Momentul mult asteptat a venit. S-a facut caldut, vremea e mai prietenoasa si e numai buna de testat o masina electrica. Incepand de astazi si pana duminica ne plimbam cu Renault Zoe 40.
Noi am mai testat o data Renault Zoe, doar ca in varianta cu baterie de 22 kWh si pentru o foarte scurta distanta, acum avem patru zile intregi la dispozitie varianta cu baterie de 40 kWh si o autonomie reala mai mult decat decenta: undeva la 300 km.
Am condus azi Zoe pe o distanta de ~40 Km si am consumat 7 kWh. Poza cu bordul e facuta inainte de a mai incarca 40 de minute masina in parcarea unui Lidl din oras, chiar daca mai aveam 89% din baterie.
Citeste si celelalte review-uri auto sincere facute de noi din categoria dedicata
Noi vom testa masina atat in oras cat si pe un drum extraurban. Sa vedem cum ar fi sa o folosesti in viata reala, pentru ca autonomia de 300 Km ar permite si drumuri intre orase.
Iar acum vin si va intreb pe voi: ce curiozitati aveti in legatura cu Renault Zoe? Ati vrea sa testam ceva in mod deosebit?
Masinila ne-a fost oferita in teste de catre Auto Europa – Timisoara (concesionar Dacia, Renault, Nissan).
Lush a zis
Cea mai mare problema la masinile electrice astazi cred ca este timpul de incarcare.
Nu m-ar deranja asa mult cei 300km de autonomie daca incarcarea s-ar face rapid.
Spune-ne care sunt solutiile de incarcare, cat consuma o incarcare? Se merita sa incarci acasa? In cat timp se incarca acasa, dar la o statie dedicata?
Darius a zis
Nu am cablu de incarcare domestica, dar voi incerca o incarcare daca prind loc la o priza publica de 7 kW.
Si „acasa” poate sa insemne mai multe lucruri: trifazic 22 kW, monofazic 7 kW, depinde de bransamentul fiecaruia.
Nicolae CHEDEA a zis
Aș sugera ca și test un drum Timișoara – Deva pentru a vedea cum se comportă mașina la drum lung, dacă ar putea înlocui cu succes o mașină cu motor termic.
Radu a zis
Din ce stiam de la un coleg care avea o masina electrica (acum ceva ani, parca 3), problema nu era timpul de incarcare. Problema era ca la un regim de mers de autostrada cam de 100 de km cat avea autonomia reala pe atunci, combinat cu incarcare rapida, bateria se incalzea si oprea incarcarea. Deci acea incarcare rapida ajungea sa dureze in jur de o ora jumate sau mai mult. Eu as fi curios sa stiu daca aceasta problema mai apare sau nu, dar imi dau seama ca nu prea aveti unde sa o testati in felul asta. Totusi, daca aflati ceva info, ar fi interesant sa aflam si noi ceilalti:).
Desigur, as crea sa mai stiu daca chiar ajunge la 300 de km autonomie avand caldura sau/si aerul conditionat pornite, plus radio si mai stiu eu ce alti consumatori uzuali.