Principala concurenta pentru Nissan Leaf Ev va veni, cel putin pe piata americana, de la Toyota Prius si Honda Insight. Insa chiar daca acestea au avut timpul de partea lor, pana acum reusind sa-si faca un nume, Leaf Ev vine cu o serie de avantaje cu care va incerca sa atace suprematia lor.
Pentru inceput Leaf Ev este un automobil complet electric, nu hibrid. Deci ar trebui sa fie mai ieftin, un motor cu ardere interna nemaifiind inclus. Si pentru a scurta timpii de incarcare, se va implementa un circuit care sa suporte 480 V si sa permita o incarcare de 80% a bateriilor in aproximativ 30 minute. Inca prea mult, dar merge.
Totusi astfel de transformatoare ar cam seca reteaua electrica nationala a unei tari daca ar fi folosite in acelasi timp mai multe. Asa ca Nissan, in colaborare cu Showa Shell, a hotarat sa-si deschida o serie de statii de incarcare pe baza de energie solara.
Deci nu numai ca Leaf Ev este mai ecologica, dar si energia folosita la incarcarea sa are la baza tot o sursa complet nepoluanta. Aceste statii vor folosi panouri CIS de la Showa, realizate cu dielectrici din cupru si indiu, mai eficiente ca variantele mai vechi cu siliciu, si baterii Li-Ion construite in colaborare cu NEC, pentru incarcarile pe timp de noapte.
Si daca lucrurile merg bine, sistemul poate ajunge si pe acoperisul caselor, sau chiar sa furnizeze electricitate la sistem.
alin a zis
super masinuta,super interiorul,pacat de exterior si ca e cam inalta,as fi vrut-o mai sportiva.interesant ar fi sa avem si statia peco pe acoperis 😀