Pentru a stimula vanzarile in perioada de criza, oficialii japonezi au decis sa acorde puncte ecologice la cumpararea oricarui echipament electric, electronic, IT sau auto prietenos cu mediul. Numarul de puncte este direct proportional cu performanta ecologica a produsului.
Aceste puncte vor putea fi folosite pe viitor ca si bani, pentru achizitia de noi produse, sau pentru upgrade-ul la modelul mai vechi detinut. Nu stim exact valoarea acestor puncte ecologice, dar ele au reusit sa creasca vanzarile cu 30 – 60 % de cand au fost introduse fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Si mai mult de atat, automobilele electrice si hibride au fost scutite de taxe. Deci criza a devenit pretextul perfect pentru a selectiona si promova produsele din ce in ce mai prietenoase cu mediul. Oare la noi nu s-ar putea gandi la masuri similare… sau macar sa le copieze pe ale altora…
asa ar trebui sa fie in toata lumea.la noi se poate asa ceva?
o sa apara si la noi,dar cum Romania e in urma cu tot(mai putin la furat ca,fura cel mai mult si bine) peste 10 ani o sa facem ce fac altii acum..(lucruri bune ma refer)
Ce sa apara? La noi tocmai au anuntat ca o sa opreasca campaniile alea de buy back de la televizoare si alte electronice si electrocasnice. Programul va exista pana la sfarsitul lunii in curs, si doar restrans la cateva produse mai vechi care au ramas pe stoc. Si asta se intampla la reglementarea guvernului!