Anuntul a avut loc in cadrul conferintei E3 care se desfasoara zilele acestea in Los Angeles.
Astfel, noua consola va fi lansata la finalul anului viitor, in preajma sarbatorilor de iarna. Va folosi procesor customizat Zen 2 si Navi, ceea ce ii va permite sa ruleze titluri pana la 8k@120fps. Tehnologia Ray-tracing va fi la ea acasa pe noua consola si va folosi o noua generatie de SSD, care va asigura timpi de incarcare de pana la 40 de ori mai mici decat cei de pe Xbox One X. SSD-ul va fi folosit si pentru memoria virtuala.
The console should be optimized for one thing and one thing only: gaming.
Declaratia ii apartine lui Phil Spencer, directorul executiv al diviziei Xbox a Microsoft.
Jocul care va fi magnum opus-ul noii console este bineinteles Halo Infinite, iar programul backwards compatibility va continua si pe aceasta generatie. Backwards compatibility este programul prin care la ora actuala se pot juca titluri de pe Xbox 360 pe Xbox One. Programul va fi extins pentru Project Scarlett, astfel incat se vor putea juca de la titluri care au fost lansate pe Xbox-ul original, pana la titluri lansate pe Xbox One.
NBA a zis
De când a venit Phil Spencer la șefia Xbox, divizia o duce din ce în ce mai bine. Bineînțeles, nu mai putea redresa răul făcut cu lansarea târzie și anostă a lui One, dar lucrurile chiar s-au mișcat în tabăra verde, un lucru care mi-a atras atenția fiind achiziția multor studiouri de jocuri anul trecut (și anul ăsta au adăugat câteva).
Și noua consolă chiar pare să fie un „ripper” pentru restul platformelor și concurenților. Dar să nu ne grăbim…
Apropos, am urmărit show-ul aseară, n-a zis nimeni că Scarlett va duce 8K în 120 de frame-uri, au zis că va suporta rezoluții „up to 8K” și „FPS never seen before [on consoles], up to 120”.
Din fraza ta se înțelege că titlurile vor rula în 8K cu 120FPS-uri. Păi 2080Ti se chinuie în 4K la 60FPS-uri, e imposibil ca AMD să vină cu o astfel de tehnologie într-o consolă.
GG Xbox, GG.