vezi 0.9tce pe logan care rupe pe taxi. Dar sa mergi cu ele cu familia la drum lung, sa ai confort, sa poti sa depasesti linistit…sa se aseze masina la drum….niciodata.
Radu a zis
Ok, deci acel 1.6 e ceva mai eficient si de aia are consum ok, dar sacrifica pe partea de putere. Iar motorul electric ar trebui sa compenseze puterea mai scazuta.
Cu toate astea, fiind aspirat si de putere destul de mica, nu prea are cum sa te „bage in scaun”, si cum ai si zis, nu cred ca a fost proiectat sa faca asta.
Si pentru ca esti in cautate de masina, toyota hibrida cu mororul de 2.0 ai avut cum sa il incerci?
Radu a zis
Mda, vad ca incepe de pe la 38.000 corolla cu 2.0. parca e cam multisor.
Gabriel a zis
Nu trebuie musai 2.0. Si ala de 1.8 e bun. Este 33.000. Motorul e super bun dar cutia aia cvt e o mizerie. Efectiv nu ai nici o placere cand conduci masina. De asta m-am dus si la Audi sa vad un A3 pe care l-am scos la 30.000 euro. Dar e mild hybrid din pacate dar muuuult mai misto decat Toyota.
Greuceanu a zis
Gabriel, să spui că un motor de 1,l Tce 110 nu rezistă în timp chiar dacă faci drumuri lungi cu familia e o glumă nesărată, stârnește doar zâmbete.
Nu se chinuie în nicio sarcină un motor de 110 cp(sau 100cp) fie că e in 3 cilindri, fie că nu, vorbești în necunoștință de cauză.
Plus că o mașină în general o folosești în concedii cu familia de 2-3 ori pe an în medie, rezistă fără probleme la așa ceva și o mașină cu motor de 65cp, una de 110cp e perfect relaxată.
Eu sunt de părere că foarte multe persoane sunt insuficient informate sau au experiență redusă cu motoarele Tce de 90, 100 sau 110Cp, de aceea vorbesc pe lângă realitate.
O mașină corect servisată cu motor în 3 cilindri Tce poate prinde lejer 500 000-700 000 km, aia cu forțată sau alți termeni de acest fel este o exprimare cel puțin superficială, neconformă cu realitatea.
Gabriel a zis
Prietenul meu cu Logan 0.9tce nu e de acord cu tine. Poate va comenta si el. Pana la urma fiecare cu parerea lui. Eu stiu ceva, tu altceva.
Greuceanu a zis
Gabriel, nu ai ce să comentezi din părerea altora.
Eu am precizat că acel 0,9Tce 90cp a urcat Transfăgărășan fără vreo problemă deosebită cu 4 persoane și portbagaj plin, deci la limita maximă autorizată.
Iar acel tip de mașină am condus-o vreo 3 000 km în toate circumstanțele.
Motorul se comportă fix ca oricare altul de 90 cp și mai bine decât orice motor aspirat în 4 cilindri de 75cp, se simte mai vioaie în orice scenariu, inclusiv la drum lung sau în urcare.
Alea cu „3 cilindri” și „forțat” sunt vorbe goale spuse de cei fără experiență cu astfel de motorizări sau care își bat joc de ele și nu se ocupă de întreținere în mod corespunzător.
Mașina de care vorbesc e în proprietatea actualului deținător de 7 ani și merge la fel ca la început, fiind cumpărată de nouă.
Cele de 1l și 110Cp mai noi sunt cu atât mai bune și mai performante, exagerarea calităților motorului diesel 1,5dci este doar atât, o exagerare.
alin a zis
bine ca nu mai polueaza. desi de ce ai lua duster pt mers pe asfalt?
si ori ne plimbam ca tiriac ori plangem dupa un litru? daca e asa, atunci cumparam cea mai sh masina pe gaz.