Desi masini electrice apar tot mai des pe piata in ultima vreme, acestea au in continuare ca dezavantaj autonomia scazuta. Pe langa recuperarea energiei la franare, care altfel s-ar fi pierdut sub forma de caldura, inginerii iau in considerare si alte metode de generare a electricitatii.
Goodyear, ca orice producator de anvelope, a investit mult timp si bani lucrand la anvelope cu rezistenta scazuta la rulare, care sa reduca consumul masinilor conventionale si sa imbunatateasca autonomia celor electrice. In aceste eforturi, inginerii Goodyear au vazut anvelopele ca pe o sursa viabila de energie.
Anvelopa concept BH03 produce energie electrica in doua moduri. Primul mod este de a profita de piezoelectricitate, folosind un material care transforma presiunea in energie electrica, datorita deformarii structurii. Al doilea mod presupune utilizarea termoelectricitatii, transformand caldura generata in interiorul anvelopei in electricitate, prin intermediul unui material termoelectric.
Astfel, fie ca ruleaza sau stau in soare, pneurile genereaza electricitate. Incorporarea acestor materiale nu trebuie sa afecteze insa elasticitatea si durabilitatea.
Cel mai probabil, aceste tehnologii vor aparea in jurul anului 2020.
Interesant articol, curios sunt cam cat ar costa un set de anvelope …
Miii de euro bucata la serie !!!