Ashes of the Singularity, probabil cel mai asteptat joc de strategie al anului 2016, si primul care va folosi intensiv DirectX 12, a intrat in stadiul de dezvoltare beta 2. Si cu aceasta ocazie avem si un nou benchmark, ce se axeaza pe aceasta interfata de programare grafica, aratandu-ne ce se poate face in cadrul sau.
Ce ne intereseaza in special la DirectX 12 si vedem in Ashes of the Singularity beta 2? Lucruri ca Explicit Multi Adapter Support, Asynchronous Compute si Multi-Threaded Command Buffer Recording.
Prima, Explicit Multi Adapter Support, se refera la folosirea in paralel a mai multor GPU-uri, indiferent de performanta sau provenienta lor. Adica putem cupla placi video nVidia cu AMD, si in acelasi timp cu IGP-uri Intel. Totul pentru a imbunatati performanta generala a sistemului. Iar fiecare GPU ar primi pentru rendat o portiune din ecran, proportionala cu puterea sa.
Asynchronous Compute se refera la posibilitatea GPU-ului de a procesa mai multe sarcini in acelasi timp, in loc sa astepte pana la completarea primei pentru a trece la a doua. Pentru ca, dupa cum stim, GPU-urile sunt capabile de paralelism extrem, si au din ce in ce mai multe unitati functionale (Stream Processors), care ar fi pacat sa ramana neutilizate.
Iar Multi-Threaded Command Buffer Recording are grija sa foloseasca toate nucleele procesorului, si sa le confere sarcini cat mai egale, spre a ridica limitele artificial create de puterea unui singur nucleu. Toate acestea, in multiple configuratii, au fost testate la AnandTech, Guru3D si TechPowerUp.
Si din cate observam, AMD beneficiaza enorm de DirectX 12. Atat pe partea de CPU, unde procesoarele sale cu mai multe nuclee isi fac mai bine treaba, cat mai ales pe partea de GPU. Aici Radeon R9 Fury X vede sporuri chiar si de 50%, fluierand pe langa concurentul sau direct GeForce GTX 980 Ti. Sa fie vorba despre o colaborare stransa cu studiourile Stardock si Oxide Games ce stau in spatele jocului Ashes of the Singularity? Nu prea credem.
AMD a promovat DirectX 12 si potentialul sau inainte ca aceasta interfata sa fie disponibila. Prin intermediul propriei Mantle. Si cel mai probabil DirectX 12 elimina o serie de limitari pe care AMD nu le-a putut rezolva singur sub DirectX 11. nVidia pe de alta parte si-a optimizat mult mai bine de la bun inceput driver-ul de DX11, deci trecerea la DX12 nu a adus mare lucru. Mai ales ca in acest moment inca nu suporta Asynchronous Compute, functie care numai ea a adus sporuri de maxim 10% la AMD.
Ashes of the Singularity va fi lansat pe data de 22 martie 2016, iar in continuare aveti si un scurt trailer cu aceasta strategie in timp real de mari proportii.
Radu a zis
Sa inteleg ca in sfarsit se folosesc eficient toate nucleele? Deci ar trebui ca procesoarele AMD sa castige ceva de pe urma DX 12 si sa fie mai apropiate de intel? Ar fi grozav sa fie ceva concurenta din nou.
Razvan a zis
Toate bune si frumoase dar din pacate ai nevoie de windows 10 sa folosesti DX12 🙁 .
daniel a zis
Sper sa aduca DX 12 si pe Win 7 desi sunt sceptic 🙂
Marius a zis
Daca nu aduc dx12 pe win 7 probabil voi instala separat win10 doar ptr jocuri, nimic mai mult
DDR a zis
Asa cum m-am asteptat, luand in considerare alte preteste care au aparut pe net…
Si daca adaugam si api-ul Vulkan – care face acelasi lucru ca dx12- si care va merge inclusiv pe win 7, inclusiv pe Linux, Android, care este si open souce, atunci avem inca un motiv de bucurie.
Curren a zis
Vise, pana acum Vulkan este mult mai lent decat DX11, mai are pana sa ajunga DX12 la nivel de suport si performanta desi pana la urma nu se bate nimeni sa ofere suport pentru Linux.
Deja pe Steam Windows 10 aproape ca a depasit Windows 7, mai are 1.5% si i-a luat fata.
alin a zis
toate astea trebuiau sa fie disponibile de la inceput. normalitate dupa 15 ani…:/
si test efecte pe un joc de strategie?! bine ca nu la sah.
Asu a zis
Pe ce pana mea sa testeze? Pa fallout?