Pe langa configuratie (hardware si software) si butoane, Microsoft reglementeaza si gaming-ul pe viitorul lor Windows Mobile 7. Pentru ca au planuri mari pentru aceasta platforma, dorind sa o transforme intr-un fel de Xbox mobil, ce va ataca suprematia Nintendo DS-ului si a Sony PSP-ului in acest segment.
Majoritatea telefoanelor compatibile (daca nu chiar toate) vor folosi platforma Snapdragon de la Qualcomm. Aceasta, pe langa procesorul de 1 – 1.5 GHz, inglobeaza un GPU Z430 proiectat initial de ATI, ca un derivat cu consum redus al Xenos-ului (GPU-ul din Xbox 360).
Programatorii vor avea de ales doua rezolutii pentru jocurile lor: 800*480 pixeli (rezolutia nativa a display-ului) sau 480*320 pixeli (rezolutie care va fi ulterior scalata tot la 800*480 de telefon). Insa, desi GPU-ul este cat de cat capabil, nu toate efectele 3D vor fi disponibile din prima. Ci vor sosi ulterior, sub forma de variate update-uri.
Jocurile vor fi scrise fie in Silverlight, fie in XNA 4.0, iar Microsoft ne asigura ca 90 – 95 % din cod poate fi refolosit de la versiunile de Zune HD. Si teoretic si jocurile de Xbox 360 ar putea fi portate fara prea multe probleme, ca si cele de pe PC. Ceea ce ar creste exponential potentialul platformei. Insa daca lucrurile stau asa cum incearca Microsoft sa ne convinga ramane de vazut.
Alexandru a zis
Cam asa vor arata jocurile:
Pe scurt, extraordinar.