Ultimu concept de tren de mare viteza este Maglev (Magnetic levitation). Acesta aluneca de-a lungul liniilor ferate pe o perna magnetica, eliminandu-se astfel complet frecarea cu sinele. Acest concept a debutat in Germania, in anul 1979, si de atunci se afla in teste si in China si Japonia. Iar China se poate lauda cu primul astfel de tren complet functional si deschis publicului, in Shanghai.
Insa Caile Feroviare Japoneze vor sa fie primii care sa foloseasca un Maglev pe distante mai mari, intentionand sa deschida o linie magnetica intre Tokyo si Nagoya, pe o distanta de aproximativ 300 Km. Proiectul va costa 45 miliarde $, si va vedea primele profituri undeva in 2020.
Recordul de viteza realizat de un tren Maglev este de 581 Km/h, cu 6 Km/h mai mult decat cel mai rapid TGV (Train de Grande Vitesse). Insa tehnologia Maglev permite atingerea de viteze comparabile cu ale avioanelor de pasageri, de pana la 900 Km/h.
oare o să avem și noi asa ceva? :-/
da o sa avem si noi asa ceva, cat mai curand posibil, va aparea imediat dupa ce se termina prostia in tara asta, adica ….. atunci. si trenul va merge pe ruta Basarab-Ploiesti clasa personal:)
ce ziceti daca, tehnologiea care o folositi voi cu unde macnetice poate sa fie folosita fara sa consume energie electrica si sa produca energie electrica si sa revolutioneze industria mecanica 80% este functionala restul de 20 % teste nustiu cum da nu va dati seama aeste posibil asa cva pamantul are un camp macnetic care interactioneaza unul cu celalant N ..S ee cam pe aceiasi baZA putem folosi si noi aceasta tehnologie si nassa viseaza la asa cva osa ajunga pe marte in …….da
aa si problema cu petrolu ar disparea definitiv sar mai folosi la jucari la haine la chiesti marunte dap nu a combustibili
Eu nu inteleg ce se intampla… sincer… Are cumva site-ul o atractie pentru copii sechestrati sau maltratati de profesoare de limba romana ?
@Andrei: You rock! :))
Ca intotdeauna, reusesti sa ma binedispui, oricat de trista as fi…