Producatorul de baterii Innolith AG sustine ca in 5 ani masinile electrice vor fi capabile de autonomii de 1000km. Tehnologia bateriilor se poate schimba si se vor produce cu costuri mai putine decat in prezent.
1000km autonomie in urmatorii 5 ani nu este deloc o minciuna. Este posibila aceasta autonomie. Innolith AG mai sustine ca in noile baterii nu se vor folosi materiale exotice si scumpe, iar riscul de incendiu va fi mai scazut deoarece se vor folosi electroliti anorganici.
Singurul dezavantaj ar fi incarcarea mai greoaie. Dar poate se rezolva pana atunci si primim incarcatoare si mai rapide.
Sursa: automarket.ro
Macar nu mai iei foc in caz ca se penetreaza bateria la accident. Timpii de incarcare vor fi mai lungi si din cauza capacitatii marite, dar prefer 1000 km si sa o incarc acasa pana la destinatie si de la destinatie inapoi acasa. Sper sa vina un pic mai repede totusi.
alte vorbe…aruncate in viitor. in fiecare an se promit cateva tehnologii..
Uneori le mai dă și lor cu virgulă pentru că nu e ușor să vii cu tehnologii noi peste noapte. Până la urmă în spatele acestor tehnologii stau niște echipe de ingineri, dacă ar lucra roboții în cercetare-dezvoltare atunci poate ai avea un termen exact.
@Alin: In ultimi 10 ani au fost sute de companii care au primis marea cu sarea si doar cateva care au si livrat macar o parte din promisiuni.
Asta nu inseamna ca de fiecare data cand o companie decide sa promita ceva in domeniu, trebuie sa ii tratam din prima ca pe niste mincinosi.
As vrea totusi sa vad o demonstratie a tehnologiei pe care o promit.
@Marius desigur că mai sunt și companii care aruncă zvonuri din astea ca să le crească pe moment acțiunile dar nu pare o știre trasă de păr ci mai degrabă ceva realizabil, de genul dacă nu o vor face ei, o va face concurența. Tehnologia a avansat rapid în ultimii ani și nu cred că o să bată pasul pe loc în următorii ani.
1000Km… asa da! Oricum, 5 ani e cam mult. Eu zic, totusi ca omerta fosililor nu va ceda asa de usor in fata electricului.
Probabil că au aproximat ținând seama de tehnologia pe care o au azi la îndemână, dar peste un an nu se știe cum se schimbă datele problemei. Dacă apar peste noapte niște norme mondiale pentru limitarea poluării să-i vezi cum lucrează non-stop. De asemenea se spunea acum câțiva ani că Tesla a inaugurat cea mai mare fabrică de baterii din lume. Astfel dacă Innolith AG aproximează un termen de 5 ani, probabil că Tesla sau alt concurent își face planurile să apară cu aceeași tehnologie cu cel puțin 1 an mai devreme. Era petrolului posibil să fie pe final, pentru că și planeta noastră este sau va fi în curând pe final dacă continuăm așa.
@xpnet Planeta nu e pe final datorita petrolului, nu poluarea este principal pb. a vietii noastre ci lacomia si rautatea. Astea polueaza cel mai grav, restul sunt povesti.
@glm: nu uita de prostie si ignoranta.
Asta e culmea, Varu sa vorbeasca de prostie si ignoranta. Tocmai el…
@glm: Din experienta iti spun ca autonomia peste cateva sute de km te intereseaza putin spre deloc. Ce te intereseaza e rata de incarcare. Degeaba ai 1000km in Romania unde nu ai unde sa mergi atat. Te intereseaza sa incarci repede, si daca poti incarca in jumatate de ora suficient cat sa mergi 3-400 de km, autonomia de 1000km nu mai valoareaza doi bani.
@Marius Dacă ai fi o firmă cu o flotă de 100 mașini electrice s-ar putea să te intereseze atât autonomia cât și rețeaua de încărcare. La drumuri lungi preferi să pleci cu bateria încărcată. Poți avea surpriza ca o locație de încărcare să nu funcționeze.
Iar presupui ce e important pentru glm desi el iti spune cu manuta lui ca pentru el e importanta autonomia. Tu nu te mai faci bine…
@varucu, absolut de acord cu adaugirea ta.
@Marius, uneori pt mine e o corvoada sa alimentez la pompa, cu atat mai mult cu una electrica sa tot o incarc si sa mai si astept o juma’ de ora… + ca in Ro statii de incarcare sunt f. putine acum.
@glm se presupune că mergi la Mall și în timp ce faci shopping îți încarci mașina, sau mergi la Kaufland să cumperi mâncare și când te întorci mașina e gata încârcată. Dacă stai la casă lucrurile sunt mult mai simple. Dacă s-ar face peste tot parcări cu priză s-ar înmulți mașinile electrice peste noapte. Cui nu i-ar conveni să parcheze în centru și să găsească loc de parcare? Este absolut penibil ca doar câteva branduri să miște ceva iar de partea cealaltă să nu găsești o priză măcar în parcarea primăriei.
In principiu ai dreptate, dar eu vb de Romania reala unde, cat de penibil ti s-ar parea, fiind foarte putine vehicule electrice pe sosele asa si interesul foarte mic in a dezvolta statii de incarcare ca sa alimenteze ce?
Viata si piata vor reglementa si lucrurile astea, deocamdata, cu fosilele inainte!
Logica este ca omul de rand si firmele sunt principalii poluatori. Reducerea de la 40mii la 30 mii nu rezolva nimic. Omul de rand oricum nu-si permite mai mult de un Logan sau Skoda noua. In ceea ce priveste firmele, pentru multe din ele nu banii sunt problema nr 1 ci infrastructura. Nu le oferi statii de incarcare la tot pasul, nu-si vor cumpara electrice ca doar nu le cumpara in speranta ca se vor face peste 2 ani statii peste tot in oras. Sa zicem ca esti firma de taxi si vrei sa-ti cumperi 100 masini electrice, cum le incarci? Esti nevoit tot tu sa-ti faci 5-6 statii si cat mai dai pe curent s-ar putea sa-ti convina mai bine sa iei 100 loganuri noi pentru ca de diferenta de la 8000 euro la 30mii ai gazul asigurat 10 ani.
@xpnet:
Daca ai o flota de 100 de masini electrice, ar fi indicat, nu obligatoriu dar indicat, sa detii si o flota suficienta de statii de incarcare. Din toate punctele de vedere cea mai buna incarcare este si va fi cea facuta peste noapte. Tendinta este sa ai tarif mai bun, timp ai suficient si pe termen lung iti protejeaza si bateria.
Cat despre autonomie, te intereseaza sa fie suficienta sa iti ajunga pentru intreaga zi. Si cate firme fac mai mult de la 3-400km pe zi in Romania? Nu stiu, dar la conditiile de trafic combinate cu lipsa acuta a drumurilor, inclin sa cred ca foarte putine.
Cat despre comparatia cu taxiurile, unde le parchezi? Daca ai o zona dedicata pentru parcare sau macar un spatiu in care sa poti instala sa spunem 20 de puncte de incarcare (pentru Type 2 asta inseamna vreo 25-30K euro costuri), cel mai probabil in cateva luni iti recuperezi investitia pentru statii, dupa care incepi sa iti recuperezi costurile masinilor. Nu mai ai revizii ata de multe si dese, costurile operationale scad pe la un sfert comparativ cu fosilele. Sa nu zic ca poti taxa mai mult pentru ca esti „verde” si din fericire asta incepe sa prinda chiar si in Romania. Daca decizi sa mergi de la inceput pe electric, investitia initiala va fi mai mare dar si potentialul de castig.
@glm:
Cat despre statii de incarcare: https://www.plugshare.com/
Am spus de o mie de ori si ma repet, pentru cate masini sunt (aproximativ 1200) avem statii suficiente cat sa poti merge peste tot prin Romania daca ai o autonomie reala de peste 200km. Exista si posibilitatea sa prinzi ocupat, si la pompa este la fel. Si exista si anumite zone in care statiile incep sa fie insuficiente pentru numarul mare de EV-uri (Bucuresti in special).
Usor apar si retele de statii contra cost (Eon, Renovatio) si de aici cererea va dicta oferta.
Mai logic ar fi sa se introduca un sistem pe baterii interschimbabile, adica sa ma duc la stand de incarcare si sa scot bateria din auto , platesc un ban o las acolo si iau alta gata incarcata pe care o bag in dispozitivul masinii.
Foarte tare ideea, dar destul de greu (daca nu imposibil) de implementat. Vorbim aici de greutati de sute de kg, protectii etc.
Sunt deja doua companii care au incercat (Tesla) sau incearca (Nio) asta, insa practic nu este fezabila decat daca bateria ramane in proprietatea constructorului. Adica cumperi masina si inchiriezi bateria, cum facea Renault pentru Zoe pana acum vreo doi ani.
Atat timp cat bateria este vanduta o data cu masina, nu poti implementa un astfel de sistem pentru ca bateriile vor avea un grad diferit de uzura si se pune problema ce faci cand vine cineva cu o baterie defecta sau foarte aproape de a se defecta.
Un proprietar cu o masina noua, va dori sa isi lase bateria lui (noua) si sa primeasca o baterie veche? Evident ca nu.