Mai țineți minte vâlva stârnită de opinia mea nopopulară?
Ei bine, se pare că programul Rabla Auto, suspendat temporar în prima jumătate a anului, ar putea fi reluat în perioada următoare, dar într-o formă modificată. Potrivit unor surse guvernamentale citate de Antena 3 CNN, autoritățile iau în calcul păstrarea programului, însă cu o structură reorganizată și condiții noi de eligibilitate.
Una dintre schimbările majore discutate este unificarea programelor Rabla Clasic și Rabla Plus într-o singură schemă, structurată pe trei categorii: vehicule cu motoare pe benzină sau hibride fără încărcare la priză, hibride plug-in și vehicule complet electrice. În același timp, autovehiculele diesel ar urma să nu mai fie eligibile pentru finanțare.
Cuantumul subvențiilor ar putea varia în funcție de tipul de motorizare: până la 37.000 de lei (aproximativ 7.400 euro) pentru mașinile electrice, 15.000 de lei pentru hibride plug-in, 12.000 de lei pentru hibride clasice și 10.000 de lei pentru vehicule pe benzină sau GPL. Bugetul total estimat pentru persoane fizice ar fi de aproximativ 610 milioane de lei.
O altă noutate ar fi înscrierea directă a beneficiarilor pe platforma Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), fără a mai depinde de intermediari. De asemenea, se discută impunerea unei limite de emisii CO₂ pentru vehiculele eligibile și a unui preț maxim de achiziție: 60.000 euro pentru mașinile pe benzină sau hibride și 70.000 euro pentru cele electrice sau PHEV.
Programul ar putea fi reluat cel mai devreme la finalul lunii iulie, în funcție de deciziile noului Guvern și de aprobarea bugetului de stat. În paralel, autoritățile analizează și continuarea Programului Rabla Local, care permite casarea mașinilor mai vechi de 15 ani fără obligația de a cumpăra una nouă.
Pai nu este nici o modificare. Este la fel ca pana la suspendare. Aceleași condiții, aceeași bani. Unde e modificarea?
E vorba de alte limite de emisii CO₂ !