Sharp este o companie care a fost in voga pe cand erau parintii nostri adolescenti. Acum produsele lor finite sunt tot mai putine pe piata dar colaboreaza strans cu Apple, fiind un furnizor principal de ecrane LCD pentru acestia. Chiar si asa, compania japoneza spune ca daca ceva nu se schimba se vor inchide.
In momentul de fata firma se asteapta la pierderi enorme pentru anul 2012: 5.6 miliarde de dolari. Totusi au pus la punct un plan de restructurare, care implica concedieri si taieri de salarii, si spera ca de la anul sa fie mai bine.
In plus, se bazeaza pe tehnologia proprietara IGZO, care aduce un consum mai mic de energie in comparatie cu ecranele actuale, pentru a-si reporni afacerea. Daca vor reusi, sau nu, doar timpul ne va demonstra.
Claudiu a zis
De la Sharp am pe acasa un calculator de buzunar exact decand erau parinti adoloescenti. Chiar ma intrebam intr-o zi: Ma sa fie facut Sharp din ziua de azi, sau era o alta Sharp atunci. am cautat pe net si am gasit si serie.Merge si acum acel calculator. Tin minte cand eram prin clasa a 2-a, 3-a ca luam calcultoru(pitulat) sa fac socoteli la mate. Ma prindea taicamiu si ma ciufulea. Nu ma lasa cu el. Facem totu manual. Da mi-a prins bine. Super tare cand imi aduc aminte cel mai pitula… hehe 🙂 😉
Silver a zis
@Claudiu:
Da… Sharp nu mai este ce a fost.
Si nu o sa mai fie niciodata.
Nu ma mira daca maine ii auzi ca isi ‘inchid portile’.
Claudiu a zis
@Silver: Multe company cred ca o sa pateasca asa tot datorita lor, concurentei acerbe, pt ca scot produse pe banda. Multa tehnologie irosita aiurea care nu se jutifica. Telefoane dupa telefoane,pc-uri, tablete etc. Cu ani in urma totul se construia cu grija.De ce oare ne trebuie un quad-core pe un smartphone? ca oricum eu unul nu stau sa lucrez sau sa ma joc de pe el. Pt aia folosesc PC-ul.
F. Dragos a zis
Mai multe nuclee – putere mai mica pentru aceeasi frecventa (insumat); Daca si programele sunt bine scrise pentru multiprocesare nu vei simti diferenta. De ce atata putere pentru un telefon ? La asta nu stiu sa iti raspund !
Silver a zis
@ Claudiu
@ F. Dragos
Pentru ca ‘prostu’ asta cere si cumpara 🙂
Nu exista nimic in lumea gratis;
Ei sunt ‘acolo’ (firmele) sa iti ia bani.
Nu conteaza cum, dar pentru asta exista, sa se imbogateasca;
Cu cat realizezi(si accepti) faptul asta mai repede, cu atat te trezesti la realitate mai repede 🙂
Ei nu dau 2 bani pe tine, decat daca le dai 6 inapoi, altfel nu se ‘joaca’ 🙂
Asa functioneaza ‘lumea’
Pei ei nu ii intereseaza ‘inovatii’ decat daca scot banu’.
Claudiu a zis
@Silver: Asta suna asa: „Dai prostului ce-i al prostului” 🙂
cool a zis
prostul cere.dar multi din acesti ‘prosti’ sunt chiar firmele.asa inainteaza tehnologia.si mai recent prostii ca noi cer doar samsung si lg de ex.si asa mai pica o firma.mai o concediere ,mai un taiat de salariu si criza continua
Silver a zis
@cool:
Vai de mine in ce hal scrii.
Si nu asa „inainteaza tehnologia” , asa inainteaza firma care o produce.
Daca intelegi ce vreau sa zic.
cool a zis
vai de mine scuza`ma daca am facut greseli.sau nu iti plac 2 propozitii/fraze una dupa alta?vai vai.inteleg dar intelege si tu un lucru,competitia dintre firme fac ca tehnologiile sa avanseze.normal ca ‘inainteaza firma care o produce’
Panasonic a zis
Sharp numai este ce a fost odata insa ar fi pacat sa dea faliment…
Okochea a zis
Vreau sa cumpar un televizor si inca nu sunt hotarat daca sa fie Sharp, Sony sau Philips.
Problema la Sharp este ca preturile sunt mai mari.
Thrac Dark a zis
Toate sunt scumpe. Da cu banul sau ia-l pe cel mai ieftin.
Era pe capital o analiza a situatiei Sharp, cu care sunt de acord: japonezii au produs mult pt piata interna, la extern totul se vindea ca painea calda, ca doar deh, era produs japonez. Si logica asta a mers bine pana cand koreenii au inceput sa inunde pietele lumii cu produse ieftine si bune. Asa ca de ce sa dai 1000$ pe un tv japonez cand poti da jumatate pe unul koreean ? Tot le schimbi la 2-3 ani, asa ca mai bine sa il iei pe cel mai ieftin. Si uite asa, aspirator dupa aspirator, televizor dupa televizor, piata efectiva de desfacere pentru produsele japoneze a ramas interna, cea externa cazand din cauza preturilor mari.
Intr-un cuvant, erori de marketing. Crunte.
Daca au un management care vrea sa ii scoata din apa, o sa reuseasca – vezi Sony, care avea pierderi de mld$. A inceput sa lase capul jos, ca nu sunt ei cei care conduc industria, si atunci au inceput sa vina si incasarile si acum au pierderi de 100mil$. Pai se pupa toti intre ei pentru succesul asta. Mai ales ca la anul o sa fie pe profit. Evident ca nu toate firmele pot trece de la -5mld$ la +90mil$ in cativa ani, dar cu viziune si vointa, este realizabil.