Xiaomi a făcut un salt major în piața globală a smartphone-urilor, depășind Apple în august 2024 și devenind al doilea cel mai mare producător din lume, conform unui raport recent de la Counterpoint Research. Samsung rămâne lider incontestabil.
În timp ce Apple a înregistrat o scădere a vânzărilor din motive sezoniere, Xiaomi a menținut stabilitatea, chiar dacă a întâmpinat dificultăți în lanțul de aprovizionare în 2022 și prima jumătate a anului 2023. Reajustarea strategiei de produs și a canalelor de vânzare a permis companiei să înregistreze o creștere constantă pe parcursul anului 2024.
Unul dintre motivele principale ale succesului Xiaomi a fost strategia sa de produs concentrată. Spre deosebire de alte branduri care inundă piața cu multe dispozitive în aceleași intervale de preț, Xiaomi a ales să ofere doar un singur model flagship pe segment, reușind să acopere eficient atât categoria entry-level, cât și cea premium.
Xiaomi a înregistrat o creștere de peste 25%, extinzându-se agresiv pe noi piețe, inclusiv India, America Latină, Asia de Sud-Est și Orientul Mijlociu. Cu mai multe dispozitive 5G la prețuri competitive, precum seriile Redmi 13 și Note 13, compania a câștigat o cotă de piață tot mai mare în piețele emergente.
Deși producătorul chinez domină în continuare segmentul de smartphone-uri low și mid-range, compania nu a neglijat segmentul premium. Dispozitivele pliabile și modelele din seria Ultra au permis Xiaomi să concureze mai eficient cu branduri premium precum Apple și Samsung.
Cu o creștere anuală de 22% în prima jumătate a anului 2024, Xiaomi demonstrează strategii solide. Deși se estimează o creștere mai modestă în a doua jumătate a anului, Xiaomi se pregătește să înregistreze o creștere robustă cu două cifre pentru întregul an, continuând să inoveze și să se extindă pe piețele emergente și premium.
Vio a zis
Si Dacia a depasit Mercedes! Oh, vai, vai, logica asta ce bine era de invatat la scoala…
Alin a zis
De ce e MoneyGram căzut de câteva zile?
Evident că chinezii sunt sau vor fi primii in toate..
varucu a zis
N-a vrut sa-mi ia primul comentariu, mai bag o fisa 🙂 Zice acolo n poza ca e vorba de telefoane de aub 150$. Cred ai eu ca Apple n-are nicio sansa in topul ala pentru ca nu face tigai. Pana si iPhone 1 costa cateva zeci de mii 🙂
Criss a zis
Pai da,datorita telefoanelor low cost au vanzari care au ajutat sa depaseasca Apple,estelogoc, nu?
Greuceanu a zis
Păi tocmai asta e problema, până acum Apple vindea mai multe telefoane foarte scumpe decâț vindea Xiaomi din cele mai ieftine. E vorba despre bucăți așa cum a fost vorba și înainte când Apple vindea mai multe.
MosOpinca a zis
Asta e genul de articole sterile la fel de relevante ca si benchmarkurile sintetice. Totul redus doar la valoare finita, totul scos din context si fara a tine cont de aplicabilitate in lumea reala. Ca sa compari Xiaomi cu Apple e ca si cum ai compara Dacia cu Ferrari … Ambele firme fac telefoane dar sunt fiecare in galaxia lor, la distante de ani lumină una de cealalta. Practic ajungi sa compari mere cu pere. Cei care isi iau Xiaomi pe segmentul sub 150$ sau mid range nu pot (sau nu doresc) sa dea pe un telefon cat le cere Apple. Fiecare e cu felia lui de placinta. Also…Apple e acolo unde e prin strategii de afaceri bazate pe profit (ca ne place sau nu) si Xiaomi e acolo unde e pentru ca: 1. vand pe niste segmente pe care altii le-au abandonat pentru ca marja de profit de pe ele e prea mica si 2. e subventionata de statul Chinez (asta e iara o alta discutie).