Cand nVidia a proiectat GPU-ul high end Pascal GP100, i-a asigurat o putere de procesare cu precizie dubla la jumatatea celei normale, de 5.3 TFLOPS. Dar aceasta nu are niciun rol in gaming. Nu ajuta si nu-si are rostul. Pana acum nVidia a limitat pur si simplu aceasta posibilitate la versiunile de placi video destinate utilizatorilor normali.
Dar este posibil ca la Pascal sa se schimbe putin reteta. Si in loc de un GPU GP100 cu precizia dubla castrata, GeForce GTX 1080 Ti sa aiba un chip complet nou. Care sa nu contina deloc aceasta tehnologie, si sa se multumeasca numai cu procesarea simpla a celor 3840 Stream Processors. Acesta s-ar putea numi GP102, si ar reprezenta o noua treapta intre GPU-urile companiei.
Cum ar fi justificata aceasta schimbare? Printr-o productie ceva mai facila a unui chip mai putin complex. Dar dupa cum bine stim proiectarea unui nou chip costa destul de mult. Deci economiile ar trebui sa fie substantiale. Sau poate procesul tehnologic de 16 nm FinFET de la TSMC nu este suficient de matur pentru a avea un randament bun cu chip-uri mari ca GP100, si este nevoie de o alternativa ceva mai simpla.
La final ramane sa ne legam de disponibilitatea memoriei HBM2, extrem de limitata. GP102 ar putea fi in acelasi timp o optiune GDDR5X la GP100. Dar cred ca am speculat destul, si mai bine ne bucuram pentru moment de GeForce GTX 1080 ce bate la usa.
gtx 1070 apare maine odata cu gtx 1080?
gata am gasit
GM-urile costau maxim 20$ pret de vanzare catre integrator….