Urmând exemplul industriei software, BMW a început să ofere dotări opționale pe bază de abonament. Deși componentele sunt deja instalate și nu implică niciun cost de exploatare pentru producător, compania bavareză este hotărâtă să-și mulgă clienții de bani să obțină venituri recurente.
Încălzirea în scaune, Driving Assistant Plus, High Beam Assistant și Driving Assistant Plus sunt deja disponibile în anumite regiuni cu abonament lunar, iar prețurile nu sunt deloc mici, pornind de la aproximativ 18 dolari pe lună. Momentan, BMW doar testează apele pe piețele asiatice, însă n-ar fi exclus ca pe viitor toate vehiculele de lux să aibă dotări opționale cu abonament sau microtranzacții.
Via The Verge
La naiba, nu mai iau BMW nou. Ma intorc la F30/F10 cu sub 200k km condusi de o batranica pana la piata, diesel, normal :))
Nu intaleg totusi cum ar putea sa functioneze ? Adica gen daca vreau masaj in scaune…platesc un abonament lumar…..si daca nu il ami platesc nu mai merge masajul sau ? :)))
Si ce se intampla daca vreau sa renunt la abonament…..duc masina la reprezentanta sa imi scoata scunele cu masaj sa imi pune scaune normale ???
im confused….
Îl dezactivează din soft…. LOL
Ți-l dezactivează sau activează on-line . Plătești-merge. Nu mai plătești-adio…
Asa ar trebui sa fie si pt semnalizarea de pe BMW … si asa 99.5% din posesori nu o folosesc … Macar o sa aiba scuza … „da vere …mi-am pus jenti de aluminiu si nu a mai ramas si de semnalizare …gen !”
Dar oare de ce nu prezentam tot in articol, cand cumperi masina ai optiunea sa cumperi scaunele incalzite sau dotarile definitv contra unei sume. Asa usor e sa aratam doar o parte de adevar. Poate pt un client care ia masina in leasing e mai ok sa ia scaunele incalzite 3 ani.
Romanii ar fi cei mai fericiti, ar scoate mufa de sub scaun si le-ar conecta direct la bricheta masinii. Oricum pretul de revanzare e posibil ca sa scada, intrucat trebuie portat abonamentul pe noul client.
Eu zic ca sunt gainarii de 2 bani chestiile astea. Daca oricum hardware e facut… lasa toate optiunile active ai gata. Ce naiba nu se satura astia de Bani si belesc maxim tot ce se poate. Oricum in pretul platit initial pe masina ai platit tot hardware-ul. Initiative hotzesti, ca la tesla.
Da, hardware-ul e platit deja de client, ca doar nu dau ei masina in pierdere si asteapta sa isi recupereze investitia din urmatoarele abonamente.
Oricum majoritatea acestor hardware-uri (senzori, camere, etc) au costuri mici, asa ca nu prea conteaza mult. Si isi recupereaza ei investitia din prima luna de abonament.
Inteleg asta in cazul softului, gen autopilot, harti, etc.
Dar in privinta hardware-ului mi se pare o prostie, daca este deja instalat.
Daca le merge treaba asta, atunci industria auto se va schimba complet.
Intr-un fel va fi bine ca toate masinile vor fi produse cu toate dotarile ceea ce va duce la un proces de productie simplificat si la timpi mai mici pentru livrare.
Stiti vorba aia „Prost nu e ala care cere , e ala care da ” , sincer nu as cumpara/opta pentru niciun brand de masina care recurge la.mizerii din astea .
Sa nu uitam de Mercedes, care pe EQS a scos o optiune care poata fi cimparata sau inchiriata (nu sunt sigur care din ele e corecta) ca masina sa vireze cu 10° mai mult , Bmw ofera Apple car play si Android auto la.abonament lunar , cand pe.masini low cost(daca mai exista asa ceva) e gratis
Intrebarea e, taxeaza in plus pe o caracteristica pe care ai platit-o deja la achizitionarea masinii? Sau te intreaba ce scaune sa-ti monteze si daca nu vrei incalzite cumperi masina ceva mai ieftin? Inteleg ideea de a achita un abonament pentru facilitati care se updateaza, cum ar fi de exemplu hartile de pe sistemul de navigatie, dar nu pentru un lucru care ramane la fel ca in momentul achizitionarii masinii, acela ar trebui platit o singura data, la cumparare.
Nemtii sunt deja cu un picior in groapa, daca incep cu “solutii” de genul, ma duc sa-mi iau cazma.
Mi se pare risipa de resurse sa faci full o masina si sa o folosesti pe jumatate.
La multe marci de „renume” exista camere si senzori care nu sunt activati si daca vrei o anumita optiune se activeaza din soft, dar nu online ci trebuie sa te deplasezi pana la reprezentanta, unde se activeaza imediat si trebuie sa platesti nu numai camera/senzorul/optiunea, ci si „manopera” de cateva clickuri … cam de 50 Euro pe click.
De aia in principiu evit Sfanta Treime: Mercedes, Audi si BMW.
Nu doar ca masina e scumpa, dar optiunile full pot tripla valoarea masinii.
Ca sa nu mai zic de service si reparatii …
Un alt exemplu este Tesla, unde ai o gramada de camere dar nu ai un 360, bani aruncati de pomana.
De vreo 8 ani Tesla care se chinuieste cu Autopilotul si inca nu a reusit sa il finalizeze.
Chiar daca se aproba, hardware-ul la multe va fi invechit si nu va putea sa faca fata.
Oare a cerut si a primit banii inapoi cineva care s-a plictisit sa astepte dupa Autopilot?!
Dacă nu plătești in plus pentru a avea opțiunea instalată ci doar pt folosirea ei, e de analizat pt că poate își bine financiar. Dacă e abonament adăugat pentru prețul opțiunii, se cheamă că vor să stoarcă bani in mod constant. Dar și piața de utilizatori are un număr finit de toleranță financiară la câte abonamente își pot face (streaming video, gaming, mai nou imprimantă și acuma mașină) așa că rămâne de văzut dacă le va aduce profit sau nu. Mai ales în contextul creșterii inflației.
Personal prefer sa conduc mașina fără nici o opțiune decât să plătesc pentru ea abonament lunar peste costul opțiunii, deși îmi permit financiar. E chestiune de principiu