Momentan in industria auto exista doua variante de motoare cu combustie interna: motorul cu benzina, si cel cu motorina (diesel). Si inca nu se poate spune ca unul este mai bun decat celalalt, desi incet incet diesel-ul castiga teren. Dar ambele au avantaje si dezavantaje proprii.
Motorul pe benzina de exemplu dezvolta mai multa putere, dar este mai ineficient in arderea combustibilului. Este mai usor, dar are nevoie de o scanteie electrica pentru a initia arderea si este mai poluant. Diesel-ul este exact invers, motorina in acelasi timp lubrefiind mai bine motorul.
Si in loc sa testeze sa vada care motor este mai bun, cercetatori de la Universitatea Wisconsin-Madison, SUA, au decis sa le combine pentru a incerca sa beneficieze de avantajele fiecaruia, inlaturand totodata dezavantajele. Cele mai eficiente motoare cu benzina ating randamente de aproximativ 30%, in timp ce motoarele disel se bucura de eficienta de 40%.
Dar aceste cifre se aplica doar motoarelor de masina. Pentru ca exista si diesel-uri mai eficiente, de mari dimensiuni, pe vapoare, care ating 50%. Iar prototipul delor de la Wisconsin-Madison, care foloseste un amestec 50% benzina 50% motorina, si este conceput pentru autoturisme, a avut un randament de 53%, din prima incercare reusindu-se realizarea unui produs superior.
Si asta pentru ca mixtura a ars cu temperaturi de 40% mai mici si la presiuni intermediare celor doua componente. Totodata, arderea este destul de completa, in urma ei poluantii fiind in cantitati minime. Dar exista si dezavantaje: pana cand un astfel de amestec s-ar gasi direct la pompa, ar fi nevoie de inca un compartiment la motor, in care sa se realizeze un amestec cat mai omogen.
Tehnologia pentru asa ceva exista deja, si a fost denumita Fast-Response Fuel Blending. Iar pentru camioanele de mare tonaj s-a calculat ca eficienta maxima s-ar obtine la o proportie de 15 – 85 % benzina – motorina.
Prototipul acestui tip de motor hibrid a fost intai conceput teoretic, ulterior fiind realizat pe baza unui motor diesel Caterpillar. Si daca astfel de motoare ar fi folosite in toate autoturismele, s-a estimat o scadere a consumului de petrol cu o treime.
gabozz a zis
acest lucru trebuia facut cu mult timp in urma,merita investiti multi bani pt inceperea productiei cat mai rapida.
Uni specialisti spun ca peste aproximativ 20 ani se termina rezervele naturale de petrol
Bob a zis
In loc sa-si concentrze atentia asupra motoarelor electrice, ca si asa petrolul e pe ca se gata, ei se tin de tampenii! Probabil castiga prea multi bani cu petrolul si cineva de sus nu prea vrea masini electrice! Si bineinteles omul de rand da o gramada de bani pe o benzina de…
ion a zis
Asta e o poveste cu se va termina petrolul. Va fi mai scump si folosit in proportii mai mici decat acum dar de terminat nu se va termina mult timp de acum in colo. Poate la automobilele mici se vor gasi solutii nu prea departe in viitor dar motorul cu ardere interna va fi baza macar 100 de ani de acum in colo.