Dupa dezastrul in care a sfarsit Hindenburg-ul, dar si din cauza dezvoltarii avioanelor, mult mai rapide, dirijabilele au pierdut terenul, ramanand o pagina de istorie. Insa in ultimul timp, datorita preturilor in continua crestere a combustibililor, s-a facut simtita nevoia pentru un transportor de marfa mai economic.
Si astfel s-a redeschis portita pentru dirijabile. Pentru ca acestea folosesc heliul pentru a se ridica de la sol, nu au nevoie de motoare puternice pentru deplasare. Si astfel consumul de carburant este mentinut la minim. Probabil din aceasta cauza cei de la Boeing au decis sa faca echipa cu SkyHook, si sa inceapa comercializarea unui model de dirijabil de transport, JHL-40.
Fiind abia la debut, acest dirijabil va putea ridica de la sol doar 40 de tone (comparativ Antonov 225, cel mai mare avion de transport existent, poate ridica 640 de tone), si le poate transporta pe distante de maxim 320 de mile fara realimentare.
JHL-40 foloseste patru motoare pentru propulsie, si va putea fi folosit pentru a face transport-uri in zone izolate ale lumii (jungla, Alaska etc). Boeing va produce aceste dirijabile, iar SkyHook le va intretine.
Si in timp cu siguranta vom vedea dirijabile mult mai voluminoase, care sa poata transporta mult mai mult si pe distante mult mai mari. Nu m-ar mira daca cineva ar combina un dirijabil cu noile turbine eoliene, ajungandu-se la o aeronava autointretinuta, cu raza de actiune practic nelimitata.

ar fi ceva sa se reuseasca asta
Alanka/Alaska 🙂
Pe smecherul care a postat primul nu se poate sa il banati? E enervant deja.
Ms, s-a corectat!
Momentan Nu Da Click nu incalca vre-o regula, doar pune comentarii stupide. Poate vrea sa-si promoveze site-ul, sau poate doar asta gaseste de spus… Si prostia, desi poate ar trebui, nu se pedepseste.
Nu Da Click, incearca mai plurisilabic, cu subiect, predicat si restul partilor componente ale unei propozitii! Si usor usor poate ajungem si la fraze.