Cu scopul de a-și optimiza costurile, unele companii au început să înghețe angajările pe anumite poziții sau chiar să renunțe la personal în favoarea inteligenței artificiale. Doar că această mișcare nu este văzută cu ochi buni de consumatori, ducând la frustrare în interacțiunile cu chatboții AI și chiar la pierdere unor potențiale vânzări.
Acesta pare să fie și cazul Klarna, o instituție financiară nebancară foarte populară, care, în urmă cu doi ani, a decis să înghețe angajările, iar ulterior să renunțe la aproape jumătate din angajați pentru a-i înlocui cu inteligența artificială. La un moment dat, compania se lăuda că peste două treimi din totalul interacțiunilor cu clienții se realiza prin chatboți AI, care efectuau același volum de muncă ca 700 de angajați.
Însă, în urmă cu câteva zile, CEO-ul companiei a recunoscut într-un interviu acordat Bloomberg că impactul costurilor a fost supraestimat inițial și că interacțiunile clienților cu asistenții virtuali lasă de dorit, aceștia oferind răspunsuri de o calitate mult mai slabă față de operatorii umani. În acest sens, Klarna a anunțat că va relua angajările pentru pozițiile de suport, oferind clienților posibilitatea de a discuta oricând cu un operator uman. Însă viitorii angajați nu vor lucra de la sediul companiei, ci remote, fiind recrutate persoane cu pretenții salariale cât mai mici, cum ar fi studenții, persoane din medii rurale etc. Cu alte cuvinte, tot o metodă de reducere a costurilor.
Sursa: Techspot
Lasa un comentariu!