Despre AI (Inteligența Artificială) se discută tot mai mult și mai aprins în ultima perioadă. Și, ca orice produs nou, disruptiv, sunt două tabere care se contrazic: susținătorii tehnologiei și cei care se tem că le va lua locul de muncă.
Dar asta nu este ceva nou, pentru că toate tehnologiile inovatoare au avut parte de acest tip de tratament, iar cel mai recent exemplu pe care îl putem da este cel al mașinilor electrice. Și, despre EV s-a spus că va genera o apocalipsă în domeniul auto, dar realitatea a demonstrat că a reușit să schimbe o industrie blocată în stereotipuri. La fel, AI poate fi piatra de temelie pentru joburile viitorului, pentru că pune pe masă noi oportunități de carieră și de dezvoltare personală și profesională.
Într-un astfel de context digital dinamic, specialiștii în AI devin importanți, nu doar pentru dezvoltarea acestor tehnologii emergente, ci și pentru gestionarea și optimizarea lor. Astfel, joburile care implică controlul și optimizarea soft-urilor AI, precum ChatGPT, Midjourney și alte instrumente generate de AI, se răspândesc rapid.
Odată cu dezvoltarea accelerată a AI-ului generativ, au apărut noi joburi, care se concentrează pe gestionarea și îmbunătățirea acestor tehnologii. Unul dintre rolurile-cheie în această nouă eră este cel de prompt engineer. Aceștia sunt experții responsabili de crearea și optimizarea prompt-urilor utilizate în instrumente AI precum ChatGPT. Ei trebuie să înțeleagă în detaliu modul de funcționare al modelelor de limbaj pentru a genera răspunsuri cât mai precise și relevante. De exemplu, în publicitate sau content creation, inginerii de prompt-uri colaborează cu experți în marketing pentru a dezvolta texte persuasive și eficiente folosind modele AI.
O altă poziție nou apărută este cea dee AI Content Curator. Acești profesioniști revizuiesc, editează și selectează materialele generate de AI pentru a se asigura că acestea sunt adecvate, corecte și utile. Întrucât instrumentele de lucru care folosesc Inteligența Artificială pot genera o cantitate considerabilă de conținut, este nevoie de un fel de copywriter peentru adaptarea lui la cerințele clientului. Astfel, curatorii de conținut AI joacă un rol vital în domenii precum educația online, jurnalismul digital sau social media management.
Poate cel mai interesant job, cel puțin pentru mine, este cel de AI Trainer. În esență, acesta este un specialist care învață și ajustează modelele AI pentru a răspunde mai bine cerințelor specifice ale utilizatorilor. Cine ar fi crezut că, după trainerii interni, cei externi, cie online, cei din producție, vom ajunge să avem și AI Trainer? 😛 Doar că, în companiile care folosesc chatboți AI pentru suportul clienților, acest job este unul esențial pentru a îmbunătăți constant capacitatea acestor sisteme de a înțelege și răspunde corect la întrebările complexe ale utilizatorilor.
Pe piață sunt câteva instrumente AI generative care sunt folosite în diverse industrii. Spre exemplu, DALL-E este folosit în designul grafic și publicitate pentru a crea imagini unice pornind de la descrieri textuale, oferind designerilor posibilitatea de a dezvolta rapid concepte vizuale inovatoare. Jasper este un alt tool utilizat în copywriting și marketing digital, ajutând la generarea de conținut de înaltă calitate, adaptat cerințelor specifice ale campaniilor de marketing. În industria filmului și producției video, RunwayML le permite utilizatorilor să creeze efecte vizuale și animații impresionante, fără a necesita o experiență avansată în editare video.
Sunt și domenii mai apropiate de activitățile noastre, care folosesc asemenea instrumente. Spre exemplu, știu companii care utilizează ChatGPT pentru realizarea unor task-uri recurente, cum ar fi crearea de liste sau răspunsuri automate pe e-mail. În medicină, AI-ul generativ este folosit pentru a analiza rezultatele testelor de laborator, care ajută medicii să identifice mai rapid și cu mai multă precizie anumite afecțiuni. Totodată, AI este folosit în telemedicină pentru a automatiza o parte din interacțiunile cu pacienții. În același timp, industria farmaceutică folosește tool-uri AI pentru a analiza date din teste clinice sau pentru a optimiza rețete de medicamente.
În acest context, tot mai multe joburi noi apar pe piață, inclusiv pe cea locală, oferind oportunități pentru specialiști din diverse domenii, fie că sunt deja formați pe acest domeniu, sau sunt doar la început. Jobradar24 oferă astfel de oportunități, pentru toți cei intersați.
Jobradar24 este site-ul cu cele mai multe locuri de muncă din România, oferind cea mai mare diversitate de joburi, unde ai multiple opțiuni de aplicare, în funcție de rolurile disponibile. Poți aplica direct pe site-ul angajatorului sau pe platforma unde a fost publicat inițial anunțul. De asemenea, pe Jobradar24 poți aplica rapid lăsându-ți numele, numărul de telefon și încărcând un CV. Iar dacă nu ai unul, îl poți crea ușor și rapid direct pe site. La finalul aplicării, poți opta să fii contactat și de alți angajatori care oferă joburi similare, oferindu-ți mai multe șanse de angajare.
Lasa un comentariu!