Heineken, în colaborare cu Bodega, a lansat „The Boring Phone”, produs de Human Mobile Devices (HMD), un dispozitiv simplu, menit să reducă distracțiile digitale și să încurajeze interacțiunile umane autentice în timpul ieșirilor sociale.
Telefonul, conceput să ofere doar funcționalități de bază precum apeluri și mesaje text, are o carcasă transparentă și autocolante cu hologramă, inspirate din moda „Newtro”. Acestea amintesc de telefoanele din anii 2000 și au fost create special pentru a limita tentația de a verifica constant social media sau alte aplicații care pot distrage atenția.
În spatele inițiativei se află preocuparea crescută pentru efectele negative ale dependenței de smartphone-uri asupra relațiilor interumane. Un studiu comandat de Heineken a arătat că mulți tineri petrecând timp cu prietenii și familia își împart atenția între interacțiunile sociale și scroll-ul nesfârșit pe telefon.
Potrivit lui Nabil Nasser, Global Head la Heineken, și Lars Silberbauer, CMO Human Mobile Devices (HMD), crearea acestui telefon a venit ca răspuns la nevoia tot mai acută de a redobândi conexiunile umane autentice în era digitală. Ei cred că „The Boring Phone” poate contribui la reînnoirea bucuriei unor momente de calitate petrecute cu cei dragi.
Pentru a marca lansarea, Heineken și Bodega organizează o petrecere la Milan Design Week, găzduită de colaboratorii lor de la HMD. Invitații vor primi telefoane care îi vor ajuta să se deconecteze și să se bucure de timpul petrecut alături de cei dragi, fără distrageri digitale.
Pe lângă lansarea telefoanelor, în curând va fi disponibilă și o aplicație care transformă smartphone-urile în „telefoane plictisitoare”, adresată celor care doresc să experimenteze deconectarea în timpul ieșirilor sociale.
Specificațiile telefonului sunt cele de mai jos:
Dimensiuni | 108 x 55 x 18,9 mm, 123 g |
Ecrane | Intern: 2.8” QVGA | Extern: 1.77″ QQVGA |
Cameră | 0,3 MP + bliț LED |
Design | telefon ergonomic cu clapetă și DualSIM |
Audio | radio FM (cu căști conectate sau fără căști) |
Conectivitate | 2G, 3G, 4G | Bluetooth 4.2 | mufă jack 3.5mm AV | port Micro USB |
Baterie | 1.450 mAh (înlocuibilă)
Până la 6 ore de apeluri 3G/4G. Până la 20 de ore de apeluri în rețele 2G. Până la o săptămână în stand by. |
Stocare | Internă: 128 MB | Slot MicroSD ce suportă carduri de până la 32GB |
Încărcare | Port Micro USB |
Pentru mai multe informații despre „The Boring Phone” și despre beneficiile de a renunța la tehnologiile smart în timpul socializării, vizitați acest site.
PS: Am înțeles că studiul pe baza căruia s-a luat decizia lansării acestui telefon a venit de pe urma unuia destul de complex și bazat pe Gen Z, dar mi se pare interesantă alipirea imaginii unui dumb phone de un producător de bere. Înțeleg că ei promovează consumul responsabil de alcool și au nevoie de oameni atenți la ce beau și ce povestesc, ca să poată consuma bere, dar alcoolul este un produs adictiv prin esența lui…
Alex Voinica a zis
The Boring Phone in parteneriat cu Heineken….asa ai mai mult timp pentru baut!
varucu a zis
Un telefon interesant nu au fost capabili sa faca…
MosOpinca a zis
Erau afumati de la bere ….atata s-a putut