Scandalul dieselgate din ograda Volkswagen continua. Inca nu exista o pozitie oficiala despre cum se vor „repara” masinile afectate, insa se pare ca rezolvarea merge de la un update de soft pana la schimbarea catalizatorului sau chiar a masinii. Insa de acum poti verifica daca masina ta e afectata de problema poluarii.
Pentru a verifica daca masina ta polueaza mai mult decat ar trebui tot ceea ce trebuie sa faci e sa-ti introduci AICI seria de sasiu (VIN-ul). Dupa care, spun ei, fie-i contactezi tu pe ei fie astepti si probabil te vor contacta ei pe tine, asta daca ai datele de contact in reteaua Volkswagen.
Citeste si: Scandalul Volkswagen explicat pe scurt + video
Ramane de vazut ce solutii se vor adopta pentru rezolvarea acestei situatii. Bloomberg spune ca pe Volkswagen ar putea sa-i coste aceasta miscare intre 20 de euro si 10000 euro, in functie de ce metoda se va aplica.
Voi incerca sa fiu la curent cu subiectul pentru ca, unu la mana, sunt curios cum rezolva compania problema, avand in vedere ca sunt 11 milioane de masini cu probleme, si, doi la mana, detin un autoturism VW afectat.
ANV a zis
Afectat sau infectat… Totuna 🙂
seniordady a zis
Se pare ca Volkswagin va trebui sa plateasca o amenda de 65 miliarde de euro, iar asta se va lasa cu mari probleme pentru companie. Probabil prima situatie va fi disponibilizarea de personal si inchiderea unor fabrici. Oricum stati linistiti ca orice masina diesel(de la orice producator) emana noxe mai mult decat limita admisa. Probabil vor urma si altii….vom vedea. Cred ca motorul diesel a ajuns la un punct in care nu mai poate fi perfectionat.
Penguin a zis
In US probabil nu vor pati nimic. Acolo avocatii o sa faca legea si o sa ii scoata basma curata. Apropo stiati ca au angajat aceeasi firma de avocatura care i-au avut ca si clienti pe cei de la British Petroleum atunci cand au provocat unul dintre cele mai mari dezastre ecologice.
Daca GM nu a suferit consecinte dupa scandalul cu defectiuni la airbaguri in care a fost dovedit ca minim 6 oameni au murit din cauza acestei probleme cu siguranta nici VW nu va plati nimic.
Ramane sa vedem ce se va intampla cu ei in EU. Oare o sa se ia in considerare ca 5% din slujbele din Europa sunt datorate VW? O sa fie interesant de vazut.
Marius a zis
[….]Oare o sa se ia in considerare ca 5% din slujbele din Europa sunt datorate VW? O sa fie interesant de vazut.[…]
Stai linistit ca daca moare VW o sa fie nevoie de forta de munca mai mare de 5% pentru ca celelalte concerne sa suplineasca deficitul de autovehicule.
Marius M a zis
Lucrurile nu au cum sa fie simple. Inlocuirea soft-ului ca sa nu mai polueze inseamna consum mai mare de motorina si implicit procese colective ale posesorilor afectati, intrucat nu mai sunt aceleasi valori pe hartie ca cele de la achizitie. Catalizatorul este foarte scump intrucat se folosesc metale rare si nu cred ca il pot perfectiona atat de mult. Inlocuirea masinii… greu de crezut, mai degraba inlocuirea motorului.
DGC a zis
o verificare diferita poate fi facuta si cu ajutorul acestei aplicatii romanesti: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.diesel.gate&hl=ro
Alexandru Adrian German a zis
E o enigma pentru mine cum un soft poate sa pacaleasca un sistem complet independent de masurare a poluarii. Pe teava de esapament se introduce o sonda care masoara poluarea functie de turatie – deci mai avem si un turometru – cum poate pacali?
Adrian a zis
Cam asa https://www.youtube.com/watch?v=GhvI2oeBPtY
Alexandru Adrian German a zis
Deci de fapt nu e o pacaleala, e doar consumul si poluarea in cazul cand e pe banc. Probabil ca daca ar face ca masina sa foloseasca si la rulare aceiasi parametrii ar scadea dramatic puterea motorului. Toti ar resofta masina imediat ce o iau.
Exe a zis
Das auto. =))
xtz a zis
Nasol Darius J sa ai ghinionul sa cumperi tocmai o masina cu aceste probleme de la VW. Uite de-aia prefer eu BMW, mi s-au parut intotdeauna mai profesionisti, nu ca nu as aprecia foarte mult si VW (VAG).
Oricum, eu cred ca la faza cu amenzile in diferite tari, mai ales in SUA si EU, autoritatile or s-o lase mai moale, altfel vor afecta grav negocierile pentru programul de liber schimb intre SUA si EU (inceputul pentru crearea Ameropa), aici fiind interese mult mai mari din ambele parti decat niste masini poluante, in plus Germania este locomotiva EU si nu o sa stea cu mainile in san vazandu-si exporturile si implicit economia afectate de acest scandal. Probabil ca Franta si Italia vor fi mai vocale deoarece au proprii producatori auto dar cam atat.
alin a zis
oricum daca ai diesel/cancerigen faci resoftare pt +50% cai.
Marius a zis
Din punctul meu de vedere orice persoana poate da in judecata VW, nu numai cei care detin un autovehicul afectat.
Cine ne despagubeste pentru toate noxele inhalate?
Inteleg ca toate masinile polueaza dar de 40 de ori mai mult?
alin a zis
ca sa fim seriosi pana la capat ar trebui sa protestam pt interzicerea dieselui, tigarilor, e-uri etc