Linkurile moarte nu sunt preferatele Google, asa ca tinde sa le penalizeze, mai mult sau mai putin. Pe langa asta, cititorii tai nu vor sa dea peste linkuri care duc nicaieri asa ca trebuie sa te asiguri ca acest lucru nu se intampla, daca vrei sa nu-i pierzi. Saptamana trecut m-am ocupat pentru prima data de asta, dupa ce am vazut ca avem 1500 de erori 404 in Google Webmasters Tools. Sa vedem cum am rezolvat problema.
In WordPress problema se rezolva relativ usor. Am cautat un plugin capabil care sa faca asta, dupa scurt timp am gasit Link Checker. Plugin-ul stie sa scaneze tot site-ul dupa linkuri si sa le verifice. Arena IT are 8200 de articole si 24000 de linkuri, i-a luat cam 24 de ore sa verifice tot si mi-a gasit cam 1000 de linkuri unice moarte.
Acelasi plugin stie sa faca unlink sau sa marcheze cu „nofollow” linkurile moarte. E foarte util pentru ca Google va sti sa nu mai mearga pe acele linkuri si, astfel, sa nu mai piarda timp aiurea din cauza siteului tau. Nu e dovedit dar se presupune, si e cam logic, ca Google are un anumit timp alocat pentru fiecare site, daca-l pierde prin a accesa linkuri moarte atunci cele bune nu vor mai apuca sa fie indexate.
Asa se face ca am ajuns de la 1500 la 20 de linkuri moarte, care de fapt sunt tag-uri inexistente si pe care probabil le voi redirecta curand. Pluginul va verifica, daca-l lasi activ, linkurile frecvent si asa nu vei mai ajunge la erori 404.
Hai mersi, chiar aveam nevoie 🙂
ms frumos man , eu am undeva la 75 de 404s sper sa mi se scoata si mie ms mult inca odata