AI, un termen care descrie „modelarea funcțiilor mentale umane de către programe de calculator” a fost desemnat cuvântul Collins al anului trecut. Considerată a fi următoarea mare revoluție tehnologică, inteligența artificială a cunoscut o dezvoltare rapidă și s-a vorbit mult despre ea în 2023.
În ultima vreme, acest tip de tehnologie a câștigat tot mai multă popularitate în rândul consumatorilor români, iar un studiu recent realizat de Cult Research, în colaborare cu Samsung România, confirmă acest trend.
AI-ul a evoluat semnificativ și este acum prezent în toate tipurile de produse, reprezentând un angajament al Samsung de a îmbunătăți viața utilizatorilor. Conform cercetărilor menționat mai sus, 65% dintre consumatori aleg produse cu AI integrat pentru a-și simplifica sarcinile zilnice, în timp ce 30% îl folosesc pentru divertisment.
Cu toate acestea, aceeași cercetare relevă o realitate interesantă: aproximativ 56% dintre respondenți nu se simt suficient de informați cu privire la tehnologia AI. Această discrepanță între entuziasmul pentru inovație și lipsa de cunoștințe necesare pentru a o înțelege și utiliza eficient subliniază o provocare majoră în adoptarea pe scară largă a tehnologiei AI în România. Pe de altă parte, lipsa de informare în acest domeniu nu este ceva caracteristic doar României, ci, mai degrabă, o caracteristică globală, pentru că discutăm despre o tehnologie inovatoare, și cu o dezvoltare dinamică.
67% din respondenții cu venituri mai mari de 5.000 lei/lună au declarat că sunt familiari cu tehnologiile AI, dar nu vă gândiți că știu detalii extinse, ci doar unele de bază – de exemplu au auzit și au folosit Chat GPT. Continuând pe linia aceasta, același studiu relevă că segmentul consumatorilor cu venituri peste 10.000 lei/lună au cunoștinte mai vaste și folosesc mai mult AI în job sau acasă. Surprinzător sau nu, Gen Z folosește doar în mediu digital, cu ajutorul asistenților digitali.
Informațiile de până acum evidențiază deschiderea publicului român față de tehnologiile inteligente, care contribuie la eficientizarea rutinelor și la creșterea plăcerii în utilizarea produselor.
În acest context, Samsung România se străduiește să democratizeze accesul la AI prin integrarea sa în întregul portofoliu de produse, este evident că informațiile și educația sunt esențiale pentru a ajuta consumatorii să îmbrățișeze cu adevărat această revoluție tehnologică. Proiectul a fost intitlulat AI For All și a fost prezentat și la IFA Berlin, lucru menționat și de noi aici.
Probabil că smartphone-ul este gadgetul cel mai larg utilizat, care are AI codat în sistem. Prin urmare, pentru seria Galaxy, Samsung a creat funcțiile Galaxy AI, despre care am scris aici și aici. 89% din români au declarat că sunt interesați ca noul lor telefon să aiba funcționalități AI (detalii aici), ceea ce demonstrează deschiderea locală față de inovație și existența unei piețe de desfacere pentru astfel de produse.
De asemenea, smartwatch-urile Galaxy Watch Ultra sau Watch 7 au și ele așa ceva la interior. Noile funcții oferă opțiuni avansate de urmărire a somnului, rutine de antrenament precum triatlonul, analize detaliate ale sănătății cu scoruri energetice și monitorizarea tiparelor de somn. În plus, AI facilitează rezumarea conversațiilor și răspunsurile rapide la mesaje.
Televizoarele Samsung cu AI oferă funcții avansate pentru a îmbunătăți experiența vizuală și auditivă. Real Depth Enhancer Pro creează imagini realiste asemanatoare 3D prin ajustarea contrastului, iar 8K AI Upscaling Pro transformă conținutul în 8K cu ajutorul rețelelor neurale. AI Motion Enhancer Pro fluidizează mișcările, în timp ce Adaptive Voice Amplifier Pro clarifică dialogurile. Object Tracking Sound Pro urmărește acțiunea de pe ecran cu un sunet dinamic, iar Adaptive Sound Pro optimizează audio în funcție de încăpere și conținut. AI Auto Game Mode reglează automat setările pentru jocuri, iar AI Energy Mode ajustează luminozitatea pentru economisirea energiei. AI Customization Mode adaptează setările imaginii în funcție de tipul de conținut. Nu e de mirare că au câștigat la premiile de inovație în cadrul CES, din 2019 până acum, an de an!
Samsung a dezvoltat gama de produse electrocasnice Bespoke AI, integrată cu aplica SmartThings, care se concentrează pe automatizarea și conectivitatea dispozitivelor, oferind utilizatorilor o experiență mai comodă și eficientă. Aplicaţia SmartThings facilitează gestionarea aparatelor de pe smartphone sau televizor, nu doar la nivel de dispozitiv. Accentul este pus pe confort, oferind funcționalități adaptate stilului de viață al
utilizatorilor, prin crearea de rutine.
Pe scurt, dacă vrei să știi mai multe despre AI, că asta cam arată studiile, citești sau urmărești materiale video. Dacă vrei să le și experimentezi, ai acum ocazia să utilizezi produsele Samsung cu AI, că ai de unde alege…
Articol sustinut de Samsung România
Lasa un comentariu!