Michelin si General Motors au lucrat impreuna ani la rand pentru a dezvolta o anvelopa de masina unica, flexibila, fara aer, capabila sa ofere aceeasi fiabilitate precum o anvelopa normala, dar fara riscul de a face pana.
Noua anvelopa dezvoltata de cele doua companii se numeste Uptis si este construita din fibra de sticla si diferite rasini. Structura ei este bazata pe niste spite flexibile care la un impact cu o groapa se muleaza.
O astfel de anvelopa nu are cum sa faca pana. Nu are aer in ea, amortizeaza vibratiile la fel de bine precum una normala si rezista inclusiv la viteze de autostrada.
Aceste anvelope vor putea fi comandate incepand cu anul 2024. Vor fi scumpe, dar cine vrea sa incerce altceva o poate face. Acest concept l-am vazut acum 2-3 ani, insa nu era nimic concret. Uite ca intr-un final s-a materializat.
Cred ca ar fi utile pe masinile mari,gen camioane.
La masina mica daca au un cost mare nu cred isi merita costurile deoarece oricum la 2 ani lumea le schimba.
momentan, pana si adidasii se tocesc usor. nu vreau sa-mi imaginez cum va fi la anvelope.
Mda, iti dai seama iarna cand iti intra zapada, gheata, cand cauciucul ala se întărește ce bine este. Sau or fi doar de vara? In fine, deocamdată e concept sa ii incurajam.
o sa apar si produse de dezghețat pneurile
cred ca ele arata asa momentan doar de demonstratie,cand vor fi lansate banuiesc ca vor arata la exterior ca un cauciuc normal
te referi la teapa cum ca anvelopele se intaresc? 🙂