Dupa ce au realizat cel mai mare avion de pasageri, A380, cei de la Airbus s-au decis sa cucereasca si piata avioanelor de transport militar in acelasi mod. Si in 2003 au conceput A400M-ul.
Pentru ca orice proiect militar sa aiba unda verde, este nevoie de un numar de comenzi facute din start, pentru a asigura succesul si rentabilitatea modelului. Si asa a fost si la A400M. Initial au fost comandate 212 aeronave, de Franta, Germania, Italia, Spania, Anglia, Turcia, Belgia si Luxemburg.
Intre timp Italia si-a retras cele 32 de comenzi, dar a fost inlocuita de Africa de Sud, care a comandat opt aeronave, totalul actual ajungand la 192 de A400M-uri. Dar sa nu credeti ca aceste tari cumpara avioanele fara nimic in loc. Ele sunt si parteneri in productie, o mare parte din venituri intorcandu-se la ele.
A400M are o capacitate dubla fata de C-130 Hercules-ul pe care doreste sa-l inlocuiasca, atat ca greutate cat si ca volum. Si o autonomia de zbor a fost extinsa, gratie celor patru motoare cu elice TP400-D6 cu opt pale, de la Europrop, si a aripilor din plastic ranforsat cu fibre de carbon.
Asamblarea are loc in Spania, iar livrarile vor incepe din 2009. Pretul unui Airbus A400M este de aproximativ 105 milioane €.