Am primit un comunicat ANCOM care vă poate fi de folos, mai ales că numărul celor care solicită portarea crește pe timpul verii.
ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații) subliniază că cererea de anulare a portării trebuie depusă la operatorul la care a fost solicitată inițial portarea (furnizorul acceptor), cel târziu cu 24 de ore înainte de data și ora stabilite pentru finalizarea procesului de portare. Formularul tip pentru cererea de anulare poate fi obținut direct de la furnizorul acceptor sau descărcat online. În cazul în care portarea a fost solicitată prin mijloace de comunicare la distanță, cererea de anulare poate fi transmisă în același mod.
După depunerea cererii, furnizorul acceptor are obligația de a confirma primirea și procesarea acesteia, informând utilizatorul despre statusul cererii. Este esențial ca utilizatorii să solicite și să păstreze dovada primirii și acceptării cererii de anulare.
Condițiile stricte și termenele aplicabile sunt esențiale pentru un proces de anulare reușit. Neîncadrarea în termenul limită de 24 de ore înainte de data stabilită pentru portare (care trebuie să fie o zi lucrătoare) va duce la procesarea cererii de portare, iar odată finalizat, acest proces nu mai poate fi anulat.
ANCOM nu poate interveni pentru a anula un proces de portare, deoarece aceasta trebuie realizată exclusiv de părțile implicate, adică furnizorul acceptor și utilizatorul.
ANCOM recomandă utilizatorilor să discute cu operatorul actual înainte de a iniția procesul de portare, pentru a evalua posibilele oferte mai bune. Acest demers ar putea conduce la renegocierea contractului existent. De asemenea, utilizatorii pot stabili împreună cu furnizorul acceptor o dată mai îndepărtată pentru portare (între 3 și 25 de zile lucrătoare), oferindu-le astfel mai mult timp pentru a decide dacă doresc să anuleze cererea.
ANCOM încurajează utilizatorii să fie atenți la termenele și condițiile procesului de portare și anulare pentru a evita neplăcerile sau costurile suplimentare.
În cazul oricăror probleme întâmpinate pe parcursul procesului de portare, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor în rețeaua cărora au intenționat să-și porteze numerele
(furnizorii acceptori). În situația în care cele semnalate nu sunt soluționate sau clarificate de furnizori, utilizatorii se pot adresa ANCOM aici.
Mai multe informații cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, precum şi sfaturi pentru a
evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare sunt disponibile la www.portabilitate.ro!
Lasa un comentariu!