Sameday este o firmă de curierat despre care am mai scris aici, dar vă readuc aminte că este deținută din 2017, în proporție de 80%, de către eMAG.
Am ținut să precizez asta, pentru că am observat, de-a lungul timpului, din discuțiile mele cu alte persoane, că nu fac și aceastp conexiune. În plus, parte din această opinie nepopulară vine dintr-o experiență cu o comandă pe eMAG.
Dacă țineți minte, la final de an trecut, pe baza cifrelor financiare ale Sameday, am scris o altă opinie nepopulară prin care am argumentat de ce cred că aceștia vor întrece Fan Courier în curând. De atunci, compania a anunțat că se extinde în Ungaria și intenția de preluare a companiei de curierat locale Sprinter (detalii aici). Prin urmare, am putea spune că dscutăm despre o companie în plin avânt, cu cifră de afaceri tot mai mare, o rețea de distribuție în creștere și cu clienți mulțumiți.
Doar că scalarea aceasta pare să fi fost făcută în dulcele stil românesc, cu o scădere a calității serviciilor oferite. În ceea ce urmează, vă voi da două exemple care susțin afirmația mea.
Experiența cu eMAG
Acum trei luni am comandat o mașină de spălat pentru soacră, pentru că se stricase cea pe care o avea. Toate bune și frumoase, ba chiar am primit și un voucher de 150 lei pentru că predam mașina veche, nefuncțională. Comanda a fost plasată pe 17 iunie, iar trei zile mai târziu Sameday o anunța că vin să livreze mașina nouă. Doar că, surpriză, nu au vrut să o ridice pe cea veche, fără să ofere alte explicații.
Am sunat la ei să văd de ce, dar curierul a spus că nu a primit decât comanda de predare, nu și cea de ridicare. Prin urmare, m-am adresat eMAG, dar de acolo mi-au confirmat că au trimis ambele comenzi, iar ambele apar finalizate, așa că nu au ce face. Iar dovada că le apărea ridicată mașina veche era că primisem deja voucherul în cont.
În mod normal aș fi făcut ce mi-au sugerat și ei (oricum știam, de la altă situație), și anume să contactez RoRec, care ridică fără costuri deșeurile de genul acesta. Doar că nu mi s-a părut normal răspunsul ambelor companii, care dădeau vina una pe alta – deși au cam același acționariat, după cum am arătat – și pentru că am cărat mașina veche de două ori până la poartă și înapoi, că să fie ușor de ridicat (nu am avut pretenția să o ia din casă și să o care ei până la mașină). Așa că, pe 4 iulie, de Ziua Independenței, am sesizat ANPC cu privire la situație.
Ei bine, nici aici nu am avut succes, pentru că nu am primit de la ei nici măcar acum un răspuns. Mi se părea că sunt personaj din filmele Lemony Snicket – O serie de evenimente nefericite de pe Netflix deja! 🙂 Pot doar să bănuiesc că era perioada verii, erau mulți agenți prin vacanță, iar plângerea mea s-a rătăcit pe undeva, fără vreo altă intenție…
Cu toate acestea, la vreo trei săptămâni distanță – e important de notat asta, pentru că ANPC are termen de rezolvare 30 de zile și, din experiența proprie, nu se mișcă niciodată mai repede – m-au sunat de la call center-ul eMAG pentru a verifica situația. Și de aici începe o serie de evenimente amuzante, nu nefericite, pentru că m-au contactat săptămânal, telefonic și pe e-mail, iar de fiecare dată îmi spuneau că trimit comanda către Sameday, iar aceștia nu fac nimic. Partea și mai interesantă era că primeam SMS-uri cu data de ridicare aproape zilnic, doar că nu venea nimeni după mașina de spălat!
Prin septembrie, sătul de ping-pong, i-am comunicat agentei de call-center – foarte amabilă, de altfel, good job, eMAG! – că prefer să îmi dea un voucher pentru deranj (plimbat mașina afară și înăuntru de câteva ori, pierdut timp cu ei prin telefon și asigurat că e cineva acasă tot timpul când anunțau că vin și nu vedeau) și contactez eu RoRec pentru colecctarea deșeului. Spre surprinderea mea, aceasta a acceptat și am primit un mesaj imediat cu un voucher de 60 de lei în cont:
Credeați că se termină aici? Ei bine, nu! Pentru că, la vreo două zile după, Sameday chiar a venit să preia mașina veche!1 Am sunat la eMAG, dar au confirmat că e ok așa și că pot păstra voucherul. Cred că nu e mare pierdere pentru ei, doar tot la ei îl voi folosi și cu siguranță comand peste acea valoare…
Experiența cu Temu
Acum trecem la altă platformă online de unde am comandat în ultima vreme – Temu. Ei bine, aceștia au început să livreze la easybox-urile Sameday de ceva vreme – am scris aici despre asta – lucru care mi-a convenit. Nu de alta, dar nu sunt tot timpul acasă și nu vreau să lase în curte pachetul sau să deranjez un vecin. Spre exemplu, una dintre comenzi mi-a ajuns cât eram în Rhodos, în concediu, și a fost simplu să intru în aplicația Sameday și să prelungesc contra cost patru zile ”șederea” pachetului.
Problema vine când toate, dar absolut TOA-TE comenzile din ultimele două luni, au ajuns la easybox în… comuna alăturată, adică un drum de aproape 15 minute și 15 km!!!
Prima dată am zis că nu au găsit sertar liber la mine, la Șag, dar când au livrat și restul comenzilor la Parța, am discutat cu cei de la Temu și cu Sameday. Ambele firme, ce să vezi!?, au dat vina una pe alta. Doar că aș tinde să cred partea chineză, pentru că pe site-ul lor am aceeași adresă înregistrată, pe când curierul poate alege să lase pachetul unde e mai liber locker-ul sau unde îi e lui mai aproape…
În loc de concluzie
După toate aceste evenimente nu pot să spun decât că am avut dreptate când am scris această opinie nepopulară, în mai, iar senzația mea este că Sameday a scăzut din calitate pentru a putea acoperi toate contractele pe care și le-a asumat și extinderile planificate sau deja realizate.
Voi ați avut probleme cu curierii Sameday?
Viorel Susnea a zis
De acord. In plus pe toata perioada verii easy box-ul din apropiere si nu numai, nu a fost disponibil. Erau disponibile numai efectuarea comenzilor la curier. Am inceract sa sezizez problema la call center, dar aici nu te lasa sa treci de intrebarile standard cu robotul, chestionar care nu cuprinde situatia relatata. Este clar o scadere a calitatii serviciilor de curierat si banuiesc ca se vor degrada in continuare.
RAZVAN a zis
Pentru ArenaIT: am primit mail pentru confirmare email în vederea abonării, dar atunci când dau click pe CONFIRMĂ EMAIL primesc mesajul următor:
Legătura la Confirmare abonament este expirată sau nu este validă
Dă clic pe acest buton și îți vom trimite o legătură nouă.
Darius a zis
Lumea e multumita, in general, de serviciile Sameday: https://arenait.ro/multumiti-sunteti-serviciile-sameday/
Cristian Răducă a zis
Da, am mentionat si in articol!
RAZVAN a zis
„Am sunat la eMAG, dar au confirmat că e ok așa și că pot păstra voucherul.”
Cam la ce număr ați sunat dumneavoastră la eMAG? Pentru că eMAG-ul nu are call center. Poate știți dumneavoastră ce nu știu eu, dar aș vrea să aflu, căci am avut ceva experiențe neplăcute și i-am putut contacta DOAR PE CHAT ȘI PE EMAIL.
Cristian Răducă a zis
Am scris in articol ca am fost cu ei in contact pentru problema – pe mail si telefon. Daca ajungi la un operator uman pe telefon, cum am ajuns eu, atunci iti lasa date de contact altele decat cele generice
Mihai a zis
Nu
Valentin a zis
Salut!
Intervin în calitate de cititor al articolelor dumneavoastră și totodată ca angajat.
Unde pot intervine este legat de a doua jumătate a articolului, cunoscând problema.
De aproximativ 4-5 luni Temu trimite exclusiv prin easybox-uri și de obicei de aleg pe cele mai ieftine și „relativ” aproape de adresa selectată. SameDay se ocupă doar de livrare. SameDay nu primește adresa decât cu titlu orientativ, livrarea fiind efectuată la easybox-ul selectat de Temu, el achitând transportul.
Nu vreau să credeți că iau apărarea firmei, încarc doar să prezint situații mai de back office dacă pot numi așa.
Mulțumesc! 🙂
Mircea a zis
Gogosi, aceeasi problema, comanda Temu, imi spune de la inceput la ce EasyBox ajunge dar in ziua livrarii ce sa vezi, acceasi scuza de doi lei, pentru ca nu era loc in easybox-ul initial a fost pus la alt easybox mai departe. De lene din partea curierului desigur. De atunci la orice livrare la adresa din partea Sameday adio acei 5-10 lei la curier, nu merita
Cristian Răducă a zis
Merci!
Valentin a zis
Mircea, cu tot respectul, dar dacă ești într-o „zonă roșie” , foarte aglomerată, da, se te poți lovi de această problemă, e normal. Se încearcă până la sfârșitul anului fiscal să crească destul de mult numărul de easybox-uri.
Privind „lenea curierului”, crede-mă, nu poate seta statusul „easybox full” dacă vrea. Dacă sistemul înregistrează că e full easybox nu mai permite încărcarea și sistemul generează acel status. Dacă mai are și un loc liber, nu poate seta statusul curierul de „easybox plin”. Poți face o chestie mai simplă, pe care o fac și eu. Intra pe eMag și plasează o comanda fictivă, selectat easybox și îți apare culoarea lui (portocaliu – destul de aglomerat, rușu – full, nu incerca, verde-e liber, încearcă fără stres).
Sper să fi fost de ajutor! 🙂
Default root a zis
Greșit, distanța este aleatorie. Nu este posibil sa parcurg un oraș întreg când easybox-urile(da, mai multe) de lângă mine sunt aproape goale, la o simpla verificare. Este o manarie de ieftineala în privința chiriei boxlui, zona orașului, și alte rahatisuri chinezești adoptate de sameday
varucu a zis
Pentru unii, toti sunt lenesi…
Agentuoo7 a zis
Atunci esti un mincinos. Eu am comandat de pe Emag si ultimele comenzi mi-au venit cu totul in alt easybox, nu cel selectat de mine. Cred ca atunci cand selectez un easybox, apare adresa respectiva, altfel de ce naiba mai selectez locatia si nu las sa-l puneti unde vreti voi! Mare surpriza am avut cand mi-au pus coletul in cealalta parte a orasului, pe Musicescu, din Dacia. Asa ca eu m-am invatat minte de pe vremea Fan-ului si nu mai platesc coletele decat la livrare, iar daca sunt plimbat departe de unde am selectat eu, sa mearga retur, nu ma plimb prin oras pe timpul meu!
Zazo a zis
RoRec nu mai exista
Cristian Răducă a zis
Serios? Nici nu am verificat
Andreea Croitoru a zis
Salut. Și eu am avut experiente negative cu acest curierat și aceiași poveste : eMag dădea vina pe sameday și invers. Deci, ca să onoreze comenzile toate și contractele pe care le au, sameday ne oferă aceste experiente „plăcute”. Și nu o singura dacă am avut probleme cu ei..
Madalin a zis
Eu din perspectiva unui mic antreprenor care a lucrat cu Sameday, ma pot plange despre cum marcau ei anumite ridicari de la mine ca si „Refuz de predare”, dat fiind faptul ca este posibil sa nu fi avut timp sa faca toate ridicarile in ziua aceea. Mai mult ma supara, ca acel status fals, ii ajuta pe ei sa mentina bonusul de agentie, pentru cat de „bine” functioneaza lucrurile acolo.
Sameday este un rahat! The worst delivery company!
Gabi a zis
Nu stiu de unde ati dedus ca in general lumea e multumita de sameday, dar ma indoiesc ca e asa.
Daca aruncati un ochi peste reviewuri le de pe maps sau la postările de pe pagina lor de fb, nu cred ca reiese deloc „multumirea oamenilor”
Cristian Răducă a zis
verifica linkurile de la Darius din comentariu si din articol.
Jugravu Roxana a zis
Tin sa va contrazic,Sameday in Arges e top. Nu vreau sa aud de Cargus sau DPD care nu stiu pe unde sa mai trimita coletele cat mai departe de adresa. Sau Fan curier ,la care daca se blocheaza fan box in weekend iti face retur ca nu ai vrut sa ridici. Cu Sameday nu am avut deloc probleme…
Cristian Răducă a zis
O fi in Arges asa, dar nu pare la fel peste tot
info termix a zis
Sameday… pfff.. un Curier de evitat !
Ineficienti si cu siguranta iresponsabili.
Nu au viitor.
Sergiu a zis
Acum Temu a inceput sa livreze la ….Posta Romana…asa ca pa pa Temu :))
andrei ene a zis
Eu am tot primit sms-uri recent cum că aș avea colete de ridicat de la easybox-ul unde îmi vin de obicei comenzile de pe emag, doar că în ultima perioadă n-am mai comandat nimic. Am fost în 2 cazuri diferite să verific dacă chiar era colet sau era o eroare, și chiar era colet cu plată dar nu le-am ridicat. Nu știu dacă le-o fi spart vreun hacker baza de date și trimit mesaje cu colete fictive în speranța că lumea le plătește și primesc banii sau e stricat sistemul și trimite mesaje aiurea.
Poruțiu a zis
Am avut aceeași experiență în Timișoara cu SAMEDAY. Ultimele 2 comenzi Temu mi-au ajuns la easybox deși am dat adresa de la serviciu deoarece soseau în timpul orelor de program. Dacă prima dată “am acceptat” sǎ ridic de la easybox pentru că au livrat sâmbăta (deși a trebuit să fac niște km în plus) a doua oară chiar m-a deranjat chestia asta, atâta vreme cât nu am solicitat livrarea la Easybox. Măcar dacă ar fi sunat să-mi ceară părerea. Ei au considerat cu de la sine putere cǎ este în avantajul meu.
Default root a zis
Ca sa fiu în același consens cu articolul.. Anul trecut am alergat între easybox, curier, depozit (same-day… Partner), aprox 4 ore. „Bucurie mare”.. Nu e la noi(depozit) , nu e la mine(curier), întors la depozit după ce curierul ce livra la easybox mi-a arătat pe rahatul lor de cititor ca al meu colet e în depozit… Surpriza.. Nu mai lucra nimeni… Program pana la 16..am ajuns la 15:30 (ish)… In condițiile de trafic din Brașov pana în Cristian… Din partea mea, sa se extindă, poate așa dispar. Pentru că nu este prima experienta de genul.
Iordache Madalina a zis
Total de acord cu degringolada de la Sameday, am plasat o comanda externa până la granița am urmărit comanda toate datele erau corecte , din momentul in care a intrat în tara la Bihor si a fost preluat coletul de către cei de la Sameday adresa de livrare era diferită Sibiu/București . Problema cu ei că nu ai cu cine discuta , am dat mailuri, am discutat inutil cu un bot , am sunat la ei ( apropoos mai aveam in fața 136 de solicitări de rezolvat) după 40 min de așteptare am abandonat. Soluția am refăcut comanda și am solicitat să îmi trimită prin alta firma de curierat (Cargus).
Stefan a zis
Problemele la Sameday pot sa fie diferite in functie de zona, nu este un singur management , sameday subcontracteaza firme mai mici din zona care fac livrarile, unii sunt mai seriosi ca si altii depinde unde locuiesti
FanCurier are servicii mai bune penteu ca e o singura firma si poti impune mai usor un standard de calitate
Personal prefer Fan ,si eu am avut experiente neplacute cu SameDay
Ahaahaahaa a zis
Te-or fi văzut mai tras la față
Ciprian-Cristian Niga a zis
Salutare. Citind mai toate comentariile, înțeleg și deduc că există zone și zone, unele mai bune altele unde lucrurile funcționează mai prost. Eu pot afirma cu mâna pe inimă că cel puțin pe zona Suceava, ca și client care primesc minim 3-4 colete pe lună, Sameday e departe cel mai bun curier fără să pup în fund pe nimeni. Curierii sunt foarte amabili și cu mult bun simț, coletele ajung tot timpul la timp și intacte, termenul de preluare a comenzilor se respectă și multe altele. Marele Fan Courier are sediul la 20 km de Suceava, oraș municipiu reședință de județ, dacă nu poți ridica coletul nu îl poți redirecționa din aplicație decât la sediul central și multe altele. De alte firme de curierat nici nu încape discuție… E clar ca o concluzie că nu poate exista un serviciu de curierat sau de acest fel perfect, ideea este însă de adaptare și alegerea celor mai bune opțiuni zonei tale dacă pot spune așa.
Eu pot, dar voi ? a zis
Sameday reprezinta un curier care si-a batut joc de multi dintre clientii eMAG.
Ca vanzator pe platforma lor, au masluit din pix tarifele (si nu odata) crescandu-le de cateva ori, au intarziat preluari si livrari si au fortat ca serviciile de curierat sa se faca prin ei.
Iar eu asta o numesc MAFIE, nu curierat rapid
AlexM a zis
Crezi că eMag are chef de vechiturile noastre de mașini de spălat. Da, oferă acel voucher de 150 Ron doar ca sa te facă să crezi că ai dat lovitura cu o mașină de spălat mai scumpă la reducere. Ei nu vor masina ta de spălat, vor doar sa crezi că e la reducere daca o dai (dovada e că toți primim voucherul, dar nu preia nimeni mașina de spălat veche).
Simona M a zis
Am experimentat livrarea la alt locker decat cel indicat de mine. De vreo 3 ori. Prima data m-am deplasat si am ridicat pachetul, a doua si a treia oară am refuzat, din principiu, m-am enervat faptul ca cele 2 lockere erau relativ apropiate si goale amandoua. A fost ping-pong pe mail intre mine, Sameday si Temu, am cerut ramburs la bani, si i-am primit imediat – de la Temu. Chinezii isi cer mereu scuze, spunând ca ei trimit adresa de livrare corect.
Nikos a zis
Samaday e peste funcourier de 1000 de ori.La noi în mun.Roman nu au nici o treabă cu seriozitatea.
Daniel a zis
Nu voiai sa ti faca si o laba?
Esti ridicol omule. Daca nu primeai voucherul mai ziceam. Asa ai luat si voucher, ai ramas si cu masina veche. Practic ai primit ceva pe nedrept. Ei sunt cei care s au pacalit, iar tu le faci plangere. Cand trec tiganii care colecteaza fier vechi le o dai lor.
Unii n ati misca un deget sa faceti ceva. Ma mira faptul ca te ai „straduit” sa o scoti la poarta. Un adevarat sacrificiu. Esti dovada vie a barbatului feminizat, pensat, epilat, pampalau.
Cristian Răducă a zis
Atat ai inteles?
Fgg a zis
Din cate stiu eu mesajele se primesc dupa ora 09.00 , sa cari masina de spalat la poarta zilnic ar insemna sa nu ai servici ( sa fi casnic ) ceea ce nu este cazul . Acei curieri au si ei sotii , copii viatza personala etc , si cu toate aceste unii dintre voi ar dori sa lucreze 24/24 sa fiti voi multumiti !