Vision Pro, headset-ul VR lansat de Apple cu mult fast la începutul anului, pare să aibă probleme serioase cu vânzările. Se estimează că până acum s-au vândut sub 100.000 unități pe trimestru în Statele Unite, iar cifrele ar putea scădea chiar și cu 75% în următoarea perioadă, susțin analiștii. Motivul? În principal prețul astronomic de 3500 dolari, dar și setul limitat de aplicații. Consumatorii nu pot justifica un preț atât de mare pentru o jucărie care este în esență doar un dev kit frumos împachetat.
Și mai îngrijorător pentru Apple, Vision Pro a înregistrat în ianuarie, în faza de precomandă, comenzi pentru aproximativ 200.000 de unități Vision Pro, echivalentul a 700 de milioane de dolari, doar că o bună parte dintre clienți s-au răzgândit și fie au anulat precomanda, fie au returnat produsul, probabil dezamăgiți de experiența livrată. Ca urmare a acestor rezultate nesatisfăcătoare, se zvonește că Apple a pus pe pauză dezvoltarea unui succesor pentru Vision Pro, preferând în schimb să lucreze la un model cu dotări inferioare, dar mai bine adaptat pentru bugetele și nevoile maselor.
Până acum, însă, în ciuda resurselor colosale alocate de giganții tech pentru VR, tehnologia și adopția au stagnat. Mai nimeni nu pare să fie interesat de căști și aplicații și jocuri VR, cu atât mai puțin când în ecuație intervin prețurile nejustificat de mari.
Via Techspot
Si daca ar vinde 300k unitati pe an, tot se duc catre 1 miliard de dolari. E un inceput, desi daca nu fac ceva cu pretul ala, nu cred ca vor “decola” prea curand. Eu ca developer de ce as face ceva pentru un dispozitiv care nu are adoptie?