Ideea sondajului mi-a venit când am scris știrea despre decizia Lordului Primar al Londrei de a transforma capitala britanică într-o mare zonă de emisii reduse.
Din vara viitoare, toți cei care intră cu mașinile poluante în Londra vor plăti o taxă de 12,5 lire pe zi, sau aleg să își lase mașina la intrare și folosesc transportul în comun.
Personal aș fi de acord cu asemenea ideea și la noi, dar doar după eficientizarea transportului în comun. Asta pentru că marea majoritate din mașinile înmatriculate în țară sunt vechi sau foarte vechi și nu au verificările tehnice la zi, iar interzicerea lor ar face imposibilă deplasarea cu transportul public. Mai mult, cred că fiind atât de multe mașini vechi, s-ar găsi un politician populist care ă se cațere pe ideea anulării amenzilor acordate celor care nu respectă decizia…
- Nu 66%, 176 votes176 votes 66%176 votes - 66% of all votes
- Da 34%, 90 votes90 votes 34%90 votes - 34% of all votes
Taxele nu rezolva nimic, sunt intodeauna „baieti destepti” sau politicieni care sunt mai presus de taxa. Si la urma ce se fac cu banii? Exista legi, de ce nu sunt respectate?
Problema mea este unde lasam masina ca sa luam „transportul in comun”?
Hartia duce mult dar … practic nu se poate!
Pe baietii destepti si pe politicieni ii doare-n bau de taxa asta, niciunu n-are masina mai veche de 3 ani. De taxele aste nu se cor plange decat saracii.
In principiu DA, in practica NU.
As fi de acord ca toate taxele pe care le platesc acum sa se dubleze … daca as fi sigur ca aceste taxe se duc unde trebuie si sunt folositi cu cap.
Dar din pacate taxele mele se duc intr-o noua masina, vila, vacanta de lux, amanta, cazinou, etc la un jmeker abonat la bugetul de stat … degeaba.
Asa ca spun pas si incerc sa platesc legal cat mai putin la stat.
Daca dubleaza astia taxele vii cu 1 salariu de acasa.
Nu neaparat, pentru ca in realitate taxele pe salariu se platesc de angajator/firma.
Dar de ce doamne fereste ar accepta cine o extra taxa?
Sau ce ne facem ca am uitat de vechea taxa de drum bagata in pretul benzinei?
Da de vignieta? Da de taxe de pod ? Da de anuntatele taxe oe autostrada? Da de impozitul auto? Da de taxa de parcare? Da de taxa de parcare in centru sau diverse zone din oras? Dar anuntata taxa pe auto cu norma de poluare mai muca de euro4? Alea nu sunt/or sa fie tot taxe? Da TVA ce este? Ala de il platim la benzina.
Nu domnule. Prea multe taxe. Si mai mult de atat nu primim nimic in schimb.
Nu.
Prima data sa faca transportul public perfect. Sa faca infrastructura perfecta. Sa faca parcari, statii de incarcare etc si abea apoi mai discutam de alte taxe.
Ai uitat de Taxa de pod la Fetești și Giurgeni … care este ilegala pentru ca e o dubla taxare si nu reprezintă decât o suprataxare a utilizatorilor drumurilor publice din România (care platesc deja rovinieta pentru accesul pe drumurile si podurile nationale) si fără o justificare obiectivă: banii colectati merg la bugetul de stat si nu la reabilitarea podului.
Ca sa nu mai zic de suprataxa la acciza la combustibil care reprezenta acelasi lucru: o dubla taxare pentru acelasi lucru/serviciu. Ulterior au revenit sub o alta forma cosmetizata ca sa fie „legala”.
Si asigurarile sociale platite pentru extra venituri desi persoana respectiva deja plateste asigurarile sociale pe salariu.
Si … multe altele
Nu inteleg dc ar trebui sa platesti la o masina veche, care polueaza putin, si la alta noua cu motor mare care polueaza mai mult sa fii scutit.
Daca e taxa pe poluare, sa se plateasca ptr poluare nu pe norma euro. Norma euro doar iti spune ca masina respectiva se incadreaza in anumite limite, dar limite le nu sunt aceleasi ptr fiecare categorie de motor.
Nu are rost comparația cu Londra. În primul rând poluarea masivă din orașele noastre mioritice este de la arderea gunoaielor. Am rezolvat ceva cu asta și nu știu eu? Avem transport public alternativ în condiții decente și parcări la marginea orașelor? Am rezolvat ceva cu asta și nu știu eu? Avem soluții economice de încălzire în orașe și nu știu eu? Iar taxe? Pentru cine și ce? NU, NU, NU, nu mai vrem taxe. Pentru că zice Daniel și zice bine: taxele se duc intr-o noua masina, vila, vacanta de lux, amanta, cazinou, etc la un jmeker abonat la bugetul de stat … degeaba.
Cât timp traficul mijloacelor de transport în comun este sufocat de nenumăratele mașini personale, transportul în comun prin orice oraș nu face față…nu va respecta niciodată orarul.
Nu vom ieși niciodată din acest cerc vicios, adică nu lăsăm mașina acasă că nu funcționează transportul în comun ….iar transportul în comun este sufocat tot de noi cei care nu lăsăm mașinile acasă.
În perioada pandemiei se spunea ca nu utilizam transportul în comun, sa nu ne îmbolnăvim…a trecut de mult și pandemia.
Fenomenul este chiar foarte ciudat …la ce prețuri a ajuns combustibilul, parcă în ciudă sunt mai multe mașini personale, să dovedim ca avem potențial financiar.
Nu mai spun de conduita șoferilor, cei care folosesc banda dedicată transportului în comun (autobuz, troleu, chiar și calea de rulare tramvai) …acei numeroșii șmecheri, care depășesc prin dreapta să intre repede în față la semafor, fericiți că ,,l-a făcut pă fraier”.
Deci..da, cuantumul taxei stabilita pe zone…1,2,etc., indiferent de norma de poluare.
Nu convine, metrou-autobuz-tramvai…
În primul rând nu înțeleg tendința asta internațională de a considera „centrul orașului” o zonă „mai cu moț”. E discriminatoriu. Deci NU oricărei taxe care are drept criteriu „centrul”. Pt.ecologiștii fanatici întrebarea este ” Doar cei din centru trebuie protejați de poluare?”. În plus eu cred că toți am vrea autoturisme mai noi și mai ecologice dar nu ne putem permite. Ar fi o taxă care ne-ar reduce forțat mobilitatea și confortul într-un mod clar discriminatoriu.
Ideea e ca in centru ai, de obicei, autoritatile. Si destula lume are drum acolo.
O fi valabil prin țări cu apă caldă, la noi pertferta este cea mai poluată cu gunoaie arse!
periferia 🙂
sa se bage in toata europa si pe toata planeta daca asa mai scade din noxe.
totusi cand o sa dam in gat statiile itp care inchid ochii sau nu testeaza noxele cum trebuie? cate statii itp a denuntat fiecare pana acum?
apropo, se stie ca combustibilul premium polueaza mai putin, deci sa se vanda doar acesta.