In ultimul timp procesarea de fizica nu a mai smuls nici un titlu. Apele au fost destul de calme. Si desi jocuri cu astfel de efecte au mai aparut, la capitolul de hardware care sa le proceseze nu s-a mai intamplat nimic. Asta pentru ca situatia nu era tocmai roza.
Singura veste buna vine de la Ageia, care mai scade putin pretul la PhysX-ul lor la 100 $ (pret cu care trebuia sa debuteze dupa parerea mea). Si aduc si un patch care sa le implementeze efectele si in Unreal Tournament III.
Si acum cele rele: varianta PCI-E de PhysX are probleme de incompatibilitate cu unele placi de baza. Mai exact cu primele chipset-uri ce foloseau magistrala PCI-E 1x apareau latente inexplicabile care faceau placa inutilizabila. Asa ca Ageia a amanat introducerea acestei versiuni pe termen nedefinit.
Cat despre procesarea de fizica prin placile video, atat AMD cat si nVidia tac malc si nu se mai bat cu pumnul in piept ca ar avea solutia mai buna. Asta pentru ca ambele companii lucrau impreuna cu Havok la motorul de fizica. Si surprize surprize, Havok a fost cumparat in septembrie 2007 de Intel. Si adio colaborare cu AMD sau nVidia, adio motor de fizica.
Asa ca pentru viitor, cea mai sigura optiune pentru procesarea de fizica ar fi procesoarele quad core, ca tot au ele atata putere nefolosita.