Mercedes a dezvoltat o vopsea „solara” care poate genera curent cand este aplicata pe intrega caroserie. In conditii ideale, aceasta vopsea poate oferi o autonomie de 12.000 kilometri pe an.
Mercedes sustine ca aceasta vopsea cantareste doar 50 de grame pe metru patrat si are o grosime de doar cinci micrometri. Este o vopsea care nu contine siliciu si este fabricata din substante usor de reciclat, non toxice si accesibile.
Aplicata pe o suprafata de 11 metri patrati, aceasta vopsea poate produce suficienta energie pentru a oferi pana la 12.000km anual. Energia poate fi stocata in bateria masinii sau poate fi distribuita direct la motor. Interesant este ca poate produce energie si cand masina sta.
Desi suna promitator, tehnologia aceasta este in curs de dezvoltare si nu stim cand va fi gata. Cert este ca se poate si ca Mercedes a venit cu o idee interesanta care ar avea sanse de reusita.
Albinutza a zis
Cu siguranta nu contine siliviu, probabil nici siliciu.
Suna promitator, insa pana nu se gaseste o solutie viabila pentru ca masinile electrice sa nu impacteze negativ sanatatea umana prin campurile bateriilor de la bord, pot fi doar catalogate ca sicrie care te baga in pamant lent, dar sigur…
Gabriel a zis
” campurile bateriilor ” ??? Sti ce vorbesti ? Sau vrei sa speli pe creier pe naivi … n-am auzit sa fie o problema in directia asta… suntem inconjurati de acumulatori…..NU ne inbolnavesc
zizi a zis
Trebuie sa il dai in judecata pe al vostru pamant sa nu mai emita camp electromagnetic
Greuceanu a zis
@Albinutza
Tu ești din aia care l-a votat pe Georgescu, adică dintre aceia care pleacă urechea la orice aberație spusă de unii cu voce grav delirantă.
Fără supărare, să nu fi capabil să te informezi corect în era internetului e rușinos și grav în același timp. Bine ca nu zici și că pământul este plat și că suntem conduși de reptilieni.
Alexandru a zis
Pe o vreme ma gandeam cat de fiabila ar fi aplicarea unui substart piezoelectric intre vopsea si caroseria unei masini care sa genereze electricitate din presiune exercitata de rezistenta aerului la inaintare. Asta era cu apropae 2 decenii in urma si din ce imi aduc aminte la 32 km/h nu as mai fi avut nevoie de baterie, in nici un caz nu ma gandeam la a genera propulsia masinii din asta. Pe langa chestiile evidente gen ce are la baza atat ca material cat si ca principiu de functionare sunt foarte curios cat de departe e in procesul de dezvoltare