Începând cu 29 august, șoferii celor mai poluante mașini vor trebui să plătească 12,50 lire sterline pe zi pentru a intra în perimetrul Greater London Authority.
În urma unei consultări publice s-a constatat că 80% dintre locuitorii din zonele afectate s-au opus extinderii zonei, dar Sadiq Khan spune că alte cinci milioane de persoane vor beneficia de un aer mai curat.
Până în prezent, ULEZ a fost transformator, reducând nivelurile de poluare nocivă cu aproape jumătate în centrul Londrei. Dar există încă mult prea multă poluare atmosferică toxică care dăunează permanent sănătății tinerilor londonezi și care duce la mii de decese premature în fiecare an, cu cel mai mare număr de decese în cartierele exterioare ale Londrei. (Sadiq Khan, Lord Primar al Londrei)
În cadrul acestui sistem, care a fost introdus în 2019, șoferii sunt taxați pentru a intra în zona din interiorul șoselelor orbitale din nordul și sudul Londrei, dar taxa nu este aplicată în întreaga capitală. Persoanele cu mașini neconforme care locuiesc în ULEZ nu sunt scutite de taxele zilnice.
Practic, spun autoritățile, sunt aproape 200.000 automobile și alte vehicule care sunt non-conforme cu normele care reglementează zonele ULEZ. Iar majoritatea covârșitoare a acestora, la fel ca și a respondenților care s-au opus extinderii, sunt din zonele limitrofe capitalei britanice.
la anu…slabut. sa taxeze orice diesel care nu e euro 6d, asa ar fi normal. si in toate orasele, sa dea lege UE.