Industria smartphone-urilor a ajuns la un punct de saturație, iar ciclul anual de lansări de modele noi a devenit tot mai lipsit de sens. Un exemplu recent este seria Samsung Galaxy S25, care este aproape identică cu seria precedentă, Galaxy S24. Diferențele dintre seria S24 și seria S25 sunt minime – de exemplu, un procesor ușor actualizat – dar ecranul, bateria, construcția, designul și memoria rămân practic neschimbate.
Această tendință ridică o întrebare importantă: este cu adevărat necesară lansarea unui model nou de top în fiecare an? Răspunsul, pentru majoritatea consumatorilor, este nu. Smartphone-urile moderne sunt deja extrem de performante și capabile să ofere o experiență excelentă de utilizare timp de 2, 3 sau chiar 4 ani.
Un procesor nou în fiecare an nu aduce beneficii notabile pentru utilizatorii obișnuiți, mai ales în condițiile în care aplicațiile curente rulează deja impecabil pe hardware mai vechi. La fel, diferențele în autonomie sau calitatea ecranului sunt de multe ori marginale de la o generație la alta, insuficiente pentru a justifica un upgrade.
Ciclul de lansare anuală nu doar că impune consumatorilor costuri inutile, dar contribuie și la risipa de resurse și creșterea deșeurilor electronice. Producătorii ar putea adopta un model mai sustenabil, lansând telefoane noi la intervale de doi ani. Aceasta ar permite dezvoltarea unor inovații mai semnificative, ar reduce impactul asupra mediului și ar oferi consumatorilor mai mult timp pentru a se bucura de dispozitivele lor.
Adoptarea unui ciclu de doi ani ar putea fi benefică nu doar pentru consumatori, ci și pentru producători. Lansările mai rare, dar mai bine pregătite, ar putea genera mai mult entuziasm și ar crește percepția valorii produselor.
Este timpul ca producătorii de smartphone-uri să regândească strategia actuală și să pună pe primul loc nevoile reale ale utilizatorilor. La urma urmei, nu avem nevoie de un telefon nou în fiecare an, ci de produse mai bine gândite și mai durabile.
De acord. Doar că ceea ce contează în primul rând este venitul său mai exact profitul pe care îl fac cei care dețin companiile. Inovațiile, calitatea etc sunt dictate de aceasta și sunt, prin urmare, pe planul doi. A, și este obligatoriu că profitul să crească de la an la an.
Total de acord cu ideile din articol, din punct de vedere al consumatorului, insa nu vor renunta niciodata la obiceiul de a lansa dispozitive anual, pentru ca dupa ce elementul de noutate trece, lumea isi va indrepta atentia spre alt producator. Nu risca ei sa piarda potentiali clienti, in dauna altui producator care va lansa un produs nou peste 6 luni sau un an.
Sunt de acord, însă cred că o schimbare a ciclului de lansare ar aduce atât avantaje, cât și dezavantaje.
Oamenii deja dețin telefoane performante și le schimbă doar atunci când cel vechi nu mai corespunde nevoilor sau dorințelor lor. Nu mai suntem în 2008, când fiecare nou model aducea un salt tehnologic semnificativ. Totuși, dacă lansările ar avea loc o dată la doi ani, consumatorii care nu doresc modelul următor ar fi nevoiți să aștepte încă doi ani pentru o altă opțiune. Această situație ar putea fi frustrantă pentru mulți și ar crea dezechilibre pe piață.
Din punct de vedere economic, un astfel de model ar putea destabiliza piața. Lansările anuale mențin un flux constant de venituri pentru producători și le permit să răspundă mai rapid la cerințele pieței. Reducerea frecvenței lansărilor ar putea afecta acest echilibru, iar companiile ar trebui să își regândească strategiile de business pentru a compensa pierderile.
De acord. La fel ar trebui și pentru software că de asta Android și iOS au foarte multe bugs în versiunile .0/.1.
La iPhone au renuntat la denumirea de ‘s’ odata la 2 ani pentru ca era asociata cu update incremental. Asa cu numar nou in fiecare an iti da iluzia de „nou”.
Sunt de acord ca pentru utilizatori ar fi mai bine sa lanseze mai rar. Pentru companii, nu e. Aduce mai multi bani strategia cu lansarea anuala.
Perfect de acord, doar ca nu se va intampla asa ceva.
Desi este logic ca ei nu vin decat cu upgradeuri incrementale si au costuri mai mari pentru fiecare iteratie, totusi nu pot lasa concurenta care scot telefoane in fiecare an sa le „fure” clientii.
Chiar daca toti vor scoate telefoane din 2 in 2 ani, lansarile nu pot fi sincronizate in aceeasi perioada si vor pierde teren dupa primul an de lansare.
De exemplu cei care vor lansa telefoane in anii pari vor pierde anul urmator in favoarea celor care lanseaza in ani impari si invers.
Oricum din ce in ce mai putini oameni isi schimba telefonul in fiecare an, dar in mare parte isi schimba la 2 ani si prind macar jumatate din ei la fiecare lansare.
Am testat D1, excelent daca ai nevoie de el ca aparat medical.
D2 este total diferit fata de D1, mai performant si mai stilat.
Seamana un pic cu iWatch.
Isi merita banii daca vrei sa ai totul la indemana.
Singura problema ca e un pic cam greu si incomod sa il porti si noaptea pentru monitorizarea somnului.
Si desi are NFC nu poti sa il folosesti pentru plata … deocamdata, poate in viitor
Și eu sunt perfect de acord.
De dimineață tot compar S23 Ultra cu S25 Ultra și nu găsesc ceva notabil care să mă convingă să fac trecerea. Nici măcar un pachet de precomanda cu accesorii (încărcător, căști, ceas etc.) să fie cât de cât tentant. Oricum eu nu sunt un client bun, deoarece nu îl schimb decât în momentul când merita trecerea, mai ales ca un varf de gamă acum te poate ține 2-3 ani lejer, poate chiar mai mult dacă este bine întreținut. Doar durata bateriei te poate trage în jos.
Si bateria se schimba repede si ieftin.
Probabil presiunea lansarilor anuale e data de asteptarile actionarilor. Si teama ca „celalalt” o sa-i ia fata, de unde si vanzari mai mici.
Nu numai la telefoane este valabil, ci la toate electronicele in general (tv, pc).Au renuntat la incarcatoare pentru ca „poluau mediul” in schimb scot an de an produse cu caracteristici asemanatoare uneori putin mai performante, dar nu exagerat ca sa merite pasul.Plus ca graba ii face sa lanseze produse netestate suficient, ex intel.
cum spunea cineva..””.. it’s about dollar’s, always the fu**ing dollars…””