Dupa ce Koenigsegg a renuntat la achizitia Saab, acest producator de automobile suedez, subsidiara GM, a fost la un pas de dizolvare. Insa GM a reusit sa valorifice pana la urma aceasta companie, ce-i drept la un nivel mult mai mic decat se dorea initial, vanzand oricui interesat ce-si doreste.
Astfel, chinezii de la Beijing Auto Industry, care initial licitasera pentru intreg Saab-ul, dar pierdusera in fata celor de la Koenigsegg, s-au aratat acum interesati doar in preluarea viitoarelor modele de 9-5 si 9-3. Ei au cumparat noul motor, cutia de viteze si platformele celor doua masini, la pretul de 281 milioane $. Insa nu si drepturile de a folosi denumirile consacrate de aceste modele.
Asa ca urmatoarele Saab 9-3 si 9-5 vor exista sub alta marca si alta denumire. Si se poate nici sa nu fie recunoscute. Restul brand-ului Saab urmeaza, cel mai probabil, sa fie preluat de constructorul olandez de autoturisme de lux Spyker.
Insa in acest scop Spyker asteapta un imprumut de aproximativ 585 milioane $ de la Banca Europeana de Investitii. Deci lucrurile nu sunt sigure. Totusi GM spune ca ar mai fi cativa investitori interesati de brand-ul Saab, si ca in mod normal acesta va supravietui crizei. Ramane de vazut.