Dacia Sandero reușește să revină pe primul loc în topul celor mai vândute mașini din Europa, după ce o actualizare a statisticilor oficiale a corectat datele preliminare care o plasau pe locul al doilea.
Într-un context economic european marcat de scăderea cererii generale de automobile și de tranziția tot mai clară către modele electrificate, Sandero se menține în preferințele cumpărătorilor europeni, chiar dacă diferența față de rivala Peugeot 208 a fost infimă — sub 100 de unități.
Conform datelor din luna martie, Dacia Sandero a înregistrat 25.402 unități înmatriculate în Europa, o cifră care reprezintă totuși o scădere de 3,8% față de anul trecut. Acest recul este pus pe seama ciclului de viață avansat al modelului și pe concurența crescută din partea unor modele noi, precum Citroen C3, care vine și cu o variantă electrică. Peugeot 208, deși depășit de Dacia în martie, are o revenire puternică, datorată ofertei electrice și ajustării prețurilor.
În contextul acestei lupte strânse, pe locul al treilea se menține Nissan Qashqai, cu o creștere notabilă a vânzărilor, în ciuda unei scăderi față de anul trecut. Alte modele care domină piața europeană sunt Renault Clio, VW Golf, T-Roc și Tiguan — cele trei împărțind aceeași platformă și, parțial, aceeași clientelă — dar și Opel Corsa, Peugeot 2008 și Ford Puma. Ultimul, produs la Craiova, a reintrat spectaculos în Top 10 cu peste 19.000 de unități vândute, confirmându-și popularitatea, mai ales în Marea Britanie.
Dacia Duster a ieșit temporar din Top 10 în martie, dar înregistrează o creștere solidă de 13% comparativ cu anul trecut, cu circa 17.000 de unități vândute. La nivelul primului trimestru din 2025, Dacia Sandero rămâne liderul absolut, cu peste 67.000 de unități vândute, urmată de Peugeot 208 (54.000 unități) și VW Golf, care pierde teren cu o scădere de peste 14%. Duster se apropie de 50.000 de unități, confirmându-și poziția solidă în segmentul SUV-urilor compacte.
Succesul Sandero arată încă o dată eficiența rețetei Dacia: preț competitiv, design atractiv și fiabilitate, într-un moment în care consumatorii europeni devin tot mai atenți la raportul calitate-preț, în fața unei piețe auto în transformare accelerată.
Lasa un comentariu!