Zece zile… cred ca asta este cea mai mare intarziere de pana acum la articolele configuratia lunii… Si din pacate abia acum am gasit timpul necesar acestei sarcini. Un singur lucru bun a iesit din aceasta intarziere: posibilitatea de a include procesoarele Llano desktop, lansate oficial acum cateva zile, si de a beneficia de ieftinirile atrase de acestea.
Sau cel putin asta era teoria. In realitate am vazut in continuare preturi mai mici la memoria RAM, si cam atat. Iar configuratiile astfel obtinute arata dupa cum urmeaza:
Low end:
Componenta | Pret | |
CPU | AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz box | 400 lei |
MB | Gigabyte 870A-UD3 | 350 lei |
RAM | Kingston HyperX Blu 1600 MHz CL9 4 GB | 140 lei |
GPU | Gainward GeForce GTS 450 512 MB 780/3600 | 355 lei |
HDD | Hitachi Deskstar 7K1000.C 1 TB SATA 300 32 MB | 170 lei |
DVD | Sony Optiarc 7261S | 75 lei |
Case | Asus TA-K62 | 80 lei |
PSU | Spire Jewel 420 W | 65 lei |
Cooler | box | 0 lei |
Total | 1635 lei | |
Alternative | ||
MB | MSI 870A-G54 | 305 lei |
RAM | Corsair XMS3 2000 MHz CL9 4 GB | 220 lei |
PSU | Mushkin Volta 500 W | 160 lei |
Middle end:
Componenta | Pret | |
CPU | AMD Phenom II X6 1055T 2.8 GHz box | 560 lei |
MB | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 495 lei |
RAM | Corsair XMS3 2000 MHz CL9 4 GB | 220 lei |
GPU | PowerColor HD 6850 1 GB 775/4000 | 540 lei |
HDD | Hitachi Deskstar 7K1000.C 1 TB SATA 300 32 MB | 170 lei |
DVD | Sony Optiarc 7261S | 75 lei |
Case | Thermaltake V3 | 175 lei |
PSU | Sirtec Element Power HPC-500-G12S 500 W | 185 lei |
Cooler | Zerotherm NV120 Nirvana Premium | 130 lei |
Total | 2550 lei | |
Alternative | ||
MB | Gigabyte 870A-UD3 | 350 lei |
RAM | Kingston HyperX Blu 1600 MHz CL9 4 GB | 140 lei |
Case | AeroCool Vs-9 | 195 lei |
Case | Raidmax Quantum | 250 lei |
Cooler | Scythe Ninja 3 | 170 lei |
High end:
Componenta | Pret | |
CPU | Intel Core i5 2500K 3.3 GHz box | 735 lei |
MB | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | 605 lei |
RAM | Corsair XMS3 2000 MHz CL9 8 GB | 455 lei |
GPU | PowerColor Radeon HD 6950 1 GB 800/5000 | 835 lei |
HDD | 2x Hitachi Deskstar 7K1000.C 1 TB SATA 300 32 MB | 340 lei |
SSD | OCZ Agility 3 60 GB SATA 600 525/475 | 490 lei |
BDRW | Sony Optiarc BD-5300S | 465 lei |
Case | Thermaltake Element T | 305 lei |
PSU | Sirtec G14C 650 W | 330 lei |
Cooler | Zerotherm NV120 Nirvana Premium + kit | 150 lei |
Total | 4710 lei | |
Alternative | ||
MB | Asus P8Z68-V | 590 lei |
RAM | Kingston HyperX 1600 MHz CL9 8 GB | 245 lei |
Case | AeroCool Strike-X | 305 lei |
Case | Antec Dark Fleet DF-10 | 325 lei |
Case | Thermaltake V9 | 335 lei |
Case | NZXT Lexa S | 330 lei |
Case | Thermaltake V5 Black Edition | 325 lei |
Case | Cooler Master Storm Scout | 320 lei |
Cooler | Scythe Ninja 3 | 170 lei |
La low end vedem un nou procesor, din gama Phenom II, care, desi cu frecventa superioara modelului folosit pana acum (Athlon II X4 645), este la aproximativ acelasi pret. Placa de baza Gigabyte 870A-UD3 in sfarsit s-a ieftinit si ea. Si am trecut la low end in mod definitiv pe varianta de carcasa si sursa separate. Carcasa este acelasi Asus TA-K62 propus si in editiile trecute.
Dar la sursa nu s-a putut urca prea mult. In varianta ieftina avem un Spire micut, secondat de un Mushkin mai potent. Si ca o veste ceva mai proasta, placile video de generatie veche incep sa fie mai greu de gasit, asa ca grabiti-va daca doriti una!
Trecem la middle end, unde s-a mers pe o solutie hexa core de la AMD ca varianta principala. Placi video GTX 460 de 768 MB nu prea mai exista, asa ca am evoluat la Radeon HD 6850. Iar la racire avem alternativa Ninja 3 de la Scythe.
Iar la high end pretul unui procesor Core i5 2500K fac orice model AMD redundand. Asa ca s-a renuntat pe moment la alternativa lor. Asteptam cu interes Bulldozer-ul la acest capitol. Si avem si un nou SSD, Agility 3 de la OCZ, care dubleaza vitezele de transfer, fara a creste semnificativ pretul.
Cu unitatile optice e mai complicat, pentru ca un BD-RW este cam dificil de gasit la pret bun. LG-ul de luna trecuta a explodat, iar Optiarc-ul nu mai ajunge in stocuri. In rest mai propunem ca alternative o placa de baza Asus similara Gigabyte-ului consacrat, si acelasi cooler Ninja 3.
Urmatoarea lista de configuratii sper sa nu mai intarzie, si sa vina in mai putin de trei saptamani. La final, pentru a anticipa cateva dintre intrebarile care se repeta luna de luna, mentionam: scopul acestui articol este realizarea unor sisteme cat mai echilibrate de low (1500 lei) middle (2500 lei) si high end (4500 lei), care sa se preteze la overclocking, multitasking si nu in ultimul rand gaming. Preturile au fost obtinute prin intermediul site-urilor centralizatoare de pret, si verificate (online) la magazinele in cauza.
@Alexandru, un articol foarte util desi cred ca asta am mai metionat odata lunile trecute. si daca tot avansam asa, posibil ca la finalul anului vom vedea la low end un PhenomII X6 1055T. cu conditia ca nu se va scoate de pe piata definitiv pana la sfarsitul anultui. desi AMD cam asta palnueste cu arhitecturile vechi. Si o chestie foarte utila cel putin din pdv., a fost o obtiune f. buna ca la Hi-End sa se introduca 2 HDD de 1TB fiecare si nu unul de 2TB. Adica eu cel putin nu recomand nimanui [pick-up-uri] de capacitati mai mari de 1TB. (nu e prea safety) si daca tot is la capitolul Hi-End, Pretul de 47xx Ron este chiar un pret bun. luand in considerare faptul ca avem un CPU foarte potent din pdv. al performantei in toate domeniile, o placa video Hi-end pot sa zic, capabila de rezolutii FullHD mai in Toate titlurile actuale de jocuri, desi aici nu strica si o alternativa nvidia, mai ales ca avem doar 1GB Vram, la 834Ron un GTx 560 Ti facea fata cam la fel in 95% din jocuri in comparatie cu 6950 1GB, iar la aplicatii oricum facea fata mai bine avand ceva CUDA la bord, dar oricum e f. ok, avem 2HDD de 1TB, avem si un SSD de 60GB pe SATA600 cu performante luminate pot sa zic, Placa de baza stabila, rami excelenti, si consum destul de decent, adica 650W nu poate spune nimeni ca este consum mare la un sistem Hi-End. deci per Total Pret Foarte Bun Pt. Categoria Sa.
Asteptam configuratia lunii uramtoare, poate vom avea parte si de un Bulldozer, dar nu-i sigur.
Ca de obicei preturi astronomice. Folositi un magazin on-line REAL , e-mag , grage , cel etc..
Exact piesele din configuratie low pe un magazin on-line mi-a dat
Total cos* 1.792,80 RON
Asta cu reducere 50 lei… Diferenta de 200 lei.
| propun sa se faca preturile de pe un singur magazin, lunar se schimba magazinul fara sa spui si numele lui {fara publicitate)in acest fel config for fi la un pret real,pt ca nimeni nu cumpara un ram de la un maggazin un hard de la un alt magazin si tot asa…il iei intreg de la un singur magazin si gata…ce zici? Numele magazinelor for fi confidentiale
Totuși aceste prețuri sunt orientative, piața e destul de „vie”.
gabozz eu am componentele spre exemplu din mai multe magazine. Am cel mult 2 componente din același magazin, parțial din cauza upgradului incremental, dar mai ales că am căutat cel mai bun raport calitate/preț.
De ce folosesti numai HDD Hitachi?Sunt HDD-uri mai bune de la alte firme.
Intr-adevar faza cu magazinele e adevarat, si daca luam in calcul ca poate nu toate lumea plateste online, atunci 10 componente = 10 Magazine la care se adauga si plata ramburs + cost de transport(exceptie acele magazine care asigura transport graturit) dar in rest asta inseamna un plus de 10-20Ron/Magazin. Eu de unul propun maxim 2 magzine online in cel mai rau caz 3, 2 dintre ele au si fost enumerate mai sus (PCGarage.ro / Cel.ro) iar eu mai adaug Debo.ro deoarece placile de baza si Procesoarele chiar si Memoriile sunt la pret destul de bun un singur dezavantaj are magazinul nu are chiar asa mare gama de produse, dar insa au anumite branduri care nu sunt in alte magazine, si bine-nteles preturile la CPU Intel/AMD is cu cel putin 100-150Ron mai ieftine decat la alte MAgazine on-line, la fel si palcile de baza(unele).
Iar un autor de mai sus a facut o referire la un aspect foarte interesant; si anume acela cu HDD Hitachi, daca tin eu bine minte anul acesta Western Digital a achizitonat Partea de productie HDD de la Hitachi. chiar m-ar interesa si pe mine dc mai folostiti aceste HDD, mai ales k nu se mai fabrica sub numele de hitachi, iar cele existente inca in magazine is cel ramase pe stoc. In plus mai am o intrebare de ce se folosesc HDD pe SATA300 cand cele pe SATA600 sunt si mai bune si mai ieftine si amu paote nu la toti dar de xemplu mie im conteaza si 10 sau 15RON.si daca primesc si tehnologie mai buna la pret mai mic dc sa achizitionez tehnologia mai veche,mai ales k mai nou aproape toate palcile de baza in special cele mid is hi-end dispun de minim 5 porturi SATA600. Eu recomand cu caldura un WD Caviar Blue 1TB 32MB Sata600. Il ma si eu si se tine f bine.
Day! La ce te gandeai cand te refereai la preturi astronomice? Nu de alta,dar apare o contradictie in gandirea ta..si am sa-ti dau eu un exemplu de magazin on-line cat se poate de REAL,DEBO se numeste, http://www.debo.ro/,de altfel de unde sunt luate,cred,multe din preturile afisate in configuratii,mai ales la high-end.si am sa ti explic si diferenta dintre emag si acest magazin;uite ce am comandat eu de la ei: procesor intel core i5 2500k -735 lei,placa video club 3d 6850 – 540 lei,memorii g-skill 8gb (2x4gb)- 283 lei,hard disk samsung hd103sj cu 7200 rpm – 180 lei si placa de baza asrock z68 extreme 4 – 623 lei,TOTAL -2362 LEI.Si acum aproximativ aceeasi configuratie daca as comanda-o de pe emag: procesor intel core i5 2500k -850 lei,placa de baza asrock z68 extreme 4 – 775 lei,hard disk samsung – 217 lei,memorii corsair(ptr ca g-skill nu se gasesc)cea mai ieftina varianta,corsair xms3 de 1600 mhz, 2x4gb -350 lei, placa video gigabyte 6850(la fel,club 3d nu au)-725 lei.TOTAL-2917 LEI.DIFERENTA:2917-2362=555 LEI.La asta ai transportul gratuit si nu platesti ramburs.E adevarat iti livreaza produsele in 5-10 zile,dar ptr diferenta de pret cred ca merita.Eu de exemplu la suma asta am adaugat 100 de lei si mi-am cumparat o sursa seasonic de 620w(nemodulara) + o carcasa in win buc….deci iti recomand sa mai rascolesti pe net,s-ar putea sa ai niste surprize chiar placute…
carcasa si sursa am luat-o de pe azerty…si e http://www.debo.ro/ fara de-ul de la urma :))))
Referitor la preturi desi stim ca cele afisate is doar cu scop de a face idee cam cat ar costa dar sa multumesc si pe cei care au facut referire la preturi reale am facut cel 3 configuratii la PCG sa fie ceva mai reale. pt toata lumea.
LOW:
http://www.pcgarage.ro/vizualizare-wishlist/385028/
MiD:
http://www.pcgarage.ro/vizualizare-wishlist/385032/
Hi-End:
http://www.pcgarage.ro/vizualizare-wishlist/385034/
Preturile intr-adeva nu-s chair cele mai ieftinela toate componentele dar compenseaza cat de cat una cu alta, acuma paote la celelalte magazine ies putin mai ieftin gen emag sau Cel.ro. Dar asta oricum ca Idee depsre preturi reale.
Mda, si daca as pune de la un mag, mi s-ar reprosa de ce nu caut la mai multe. Ce interes am eu la respectivul magazin (chiar daca nu l-as numi, ar fi relativ usor de identificat). Mi s-ar fi exemplificat ca respectiva componenta este mai ieftina. Deci nici asa nu ar fi bine!
Day, fara suparare, dar aberezi. Cum mai spunea cineva, zici ca preturile sunt astronomice (asta inseamna f mari), desi sunt cele mai mici de pe piata, si propui magazine mult mai scumpe. Care magazine dupa tine sunt „reale”, in timp ce propunerile mele nu ar fi? Multe preturi sunt si de la mag respective. Multe sunt de la altele. In mare am avut de-a face cu toate, si sunt reale. Nu-s la misto.
In alta ordine de idei, si eu sunt comod. Si as lua tot de la un magazin, cat timp nu as arunca bani. Cand mi-am luat actualul PC, am cumparat componentele de la 4-5 mag, ca sa obtin pretul cel mai bun.
Aceste configuratii sunt sugestii, sunt idei, sunt propuneri. Iar preturile sunt alese cat mai impartial posibil, si cat mai arbitrar. Si nu am timpul si energia necesara sa le configurez in 10-20 mag, si sa iau cea mai ieftina varianta, doar ca sa fie toate componentele dintr-un singur loc. Si am obosit sa port aceleasi discutii in fiecare luna, ca si cum deja as fi cheltuit banii cuiva pe ele. Fiecare este liber sa cumpere de unde vrea, si sa dea mai mult sau mai putin peste minimul afisat de mine. Nu?
Revenind la componente. Da, Hitachi a fost cumparat de WD. Insa produsele nu au disparut atat de repede cum s-au semnat si actele. aceeasi poveste si cu HDD-urile Samsung, ce au fost cumparate de Seagate. Modelul din oferte are un pret bun, si doua platane de 500 GB fiecare. Din aceste cauze a ajuns aici. Interfata e mai putin importanta, pentru ca oricum nu satureaza SATA 300. Si WD10EALX este o optiune buna, dar cu 30 lei mai scumpa. Inainte era un Samsung cu specificatii similare, dar a ramas si el mai scump, si am schimbat pe acest Hitachi.
Domnule Misterio88 doar o singura corectie,de fapt doua:in configuratia hi-end ati folosit memorii de 1600 mhz; dak folosim memoriile de 2000 din configuratia lui Alexandru ar fi un plus de 237 lei (pe pcgarage memoriile corsair xms3 2000 costa 493 lei).intradevar ar trebui folosite alte hard diskuri -sata 3 sau daca nu alte firme mai cunoscute (bune)- in acest caz, daca mai adaugam un hard de 1tb wd din configuratia dumitale,adica inca 220 lei,ar fi un plus de 457 de lei,coroborat cu cei 4750 lei ar iesi suma de 5207 lei,suma care depaseste cu mult atat tinta stabilita ptr hi-end cat si pretul rezultat in actuala configuratie.deci solutia alegerii produselor numai de pe un singur magazin on-line nu este rentabila,cel putin nu in cazul pcgarage,emag,cel,pcfun,evomag,oktal,etc cam toate care sunt in armo ce au cica credibilitate dar o politica neconcurentiala a preturilor…
@Dan Ionescu da ai dreptate, in ambele privinte. eu am ales PC garage pt ca am putut face repede configuratiile cu mai taote componentele scrise si alese de Alexandru, exceptie a facut doar la hi-end unde recunosc e greseala mea, am uitat sa pun 2HDD-uri de 1TB si am ales varianta Kingston la memorii,nu am vrut sa fac nici un fel de asemanare de pret, deoarece am facut referire doar la un singur magazin. Si am ales PCG care nu e chiar cel mai ieftin, desi am si specificat acest lucru, am avut la dispozitie toata gama de componente. Bine-nteles ca sunt multe magazine cu preturi mult mai bune decat PCG sau Cel, chiar de exemplu evomag.ro unde am vazut ceva placi video f bune la pret incredibil de mic. SI amgazine sunt nu una nu doua, Cum a zis si Alexandru fiecare are dreptul sa decida de unde si din cate magazine vrea sa-si faca sistemul dorit. Si daca va uitati mai bine la un commnetar lasat de mine mai sus chiar i-am mentionat lui Alexandru ca a scos un pret bun pt sistemul Hi-END. si dupa cum am zis daca cineva nu plateste online nu prea are beneficii mari in ceea ce priveste achizitionarea componentelor din mai multe magazine. pt k stiu multi care au o gandire mai „redusa” zic eu nu k as vrea sa jignesc pe cineva dar unii prefera sa ii vina acasa componentele in decurs de 2 zile inloc sa plateasca online si sa astepte o saptamana sa zicem(in cel ami ra caz) si nu-l costa mai nk. pt k majoritate magazinelor online la o anumita suma depasita deja ofera trasnport gratuit. deci cu plata online nu avem de paltit rambursul si este mai rentabil sa luam din 5-6 magazine componetele dar altora nu le convine. PLus altii se mai fersec de la cumpararea produselor din mai multe magazine din cauza problemelor de garantie. care la 60-70% din magazinele online ies cu scantei. nume nu vrea sa dau la amgazine pt k nu vreau sa stric business-ul niciunuia din magazine sau sa-i fac reclama negativa dar si destule.
Spuneti-mi si mie unde gasiti voi piesele alea la pretul ala? ca pe pcgarage la toate e diferenta de vreo 50 de lei…
un ajuutor pt tine Dimy:
http://www.price.ro si iti va lista majoritatea magazinelor ca sa poti gasi cele mai mici preturi.
Stiam site-ul dar tot nu gasesti preturi asa mici ca acolo sus… Si parca configuratiile nu sunt echilibrate…
@Dimy daca te uti pe mai mumlte pagini le gasesti diferentele is de 1-2 Lei
maxim iar in rest le gasesti la preturile afisate de Alexanfru.
Dimy, ultimul paragraf iti este dedicat personal. Citeste-l. Preturile sunt valabile pentru ziua publicarii numai. Intre timp ele mai fluctueaza. Dar cred ca si azi sunt pe acolo, diferentele fiind infime.
@Alexandru
Cred ca ai prins zii cu reducere daca as gasi din piese la preturile alea as face destul de des upgrade…
Zi-mi ce nu gasesti, si cautam impreuna. Si sper ca nu o sa te iei de faptul ca preturile sunt rotunjite… Ca sunt sigur ca nu era nici o promotie sambata noaptea…
Salutare.Nu am prea mare experienta in ale pc de aceea o sa va cer sfatul in legatura cu o placa video pentru low.http://www.debo.ro/sapphire-hd6770-1024mb-pci-e-dvi-hdmi-dp.html
Ce ziceti,se merita sau nu calitate/pret?Multumesc.
Marius, Radeon HD 6770 (sau HD 5770, ca sunt acelasi lucru) este putin peste GeForce GTS 450 ca performanta generala. Insa diferenta de pret este procentual mai mare decat cea de viteza, asa ca eu nu am propus-o. Este o placa ok, dar raportul calitate / pret tinde spre GTS 450.
ssj4jordan, toate magazinele online din Romania lucreaza cu aceeasi importatori. Deci in principiu, daca unul are, au toate (exceptiile sunt facute cand un magazin online are stocurile sale).
@Misterio88 Ai cam dat-o în bară cu configuraţiile.
@Beji, daca poti sa detailezi te rog la ce te-ai referit ca am dat-o-n bara cu configuratiile.
park trebuiau sa fie in stock produsele….iar i5 2500k numai in stock nu e la pretul ala pe debo…
Nu îmi mai bat capul să mai explic. Verifică comentariile mele de la configuraţiile anterioare.
PS: Plăci de bază scumpe, surse care nu merită, carcase slabe sau care nu îşi merită banii etc.
Posibil e cum zici tu nu te contrazic, deaorece nu-s expert extrem in PC, aleg doar lcururi care din experienta pesronala stiu ca se merita, iar preturile oricum au fost date cu scop de xemplu pt cei car vor sa cumpere configuratii complete de la un singur magazin si nici n-am ales cel mai ieftin magazin.
Da m-am uitat si majoritatea preturilor erau de pe Debo (sper sa nu se considere reclama) , si daca stai prin Bucuresti cum iei de la un magazin din Cluj? Ar trebui sa iei si tu mai multe magazine mari si sa faci o medie a pretului pentru ca in acel magazin AMD x6 e 560 cam asa si pe altele e 650…
Si dupa tine cat timp ar lua sa faci o media la toate magazinele online din Romania? Si ar fi asa relevanta media? Si daca majoritatea preturilor sunt de la x mag, de ce nu e bine? Nu asta vroiau cei de mai sus? Si din mom ce e vorba de un mag online, de ce tre sa fii in acelasi oras cu el ca sa poti sa cumperi de acolo? La fel cei din Iasi se vor plange ca de ce iau preturi de la mag din Buc, nu? Si tot asa. Eu, desi bucurestean toata viata mea, am luat si de la Debo. Si mi-a venit produsul prin posta. Mai mult, nici nu am platit taxe de livrare la el (probabil depasea un prag al lor).
In concluzie: lasati in pace preturile. O varianta mai buna nu exista, decat daca vreau sa stau cateva zile la acest articol si sa afisez toate variantele. Nu va mai legati de preturi. De acum considerati-le tabu! Cel mai folositor mi se pare sa scriu pretul minim (ca sa stie oricine de unde se pleaca). Altceva mi s-ar parea mai putin relevant (sa iau un x mag, sa fac medie, sa iau din anumit oras, sa etc).
PS: Dimy, daca ti-as fi zis ca o componenta costa 600 lei, si tu ai fi luat-o asa (luand de buna recomandarea mea), dupa care ai fi aflat ca in alt mag e 500 lei, nu m-ai fi injurat? Asa eu iti spun ca e 500 lei, tu gasesti unde, si e decizia ta daca iti place mag respectiv sau vrei sa dai 600 lei ca ai mai mare incredere, sau esti mai aproape de celalalt mag. Cel putin asa iei o decizie informata, pe barba ta.
Eu unu sunt de parere ca Alexandru are dreptate si sfatul meu este urmatorul: daca tot aveti internet majoritatea, cel putin care lasa commnetrui pe aici sigur au; asa ca nu mai fiti lenesi si sa va asteptati ca cineva sa va deie mura-n gura, aveti cu toti 2 maini si 10 Degete cu care tastati toata ziua si scrieti commenturi; cu acest efort puteti tasta si componenta/componentele respective pe google [ asanumitil cel mai bun prieten online al omului ] si sa acordati si voi putin timp sa cautati magazinele din Roamnia. Preturile chiar nu au o relevanta mare is cu scop de sugestie. poate gasiti mai ieftin, paote gasiti mai scump, ce mai conteaza. daca gasit mai ieftin, sa va fie de bine, aveti noroc. Articolul ii scris pt a face o idee in ceea ce priveste achizitionerea unuia dintre aceste 3 categorii de PC-uri. Nu ca sa facem intrecere cine gaseste cele mai mici preturi online, pt asta, sunt site-uri specializate, sa se descurce fiecare. Sincer ar trebui sa fiti recunascatori pt aricolul respectiv si mai ales persoanei care scrie acest articol.
Nu toata lumea si-ar dedica timpul sa va faca sugestii in ccea ce priveste achizitionarea unui PC la un anumit nivel de buget, deoarece fiacare ar putea sa-si gaseasca singur ceea ce-l intereseaza.
Se pare ca exista o atentionare la cooler-ul din configuratia High-End, Zerotherm Nirvana NV120 din care citez:
„The backplate, which is mounted in the back of the motherboard, is covered with a transparent adhesive foil. When removing the protective sticker from the backplate, it is far too easy to accidentally pull off this adhesive film aswell. As a result, the bare metal will press against the reverse side of the CPU socket, creating a short circuit that can destroy your entire motherboard. In the worst case, this can even affect other components too.”
Articolul este mai vechi, e posibil sa se fi schimbat acest cooler, dar cred ca merita totusi atentie.
Se pare ca link-urile nu sunt permise 🙂 Mai bag o fisa:
Articolul cu pricina:
http://www.tomshardware.co.uk/CPU-Coolers-Phenom-Core2,review-30115-15.html
vad ca nu au aparut configuratii pt lunile iulie si august
asa ca cine vrea o idee poate sa se uite pe situl meu la configuratia lunii august
este echivalenta ca pret cu ce este aici low end. dar performantele sunt ceva mai bune, catre middle end.
https://sites.google.com/site/dreamsprovided/Home/august-2011
@Andrei M.D. Sursa ta are 620 GB aparent, în loc de 620 W.
PS: Configuraţia aia nu arată bine deloc.
@Benji
este cel mai josnic atac, probabil doar de atata esti in stare
GB ala de care zici tu face parte din denumirea prudusului pt ca exista si varianta modulara a aceleiasi surse.
poate vrei sa iti si justific parerea ca nu arata bine configuratia.
deci in primul rand e seasonic si nu sea sonic(Sea Sonic Ltd e firma producatoare – arata-mi un sait unde scrie surse sea sonic);doi:ar trebui memorii de 1866 de mhz de vreme ce controlerul de memorie suporta frecventa asta;trei: cu siguranta asta nu e sistem mid-end asa ca nu mai avea reactii copilaresti..inainte sa postezi undeva asuma-ti si probabilele critici.si patru- la and/or nu este decat and ptr ca nimeni nu atat de tampit sa isi doar un ssd de 64 de gb fara un harddisk de stocare mare
@ Dan Ionescu
in primul rand in rapunsul meu lui benji se poate citi ca il rog sa isi argumenteze pozitia si nu sa atace denumirea produsului, ceea ce din pacate faci si tu, nu inteleg ce va cramponati toti in denumiri
poftim linkul unde apare forma incorecta sea sonic
http://www.price.ro/preturi_sea_sonic_s12ii-620_bronze_ss-620gb_316598.htm
acum hai sa discutam punctele 2, 3 si 4 din raspunsul tau
2.placa aceea de baza suporta 32 giga de ram, deci ca sa facem o analogie cu ce propui tu, ca nu am pus memorii de 1866mhz, ar trebui de asemenea sa pun si 32 de giga in configuratie doar pt suporta placa de baza atata? sunt putini care au pe sistemele lor memoria la frecventa maxima suportata de placa de baza si inca si mai putini care au maximul de cantitate de memorie suportat , deci argumentul tau este valid dar numai la nivel teoretic.
3. as vrea sa intri in detaliu sa imi explici de ce crezi ca nu este un sistem mid end
4. nu toti au sau isi permit un SSD , de aceea am pus and/or pt ca poti sa incepi cu un HDD clasic si daca vrei, daca ai nevoie sau daca iti permiti vreodata sa iti cumperi si un SSD.
cat despre acuzatia de a avea reactii copilaresti este un atac sub centura pe care nici nu are sens sa comentez.
Andrei M.D., da-mi voie sa intervin. Placa de baza recomandata de tine suporta pana la 64 GB de RAM, la 2400 MHz. Dar chiar si asa, sa recomanzi intr-un desktop middle end o placa uATX nu-mi miroase a bine. Te limitezi. Sa mentionez si lipsa placii video? Atunci ce middle end mai ai, cand esti pe grafica integrata si placa de baza uATX? La low end ce mai faci?
Si daca la cantitatea de RAM punctul tau de vedere este valid (nu pui maximul), atat pentru ca ai da prea multi bani, cat si pentru ca nu ai vedea sporuri de performanta (nu ai avea cu ce sa umpli atata memorie la nivel de sistem personal), la frecventa lucrurile stau altfel. Frecventa se traduce in performanta. Iar controller-ul de memorie iti dicteaza minimul la care ar trebui sa te uiti. Si daca luam in considerare pretul mic avut de memoria RAM in ultimul timp, chiar are rost sa te zgarcesti la 4 GB la 1333 MHz?
Si ca sa inchei, tu consideri un sistem echilibrat cand CPU – 510, MB – 420, RAM – 70, VGA – 0, HDD + SSD – 735, PSU – 340, Case – 200. Acum se intelege si de ce nu ai trecut preturile… Cum poti investi de zece ori mai multi bani in stocare decat in RAM? Chiar ai nevoie de 1 HDD de 2 TB? Sa mai zic ca in aceeasi bani poti pune 2 HDD-uri de 1 TB, in RAID 0, avand o performanta dubla? Sa mai spun ca sunt multe SSD-uri mult mai performante ca acela la o diferenta relativ mica de pret? Sa intreb la ce ai nevoie de o sursa de 620 W cand sistemul consuma 150 W intr-o zi proasta?
La final imi cer scuze pentru lipsa articolului de luna trecuta, dar nu am fost in tara si nici nu am avut net la dispozitie… Din august lucrurile intra in normal!
Iata un exemplu de sistem low end spre middle end, generatie noua, echilibrat si usor upgradabi:
Placa baza: ECS/a75f-a/ USB3.0, SATA3 – 301 lei
Procesor: AMD A8-3850 – 529 lei
Memorii: 2x 2gb A-DAta 1866 Mhz gaming series – 153 lei
Carcasa plus sursa 500 W(30 A pe railul de 12V) Inter-tech/jy-236-polecat – 158 lei
Hard disk – hitachi 1T – 170 lei
Total – 1311 lei
Se poate upgrada usor adaugandu-i-se o placa video in hibrid crossfire din seria 6450, 6570, 6670, ultima si cea mai buna costand 320 lei in varianta sapphire/radeon-hd6670-hypermemory-512mb-ddr5-128-bit. Performanta cu acest hibrid crossfire depaseste cu mult varianta geforce GTS 450.
Totalul in acest caz este: 1631 lei
Preturile, exceptand hard-diskul, le-am luat de la un singur magazin online care practica preturi medii.
ups, am uitat DVD writeru’- se mai adauga 75 lei
@ Alexandru
poftim un raspuns bine argumentat si de asemenea civilizat, nu ce au facut benji si dan ionescu
ai dreptate in legatura cu disproportia dintre pretul dat pe ram si restul componentelor, in schimb la ram am spus si/sau, deci nu se ajunge musai la pretul acela exorbitant, depinde d efiecare
am ales o sursa prea puternica in ideea ca este un bronze iar daca vrei sa faci overcloking e bine sa ai o sursa peste medie. Poate e un pic overkill, poate ar fi fost suficienta vaianta de 520W.
in septembrie o sa prezint un sistem mai echilibrat, mersi mult
salut
https://sites.google.com/site/dreamsprovided/preview-september-2011-build
configuratia preliminara pt luna septembrie, bazata pe criticile aduse de Alexandru configuratiei din august
in continuare nu are placa video dedicata pt ca mie personal o astfel de solutie nu imi foloseste, eu jucand doar starcraft 2 si foarte rar un joc mai vechi: homeworld 2.
Pentru aceste jocuri placile integrate de ultima generatie sunt suficiente.
si cunosc destui oameni care nu au nevoie de placi grafice dedicate.
Foarte buna ideea cu: Pret*
*Pret minim orientativ, pretul total poate fi ceva mai mare. Nu va mai legati de preturi. De acum considerati-le tabu!
Si sa nu uit: multumiri autorului pentru efortul depus si sper sa avem in continuare articolul cu configuratia lunii.