În trecut, am susținut cu tărie eficiența anvelopelor all season și nu mi-am revizuit această opinie. Dacă ați urmărit cu atenție articolele mele anterioare despre Michelin CrossClimate 2, am subliniat în mod clar în ce situații aceste anvelope sunt recomandate și în care nu. De data aceasta, am ales să nu optez pentru anvelope all season, deși nu pot exclude posibilitatea de a reveni la ele în următorii 2-3 ani.
Masina mea a fost echipată din fabrică cu un set de jante de 18 inch și anvelope Falken cu dimensiunea 225/40/R18. Aceste anvelope sunt modele relativ performante, pe care Toyota le utilizează adesea și pe SUV-uri, având în vedere rezistența și un aspect sportiv mai pronunțat. Recunosc că în anumite momente, anvelopele pot pierde aderența la accelerări bruste, iar performanțele ar putea fi îmbunătățite. Cu toate acestea, în viraje, comportamentul lor este remarcabil, conform testelor pe care le-am efectuat.
Astăzi, subiectul discuției nu sunt anvelopele Falken, ci alegerea mea personală. Am afirmat în diverse articole (toate disponibile aici) că anvelopele all season sunt eficiente doar dacă provin de la branduri premium. Nu voi recomanda niciodată anvelope de la producători necunoscuți sau mărci low-cost. Conform clasamentelor realizate de experți, CrossClimate 2 se numără printre cele mai bune anvelope all season, având performanțe ce depășesc chiar și pe cele ale anvelopelor dedicate, de vară sau de iarnă, de la branduri renumite.
De asemenea, am menționat că, pentru cei care adoptă un stil de conducere sportiv, anvelopele all season nu sunt recomandate. Deși pe Tesla, care este o mașina cu mulți CP, producătorul pune din fabrica all season în SUA, iar Darius chiar a pus CrossClimate 2 pe modelul său, eu nu aș putea recomanda asta dacă alegi să te bucuri de toți caii putere. Deși Darius este mulțumit de performanțele acestora, el nu conduce într-un mod agresiv. Așa-i, Darius?
Pentru noua mea mașină, am decis să evit anvelopele all season, cel puțin temporar. Prioritatea mea este să valorific anvelopele de vară cu care a venit vehiculul, ceea ce înseamnă încă 2-3 sezoane de utilizare.
De asemenea, sunt conștient că, deși 200 CP nu reprezintă o putere exorbitantă, nici nu este de neglijat. Datorită sistemului hibrid, mașina are o accelerare puternică, iar în sezonul cald, pot pierde aderența în timpul plecărilor de pe loc sau în timpul accelerărilor rapide. Astfel, având în vedere modul în care puterea este transferată la roți, îmi doresc o aderență optimă.
În acest context, am ales să optez pentru Michelin Pilot Alpin 5, anvelope de iarnă performante despre care sunt încrezător că îmi vor satisface așteptările. În trecut, am utilizat Michelin Pilot Sport 3, care au fost cele mai bune anvelope pe care le-am avut vreodată. Performanțele obținute cu acestea sunt greu de descris în cuvinte și, cu siguranță, greu de crezut pentru cei care nu le-au experimentat.
Sunt curios cum se va comporta Pilot Alpin 5 pe mașina mea. Odată cu venirea iernii, voi merge prin zone cu condiții de iarnă, cum ar fi Austria, și voi reveni cu un alt articol pentru a vă împărtăși experiența. Cel mai probabil, după ce ambele seturi se vor uza, voi opta pentru anvelope all season, tot de la Michelin.
Darius a zis
Nu conduc agresiv, insa daca vreau sa plec de pe loc si sa pun la lucru toti cei 500 de cai putere masina nu pierde aderenta deloc cu Michelin CrossClimate 2. Nici pe ud nici pe uscat.
Gabriel a zis
E AWD a ta? Ca nu mai stiu.
Cristian Răducă a zis
Sedinta de redactie pe auto-moto 😛
Darius a zis
da, AWD.
Gabi a zis
Dot 2024, de unde le-ai luat?
Cititorii vostri a zis
DOT-ul nu e chiar atat de important cum zice lumea.
Michelin: „Tyres are not bananas!”
Gabriel a zis
Euromaster, ei se ocupa de Michelin.
Mara a zis
Ai luat si tu macar un ciubuc dupa atata reclama?
Gabriel a zis
Da, anvelopele gratis.
Jianu a zis
Cum de nu ai optat pt avelope de iarna cu tot cu jante? Sa nu ia stai de fiecare data sa dai jos anvelopele si sa pui altele pe aceleasi jante?
Mi se pare combinatia ideala la o masina rotile de 18 vara pt un aspect mai sportiv si iarna sa ai roti de 16.
PS: si eu Cross Climate 2 si am facut approx 43000 km in mai putin de 3 ani, dar deja au devenit foarte zgomotoase, desi nu au uzura prea mare. Au fost folosite preponderent extern. Mi se pare ca au devenit mai zgomotoase dupa ce am pus rotile de fata pe spate si alea de pe spate pe fata. Ziceam sa fie uzura uniforma.
Gabriel a zis
Ai facut foarte bine ca le-ai rotit. Cat despre jante, ma costa 3000 lei un set de jante si la cati km fac eu, dupa 2 ierni si 2 veri deja sunt uzate anvelopele, deci nu are sens sa ma complic si cu jante. Dupa oricum revin la CrossClimate.
Greuceanu a zis
@Jianu
În primul rând nu roțile sunt de 18″ vara și 16″ iarna, ci doar jantele.
În al doilea rând de ce să nu arate la fel de sportiv și iarna, adică de ce să nu folosească jantele de 18″ și iarna, din punctul meu de vedere nu există niciun motiv.
Jantele mai mici pe care se pot monta anvelope cu balon mai mare sunt mai comode pe denivelări și cam atât, nu au niciun alt avantaj iarna față de vara.
Mihai Stanila a zis
Am all season Michelin cross climate pe un mondeo awd si nu am reusit sa derapez pana acum . Cum insa la iarna am zis ca vreau sa fiu sigur am luat Continental 870p tot pe 18. Sper sa fi facut alegerea buna, la cat au costat. In rest…drumuri bune si fara incidente.
sciuro a zis
Masinile Toyota vin acum toate cu AS? Sau doar unele? Mai sunt si altii?
Gabriel a zis
Nu vin cu AS, vin cu anvelope de vara. Toate din cate stiu eu pentru Romania.
Tudor Daniel a zis
Bridgestone LM005 trebuia să fi luat de iarnă sunt peste Michelin
Gabriel a zis
Nu e adevărat!
Radu a zis
Cand ziceti ca unele sunt mai bune decat altele, dupa ce criterii le apreciati?
Eu ma gandesc la urmatorul scenariu. Testeaza careva specializat si vede ca anvelopa X are distanta mai scurta de franare cu 3 metri fata de anvelopa Y.
Apoi ma uit unde merg eu prin romania, si vad ca intre Brasov si Sibiu de pe camp a intrat pe sosea un tractor si a lasat noroi. Apoi ploua si ai ud + noroi si trebuie sa franezi. Pentru mine acel test in care X a fost mai bun decat Y este irelevant, pentru ca era pe ud dar curat.
Ce incerc sa spun e ca acele teste nu prea reproduc realitatea. Da, iti dau o idee despre ce poate anvelopa, dar daca acolo scrie ca de la 140 la 0 franeaza in 80 de metri in realitate nu va fi asa decat daca in momentul in care vei face o astfel de franare, esti exact in conditiile din test si nu in altele.
meșterul a zis
m am păcălit eu cu un set de LM005, nu se va mai întampla.
am pierdut aderența de mai multe ori la plecarea de pe loc.
nu spun că s proaste, dar nici senzaționale nu s.